Airbus booket i desember en kjempeordre på 40 A330-900 fra en ikke-navngitt kunde
Hiver litt bensin på bålet og gjetter på Norwegian .
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Airbus booket i desember en kjempeordre på 40 A330-900 fra en ikke-navngitt kunde
European and US authorities have granted joint type certification to the Airbus A330-800, the smaller variant of the re-engined A330neo family.
Airbus’ new weight variant A330neo (251 tonnes) makes its first flight
The latest approval for the -800, which includes ETOPS 180 minutes capability in the aircraft’s basic specification, also includes the option for “ETOPS 285 minutes”.
Follow the delivery of the 2 first #airbus #a330 #a330neo #a330800 for #KuwaitAirways! #KAC8803 #KAC8804 on
@flightradar24!!!
Når Azul tok levering av sin 4. maskin denne uken, kunne Airbus markere levering av A330-900 nummer 50 totalt
Hvor mye større er motorene blitt på NEO kontra CEO? Det ser jo ut som en A330 med GE90!
Trent 7000 som sitter på denne har 2,80 meter viftediameter, mot 2,47 på Trent 700 på CEO.
For å sammenligne:
GE90 - 777: 3,30
Trent 1000 - 787: 2,85
Trent XWB - A350: 3,00
Ser ut som Cebu Pacific skal ta over 3 A330-900 som egentlig ble bygget for AirAsiaX, men aldri levert
Da blir det vel ny rekord for antall seter ombord også kanskje?
Espen
Corsair has taken delivery of its first A330-900, on lease from Avolon, to join the French airline’s fleet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.