Airbus A350 - status og driftssetting

Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Da blir det sikkert ikke før til neste år, for surpompen som er sjef i Qatar må vel finne på noe å klage på, som gjør at de ikke kan motta det når Airbus sier at det er klart for leveranse.

Jeg oppfatter ikke at mannen er surpomp.
Han er derimot en meget suksessfull forretningsmann som vet hva han kjøper og til hvilke betingelser.
Når man betaler de summer det her dreier seg om ville hvem som helst gi beskjed dersom produktet ikke holder mål eller tilfredstiller leveringsbetingelser.
Når du har tatt leveranse av flymateriell fra fabrikantene koster det adskillig mer å få oppmerksomhet for utbedring av tekniske barnesykdomer i både tid og penger, selv om det kan være snakk om garantisaker.
DY er jo et eksempel her med sine Dreamlinere.
Qatar bør være et eksempel til etterfølgelse for mange andre selskaper på dette området.

Den siste videoen må det jo ha vært utrolig å se fra bakken når A-350 kommer i lav formasjon over deg. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde Boeing- eller Airbus-fabrikken i nærheten.

Første flight for MSN6 idag, første maskin som skal leveres kunde (Qatar). Planlagt levering er først om 1,5-2 måneder, i første halvdel av desember

https://www.flickr.com/photos/ramis-photos/15519926486/

I tillegg har EASA godkjent maskinen for opp til 370 minutter ETOPS, hvilket er det høyeste noen gang gitt. Dog så kreves det at hvert selskap må ha sin egen godkjenning. Uansett var det rekordraskt for en ny flytype

http://www.airbus.com/newsevents/ne...ertifies-a350-xwb-for-up-to-370-minute-etops/
First new airliner ever to be approved before EIS for “ETOPS Beyond 180 minutes”

Includes an option for up to 370 minute maximum diversion time, for the most efficient, reliable and direct long-range routings of any two-engined aircraft.

Ikke annet enn imponerende av Airbus.
Jeg tror A350 kan bli en "gamechanger" i sin klasse.
Fortstår det slik at en del nye ordre er på vei også.........

Ikke annet enn imponerende av Airbus.
Jeg tror A350 kan bli en "gamechanger" i sin klasse.
Fortstår det slik at en del nye ordre er på vei også.........
Problemet til Airbus er vel at 330 ikke kommer så langt unna på neste versjon..

Er det noen som vet om Qatar skal ta noen treningsrunder til DXB med A350 slik de gjorde med B787? Jeg har skjønt at Frankfurt er den offisielle start uppen.

Levering av første maskin er planlagt nå 13/12 i følge en pressemelding fra Qatar. Ingenting om hvor den vil testes i starten, men første ordinære rute vil bli en av to daglige DOH-FRA fra januar

Levering av første maskin er planlagt nå 13/12 i følge en pressemelding fra Qatar. Ingenting om hvor den vil testes i starten, men første ordinære rute vil bli en av to daglige DOH-FRA fra januar

Not so fast .....

Airbus, announced Thursday morning that the delivery of its first A350-900 XWB to launch customer Qatar Airways would be delayed until further notice. The ceremonial title transfer of MSN-006 was set for this coming Saturday December 13 with a ferry flight to Doha to follow that evening. A media event was planned for Monday at Hamad International Airport in Doha. No reason for the delay or new timeline was given in a statement from Qatar: “Qatar Airways announces that the Airbus A350 aircraft ceremonial transfer of title has been postponed until further notice. With the imminent launch of the new Airbus A350 programme, both entities are committed to introducing the A350 very soon.” Airbus has yet to issue a comment or statement.

http://airwaysnews.com/blog/2014/12...l&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Er det noen som vet hvilken konfig dem har puttet inn i denne maskinen? Håper inderlig dem har valgt andre å mere behagelige seter en dem har brukt i Dreamlinern deres.

Er det noen som vet hvilken konfig dem har puttet inn i denne maskinen? Håper inderlig dem har valgt andre å mere behagelige seter en dem har brukt i Dreamlinern deres.

Begge har jo 3-3-3, men siden A350 er bredere enn 787, så bør det gjennspeiles i setebredden.

Nå er ikke setebredden mitt ankepunkt, men at setene er harde og sitte i, samt at de i Dreamlinern har ubehagelig dårlig benplass komponert med Avod bokser som gjør den dårlige benplassen enda værre.

Da var første maskin levert Qatar i dag

http://www.airbus.com/newsevents/ne...elivers-first-ever-a350-xwb-to-qatar-airways/
Airbus has delivered the first A350 XWB, the world’s latest generation widebody airliner, to launch customer Qatar Airways. The A350 XWB redefines the way people fly for the coming decades and opens up a new era in comfortable, efficient long-haul air travel when it enters service with Qatar Airways, renowned for leading the industry to new heights in service excellence.

Beklager om jeg har oversett noe, men har QR sagt noe om hvilke ruter disse maskinene er tiltekt?

Back