Hva er kravet til antall passasjerer disse maskinene må klare å frakte?
Vici Helicopter AS er navnet på selskapet som i disse dager bygger opp en administrasjon i Stavanger-regionen, men som i første omgang planlegger å operere fra Flesland.
Det nye selskapet har bestilt to fabrikknye AW189 produsert av Leonardo Helicopter i Italia. Første maskin kommer i mai.
Sertifisert for 19 personer
– Maskinen vil være utrustet i henhold til norske krav, og være et alternativ til Sikorsky S-92 som i dag er eneste maskin basert på moderne teknologi som opererer på kontinentalsokkelen. AW 189 ble sertifisert i 2014, og bygger på 25 års utviklingshistorie av AW139, sier Sætre.
http://sysla.no/2017/01/31/oljeener...pterselskap-skal-operere-fra-flesland_188495/
Nja, det er vel ikke helt korrekt.
Helidekk har en 270 grader (hvis jeg husker rett) hinderfri sektor. Trodde dette kanskje ble en utfordring mtp å unngå at rotorene på en tiltrotor kommer borti andre installasjoner, både under inn- og utflyging og landing/avgang. Men jeg er ingen ekspert på tiltrotor.
Espen
Shell blir først med å fly det nye Airbus-helikopteret offshore
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.