Airbus med 3-5-3 i A380

Vi bestemmer med kredittkortene våre...

Så skyld ikke på flyprodusentene eller flyselskapene. Betaler vi bananer etc...
 
Hvis man leser Airbus' argumentasjon istedet for tabloidversjonen, vil man se at dette i første rekke er tiltenkt markeder hvos passasjerene er mindre av vekst ..
 
Blir vel ikke noe trangere enn 3-4-3 på en 777?
Og fortsatt langt bedre enn 3-3-3 på 330 og 242 på 767.
 
Vi bestemmer med kredittkortene våre...

Så skyld ikke på flyprodusentene eller flyselskapene. Betaler vi bananer etc...

Ja, og ingenting tyder på at man taper noe på og stappe inn mest mulig seter, så lenge billetten blir billig nok og flyet går dit man man vil. Hvis ikke ville jo svært mange 787 og 777 operatører slitt med og fylle flyene hvilket de ikke har

Hvis man leser Airbus' argumentasjonen istedet for tabloidversjonen, vil man se at dette i første rekke er tiltenkt markeder hvos passasjerene er mindre av vekst ..

Får håpe ikke Norwegian eller Thomas Cook anskaffer seg A380 da :stir Men for og være litt mer seriøs så er det rett som duer sier, itillegg til at det er fint markedsføring mot flyselskapene. Det er jo heller ikke ulikt A330 varientene Airbus har solgt til f.eks Cebu Pacific
 
Med andre ord, virker det som det kommer til å bli et godt marked for eco extra / plus.

Dvs strategien virker jo å være å gjøre monkey class så fæl som mulig slik at de av oss som ønsker et minimum av velbehag, oppgraderer.
 
Med andre ord, virker det som det kommer til å bli et godt marked for eco extra / plus.

Dvs strategien virker jo å være å gjøre monkey class så fæl som mulig slik at de av oss som ønsker et minimum av velbehag, oppgraderer.

Litt det, samt at selv om de ikke bruker uttrykket så markedsfører Airbus dette som "economy minus", og de er blant anner for seg 3 economy klasser. Endel selskaper har jo allerede noe som ligner, f.eks Thai hvor man på de billigste billettene blir plassert bakerst med litt dårligere benplass
 
I skyte-linjen bak Airbus' marketing cross-hairs har vi 777 m/3-4-3 og 767 m/2-4-2 ... Randy benytter nevnte utredninger när han omtaler CASK benefits, mens han benytter mindre stressed LOPA-lösninger när han omtaler hvor mye mer hyggelig det er ombord i en Dreamliner ... Airbus legger egentlig ikke noen marketing-vekt pâ A333 m/3-3-3 (hovedsaklig er A330-linjen m/2-4-2) men gär inn for ikke videre ä la seg före bak lyset av Randy's gjentatte jongleringer med cross-section formler ... heldigvis er flyskrog laget av incompressible materialer, sâ en gitt trim-to-trim kabin-vidde ved arm-rest hôyde (resp. ved skulder-hôyde) (resp. ved hode-hôyde) er og forblir den same uansett antall seter man setter inn pâ tvers ... enten gâr det ut over sete-vidden, eller over arm-rest vidden, eller over midtgang-vidden ... det er her man kan lete frem de "7 feilene" ?
 
A380 er 67cm bredere innvendig i hovedkabinen enn B777 er. A380 har i dag 10 seter i bredden i Y og dette er det samme antall seter i bredden som mange B777-operatører har i dag. 67 cm tilsvarer 26,4 tommer, og med andre ord er det med 11 seter i bredden på A380 da rundt en halv tomme bredere seter enn i en B777 med 10 seter i bredden.

Hadde meg en rusletur på nattestid gjennom Economy på en B772ER til Air France med 10 seter i bredden. Det var sannelig trangt og jeg var glad at jeg fly i Premium Economy med bare 8 seter i bredden.
 
Setebredde burde jo vært målt som med pitch, til/fra samme punkt på nabosetet.


Men er pitch en bra målestokk? Pga forskjellen tjukkelse og utforming av sete kan jo et selskap med 30" ha bedre benplass enn et med 31"
 
Men er pitch en bra målestokk? Pga forskjellen tjukkelse og utforming av sete kan jo et selskap med 30" ha bedre benplass enn et med 31"
Det er jo kanskje betre for å måle breidde? Skulder til skulder eller hofte til hofte blir jo meir eller mindre fast uansett utforminga på setet. Iallefall med "lause" armlen, som eg vil tru det uansett er snakk om for desse.
 
Back
Top