Airline Manager

En bug som de rett og slett har korrigert.

Jeg fant dette trikset i AM forumet, og da har de nok plukket det opp..... ;)

Ikke såååå hefig enda, men det skal bli spennende å se hva som etter hvert blir postet i tråden på AM ^_^

Det var en bug tror jeg. Den skal kun være mulig å få kjøpe etter du har betalt 3000 PAXpoint.

Og det vi dermed har funnet ut er at det er en særdeles dårlig deal - businessjetene kaster ikke så godt av seg hvis du innregner paxpoints. (En normal 319 på samme ruten genererer mer cash).

Her er statusen til Hey Airlines nå :

747-400 1
737-800 2
A330-300 1
757-200 2
757-300 1
A321-200 2
787-8 3
A340-600 3
A318 Elite 2
767-300ER 1
767-400ER 1
767-200 2
A340-200 8
747-200B 1
747-300 1

Attachments

• route_graph_in_air.jpg
    route_graph_in_air.jpg
    20.5 KB · Views: 133
  • jsixpu.png
    jsixpu.png
    16 KB · Views: 136
JomAir har nok en gang omstrukturert seg, med ny visuell profil og hovedbase. Ble litt trøtt og lei det gamle rutekartet serru :lol: Selskapets nye hovedbase er i Havana, og logoen ser altså som sådan ut:
2mq01ag.png

Jeg vurderte en stund å kun gå for sovjetisk metall for å forsterke den nye profilen til selskapet, men det viste seg at disse ikke helt passet seg for de operasjoner jeg hadde i tankene. Men Boeingene er historie, fra nå av er det Airbus som gjelder :cool: Nåværende flåte:
12 Airbus A318 Elite
21 Airbus A340-200
4 Airbus A340-600
2 Airbus A380-200

P.t. opererer JomAir med fire afrikanske-, ni amerikanske-, seks asiatiske-, to europeiske- og to oseanske destinasjoner. Aksjekursen ligger i skrivende stund på 16,62, og vi er på vei oppover etter en liten ressesjon som fulgte med denne, plutselig veldig kostbare omstruktureringen.

Selv om det i hovedsak er europeisk stål som er satsningsområdet til JomAir i all overskuelig fremtid, har selskapet fremdeles våte drømmer om å få i stand en flåte med slike flotte maskiner:

800px-Cubana_de_Aviacion_departing_Paris-Orly%2C_France.jpg

Invester så det svir! :)

Og det vi dermed har funnet ut er at det er en særdeles dårlig deal - businessjetene kaster ikke så godt av seg hvis du innregner paxpoints. (En normal 319 på samme ruten genererer mer cash).

Vell for folk som starter nytt er det en gullgruve. Man kan kjøpe over 10 av dem rett etter man har joinet spillet liksom. Men for de med større flåte er det bare waste of time.

Vell for folk som starter nytt er det en gullgruve. Man kan kjøpe over 10 av dem rett etter man har joinet spillet liksom. Men for de med større flåte er det bare waste of time.

For å få 3000 pax poeng skal du vel ha puttet så mye dollars inn i spillet at du kan kjøpe noe annet som gir langt bedre uttelling med en gang?

Advertising til en fornuftig pris nå folkens :) Lenge siden sist jeg har sett fra 2000 :)

Fullguffe Airlines

Advertising ligger på fra 1000-5000 USD på utvalgte tidspunkt på mandager og torsdager. Er du litt lur så kjøper du billboards for 5000 USD pr rute pr dag på mandager (for 3 dager) og på torsdager (for 4 dager).

Før 08:00 og mellom 10:00-12:00 på mandager og torsdager er i hvert fall gode tips for reklame hvis jeg husker rett... (og ja, vi snakker norsk tid her)

Hva er vitsen med advertizing? Har prøvd uten noen dager nå, men har fortsatt belegg på over 80 % .
Eg flyr nå kun (3 stk)A318 og (1)A319 longhaul biz.

Last edited:
Med advertising-billboards kjører jeg fulle fly som i 100 % belegg, så det har jeg tro på. det gjelder da ruter med omkring 87-99% demand i utgangspunktet.

Advertising påvirker ikke demand. Men den gir større sannsynlighet for 100% belegg når demand ligger på 90% og oppover. Ligger demand på lavere enn 90% så får du neppe 100% belegg, men man fyller flyene mer enn hvis man ikke hadde kjørt advertising.

Back