Airline Manager

MOW Airlines opplvde et lite setback ettersom jeg var på reisefot i 24 timer, men vi er nå tilbake med 4 ERJ-190 og en ATR72. Et RØVERKJØP for potensielle investorer! :D

MOW Airlines opplvde et lite setback ettersom jeg var på reisefot i 24 timer, men vi er nå tilbake med 4 ERJ-190 og en ATR72. Et RØVERKJØP for potensielle investorer! :D

Hadde nok vært det hadde jeg funnet MOW Airlines :S

Her i gården skal hele ATR42 parken selges snarlig. Muligens blir 2-3 beholdt, men avkastningen på de er såpass laber, at en eneste snag dreper inntektene av 15-20 flighter. Eneste fornuftige er å fly de så langt de overhodet går, så vidt jeg kan skjønne.

Ellers er jeg i ferd med å bygge opp baser i PHX, OKC og MCO, med fokus hovedsaklig på Caribien og Sør-Amerika. Så langt tror jeg min nisje fungerer bra.

tips: shop opp så mye fuel som mulig når det er billig.. er gode kroner pr lbs.

kjøpte nettopp 10 000 000 lbs.. holder kanskje ut dagen :colgate:

tips: shop opp så mye fuel som mulig når det er billig.. er gode kroner pr lbs.

kjøpte nettopp 10 000 000 lbs.. holder kanskje ut dagen :colgate:

hehe her er det på 14 000 000 takk for tipset :)
gjelder tydeligvis å følge med på fuel prisen ja :P

TDK Airlines fikk oppleve selskapets første forsinkelse i dag da LN-WIA, en B737-800, ble en time forsinket grunnet teknisk svikt. LN-WIA kom seg avgårde tilslutt, men 20 passasjerer valgte å reise med et konkurrerende flyselskap. Svikten kostet selskapet 50 000 dollar og knuste TDK Airlines sjef Thomas sin drøm om 100% punktlighet.

TDK Airlines fikk oppleve selskapets første forsinkelse i dag da LN-WIA, en B737-800, ble en time forsinket grunnet teknisk svikt. LN-WIA kom seg avgårde tilslutt, men 20 passasjerer valgte å reise med et konkurrerende flyselskap. Svikten kostet selskapet 50 000 dollar og knuste TDK Airlines sjef Thomas sin drøm om 100% punktlighet.

hvor ser du ontimen din a?

det er ikke noe funksjon enda, men når flyet ditt får teknisk får du beskjed om hva og hvor mye det koster samt delay = færre passasjerer. det var det som hendte meg iallefall :P

JomAir Airlines har omstrukturert seg ved å selge avgårde sin B767 og ERJ190-flåte, og satse utelukkende på B737 og B787-operasjoner fra sin base på OSL. Pt. flyr selskapet til Abu Dhabi, Cape Town, Cebu, Dakar, Mexico City, Montevideo, N'Djamena, San Francisco, Singapore og Tokyo. Singapore ryker dog grunnet dårlig inntjening til fordel for Denpasar når LN-JAC kommer tilbake :)

Last edited:
Huff - to fly skadet .. kostet meg nesten 200.000 .. på tide å bytte ground handler ... :cry:

Nå går imidlertid trafikken normalt igjen ...

Da er Dipper Airlines på sin jomfrutur. OSL-Berlin er første rute med en -800.

TDK Airlines varsler kjøp om to nye Airbus A380. Disse to flyene skal gå henholdsvis Oslo - Hong Kong og London - Sydney. Med det aksjekurs "hoppet" som skjedde sist TDK Airlines fikk sine første A380, inviterer Thomas nye investorer på banen med åpne armer og et løfte om en god avkastning. De nye Airbus maskinene ventes å komme inn før ukesslutt.

Hehe :D

Fullguffe airlines restruktuerer flåten litt i kveld, må få bort 2 stk ATR 72, inn med ERJ 190, blir ikke penger av de andre. Etter det er det å jobbe knallhardt mot å få nok cash til å starte IC.

Min konklusjon etter noen dager med dette: Noen trafikkleder/rute/flåteansvarlig i et flyselskap blir jeg nok aldri, men investor derimot... En stor takk til TDK airlines og Air Bergen :)

Fullguffe airlines restruktuerer flåten litt i kveld, må få bort 2 stk ATR 72, inn med ERJ 190, blir ikke penger av de andre. Etter det er det å jobbe knallhardt mot å få nok cash til å starte IC.

Min konklusjon etter noen dager med dette: Noen trafikkleder/rute/flåteansvarlig i et flyselskap blir jeg nok aldri, men investor derimot... En stor takk til TDK airlines og Air Bergen :)

Bare hyggelig :)

Tror du skal klare deg greit etterhvert, bare fortsett å invester riktig ;)
Ser jo at verdien din har økt litt de siste timene så du er på riktig vei ihvertfall :)

Deilig å se aksjeverdien bare stige å stige uten at jeg gjør noe særlig ^^,

Der har nok Jannis Airlines noe å lære, har ikke skjønt det der ennå jeg.'
Har bare konsentrert meg om å få flyene i lufta slik at pengene strømmer inn. ;)

Har en følelse av at Air Bergen har gjort det samme som TDK her :P
investert litt i sitt eget selskap ;) stemmer det?

Da har jeg kjøpt meg 100 000 aksjer i TDK Airlines, så da får du vise hva du er god for, LN-TDK ;)

Cheapo International Airlines er fortsatt på billigsalg (1,83 USD).

Last edited:
Back