Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Det er kanskje mer naturlig å sammenligne med valg av Hotell (som ofte også blir valgt i forbindelse med flyreiser) velger man også det rimelisgte hotell alternativet ;)

Hotell er vel en tjeneste man bruker mer (i.e. bruker mer tid på), ville heller sammenlignet det med valget mellom buss og tog.

Litt usikker på om du er ironisk eller ikke men det blir en litt rar sammenligning. Å velge å fly Ryanair kontra andre selskaper er jo også å velge ett type produktet/en tjeneste over ett annet. Noen av de andre tjenestene du nevner er det jo ingen grunn til å ikke velge billigste alternativ om de tilbyr nøyaktig samme produkt.

Nå er vel heller ikke banker, forsikringsselskaper og strømleverandører kjent for å harselere med alt mellom himmel og jord på samme måte som Ryanair gjør i sine reklamer. De har heller ikke samme arrogante holdning overfor sine kunder, og er vanligvis flinkere til å etterkomme forbrukerombudet sine anmodninger. Dessuten undergraver de ikke den norske velferdsmodellen på samme måte. Ja, Ryanair er harry, og å benytte seg av en leverandør man er kjent med opererer på denne måten er egoistisk og korttenkt.

Last edited:

Ja, Ryanair er harry, og å benytte seg av en leverandør man er kjent med opererer på denne måten er egoistisk og korttenkt.

Nei - det er en mening du har, tviler på at alle passasjerene med Ryanair stemmer med de arrogante påstandene. Det er nesten som du virker inhabil.

Nei - det er en mening du har, tviler på at alle passasjerene med Ryanair stemmer med de arrogante påstandene. Det er nesten som du virker inhabil.

Hvilket habilitetskrav er det du sikter til? Det må du gjerne linke til.

Last edited:

Hvilket habilitetskrav er det du sikter til? Det må du gjerne linke til.

Krav? Nei - uttalelsene dine virker inhabile skrev jeg. Det legges frem som om de som velger Ryanair er rett og slett drittsekker, og basert på det virker det for meg som du nesten jobber for eller er relatert til konkurrenter. Hvis det er tilfelle synes jeg en slik ondsinnet generalisering av en stor kundegruppe blir litt "enkelt".

Back