Airbus A320neo - statustråd

Re: Airbus 320neo statustråd

Haha, endelig et fly som ikke Qatar og Al Bakar ikke får bli første å fly... :D Airbus har nok blitt lei av sytet hans og har derfor gitt Lufthansa stafettpinnen...

Nå er det jo Qatar som sier nei, ikke Airbus. Det og få første fly er uansett mest styr
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Liker egentlig Qatars holdning om å ikke ta imot ting som ikke er 100%. Etter leveranse så blir alt veldig fort så vanskelig og ditto lavt prioritert. Da er det bedre å være tøff i trynet når leverandøren ikke har fått pengene og er motivert for å fikse. Min opplevelse er at mange selskaper i alle bransjer har noe å lære her.
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Airbus blir nok ikke lei Qatar og bossen der med det første nei. De handler fra Airbus jevnt og trutt. Kunden har alltid rett, og det er Qatar også klar over, også mtp hvor mange Dollar eller Euro de legger igjen hos Airbus.

Espen
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Haha, endelig et fly som ikke Qatar og Al Bakar ikke får bli første å fly... :D Airbus har nok blitt lei av sytet hans og har derfor gitt Lufthansa stafettpinnen...

Er det andre modeller enn A350 Qatar har vært først med da?
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Ser ut som problemet oppstår når flyet står parkert mellom 1 og 3 timer, ved at ujevn kjøling/temperaturforandring rett og slett lager en bitte liten bøy på akselen

http://www.reuters.com/article/us-utc-engines-idUSKBN0TU02U20151211#xmz0psXObJKxY715.97
The problem occurs when the engine is shut down for 1.5 to 2 hours because "the top of the engine actually cools more slowly" than the rest of the engine, Hayes said in his first public explanation of the problem in response to a question from Reuters.

Uneven cooling creates bending in the engine shaft, requiring operators to "windmill" air through the engine for three minutes to even out the temperature before starting the engine, he said.

Pratt&Whitney regner og ha en løsning på plass innen februar
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Ser ut som første levering er utsatt til slutten av januar 2016, mens P&W fikser motorene
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Ser på flightradar at en A320NEO har tatt turen fra Toulouse til Kiruna.
Jeg antar siden det er januar og sikkert bikkjekaldt der at det har sammenheng med noe vintertesting.
 
Re: Airbus 320neo statustråd

http://airwaysnews.com/blog/2016/01/20/airbus-a320neo-delivered/

In a private low key ceremony held in Hamburg-Finkenwerder, Carsten Spohr, CEO of Deutsche Lufthansa AG, Airbus CEO Fabrice Brégier as well as David Hess, the President of Pratt & Whitney and Robert Leduc, Executive Vice President and Chief Customer Officer Aerospace for United Technologies celebrated the handover of the aircraft.

20161901_018_MSN_6801_DLH_NEO_Deli_CB_RE_HR_10-1024x683.jpg
 
Re: Airbus 320neo statustråd


Og beinplassen på eco blir mindre enn på FR:

...but economy class will be trimmed to 71 cms (29.1 inches).

It means that we will have the anomalous situation where a reputable airline offers less economy class room than low-cost Ryanair.

The Irish carrier is said to provide 76 cms (29.9 ins) of legroom and, indeed, on its new B737 Max aircraft it is understood that legroom will be improved to better that seen either in Lufthansa economy or British Airways business/economy class.

http://www.businesstraveller.com/news/lufthansa-to-offer-less-legroom-that-ryanair
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Sa er D-AINA, på den første ruteflyvningen sin, og A320neo er formelt satt i trafikk. Flyr akkurat nå FRA-MUC, og planen er og primært fly FRA-MUC og FRA-HAM i starten for og holde seg i nærheten av Lufthansas tekniske baser
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Er det slik nå at alle nyproduserte a320 er NEO eller vil de fortsatt rulle ut den gamle typen en periode?
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Er det slik nå at alle nyproduserte a320 er NEO eller vil de fortsatt rulle ut den gamle typen en periode?

Det er en gradvis overgang, og det vil produseres CEO i hvertfall frem til 2018, mulig lenger hvis etterspørselen er der
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Går mot 2 måneder med forsinkelser for NEO leveranser.

Airbus in talks to delay some A320neo deliveries
Airbus is renegotiating delivery schedules for its revamped A320neo jet and has told some airlines it will be delayed by about two months, industry sources said. The European planemaker missed a 2015 target for delivering the first aircraft, an upgraded fuel-saving version of its best-selling medium-haul jet, by a few weeks due to what it described as issues with documentation for new Pratt & Whitney engines.

Industry sources have pointed to delays in deliveries of the newly-developed Geared Turbofan engine from its U.S. manufacturer, a subsidiary of United Technologies. There was no immediate word on the number of aircraft affected or the full
http://uk.reuters.com/article/uk-airbus-a320neo-idUKKCN0VE1IC
 
Re: Airbus 320neo statustråd

Heller tvilsomt da SK har bestilt sine med LEAP motorer fra CFM.
 
Airbus 320neo statustråd

Første flyvning for A321neo i dag. Opprinnelig skulle PW varianten fly først, men pga motorproblemene ble det CFM Leap varianten som kom først i luften. Det er dog fortsatt planlagt at første kundeleveranse vil ble med PW motorer i starten av 2017

aefb0be729aa64a0794c4b0ddb0b36c3.jpg



Photo fra Airbus
b76452770f593d000e9924df555f0c63.jpg
 
Last edited:
Re: Airbus 320neo statustråd

Første flyvning for A321neo i dag. Opprinnelig skulle PW varianten fly først, men pga motorproblemene ble det CFM Leap varianten som kom først i luften. Det er dog fortsatt planlagt at første kundeleveranse vil ble med PW motorer i starten av 2017

Liten hump i starten på testprogrammet da maskinen har hatt en tailstrike og er ute noen uker for og bli fikset

http://aviationweek.com/commercial-aviation/first-a321neo-suffers-tail-strike-out-service-weeks
The first Airbus A321neo will have to undergo significant repair work and stay on the ground for weeks following a tail strike during flights tests on Feb. 15.
 
Back
Top