Hpkris
Front section flyer
Dette kan jo bli en festlig opplevelse.
http://www.dagbladet.no/2015/04/17/tema/reise/luftfart/sas/airbus/38705899/

http://www.dagbladet.no/2015/04/17/tema/reise/luftfart/sas/airbus/38705899/
Vi bestemmer med kredittkortene våre...
Så skyld ikke på flyprodusentene eller flyselskapene. Betaler vi bananer etc...
Hvis man leser Airbus' argumentasjonen istedet for tabloidversjonen, vil man se at dette i første rekke er tiltenkt markeder hvos passasjerene er mindre av vekst ..
Med andre ord, virker det som det kommer til å bli et godt marked for eco extra / plus.
Dvs strategien virker jo å være å gjøre monkey class så fæl som mulig slik at de av oss som ønsker et minimum av velbehag, oppgraderer.
Setebredde burde jo vært målt som med pitch, til/fra samme punkt på nabosetet.Og slik 'jukser' man med setebredden ...
http://www.runwaygirlnetwork.com/20...ms-armrests-to-fiddle-the-seat-width-numbers/
Resultatet er imidlertid det samme: Mindre skulder- og rompeplass ...
Setebredde burde jo vært målt som med pitch, til/fra samme punkt på nabosetet.
Det er jo kanskje betre for å måle breidde? Skulder til skulder eller hofte til hofte blir jo meir eller mindre fast uansett utforminga på setet. Iallefall med "lause" armlen, som eg vil tru det uansett er snakk om for desse.Men er pitch en bra målestokk? Pga forskjellen tjukkelse og utforming av sete kan jo et selskap med 30" ha bedre benplass enn et med 31"