• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Det er kanskje mer naturlig å sammenligne med valg av Hotell (som ofte også blir valgt i forbindelse med flyreiser) velger man også det rimelisgte hotell alternativet ;)

Hotell er vel en tjeneste man bruker mer (i.e. bruker mer tid på), ville heller sammenlignet det med valget mellom buss og tog.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Litt usikker på om du er ironisk eller ikke men det blir en litt rar sammenligning. Å velge å fly Ryanair kontra andre selskaper er jo også å velge ett type produktet/en tjeneste over ett annet. Noen av de andre tjenestene du nevner er det jo ingen grunn til å ikke velge billigste alternativ om de tilbyr nøyaktig samme produkt.

Nå er vel heller ikke banker, forsikringsselskaper og strømleverandører kjent for å harselere med alt mellom himmel og jord på samme måte som Ryanair gjør i sine reklamer. De har heller ikke samme arrogante holdning overfor sine kunder, og er vanligvis flinkere til å etterkomme forbrukerombudet sine anmodninger. Dessuten undergraver de ikke den norske velferdsmodellen på samme måte. Ja, Ryanair er harry, og å benytte seg av en leverandør man er kjent med opererer på denne måten er egoistisk og korttenkt.
 
Last edited:
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Ja, Ryanair er harry, og å benytte seg av en leverandør man er kjent med opererer på denne måten er egoistisk og korttenkt.

Nei - det er en mening du har, tviler på at alle passasjerene med Ryanair stemmer med de arrogante påstandene. Det er nesten som du virker inhabil.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Nei - det er en mening du har, tviler på at alle passasjerene med Ryanair stemmer med de arrogante påstandene. Det er nesten som du virker inhabil.

Hvilket habilitetskrav er det du sikter til? Det må du gjerne linke til.
 
Last edited:
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Hvilket habilitetskrav er det du sikter til? Det må du gjerne linke til.

Krav? Nei - uttalelsene dine virker inhabile skrev jeg. Det legges frem som om de som velger Ryanair er rett og slett drittsekker, og basert på det virker det for meg som du nesten jobber for eller er relatert til konkurrenter. Hvis det er tilfelle synes jeg en slik ondsinnet generalisering av en stor kundegruppe blir litt "enkelt".
 
Back
Top