En lettere lørdagstråd som dere får knaske på…
Har lest mye om AirAsia X i den senere tid, sist i Airliners ( USA ). Vil skrive litt i stikkords form uten noen kommentarer..Får se hva dere synes..
De begynte med en leaset A333 i nov. 2007 til ”Brisbane” Gold Coast Airport. Tilsvarende som TRF. Den ligger ca. 100 km fra Brisbane ( har selv passert den en gang ). Da de ba om tilbud på de store flyplassene fikk de først servert den off. prisliste.
Senere har de fått bedre tilbud fra Melbourne og Sydney og har først valgt Melbourne og Perth for framtidige ruter. I tillegg ”Shanghai” Hangzhou/Suzhou for start senere i åe.
Får fortløpende levert sine 25 A333 nå til 2013. Den første nettopp kommet. Disse skal brukes på fem byer i Australia, fem i Kina, fire i India, tre i Japan og to i Korea.
355 seter i ”leather fixed shell design” 3-3-3 , no frills
28 XL seter , business seter, også no-frills.:exclaimation
AVOD $ 10 pr. flight. Wi-Fi og power senere.
Handlevogner selger alt fra Pashmina skjerf til lotto. Regner med 11 % ancillary sales , som skal økes til 20 % for så å redusere bill. prisen.
Regner med 70% load for break-even.
70 % av paxen forsetter fra KUL, men ingen interline med AirAsia. De har alle bestilt bill. videre fra LCC terminalen i KUL med AirAsia.
Prisen på reisen ligger ca. på 50% av andre selskap og folk fra Australia benytter denne filghten på handletur til Kuala Lumpur only.
Koffert t/r , 20 kg, $ 54
Stor utnyttelsesgrad, 16.5 timer dag.
60 min turnaround på Gold Coast Airport
London kommer i mars med A343. Tilsvarende ( antar jeg, men har ikke lest om config etc )

Har lest mye om AirAsia X i den senere tid, sist i Airliners ( USA ). Vil skrive litt i stikkords form uten noen kommentarer..Får se hva dere synes..

De begynte med en leaset A333 i nov. 2007 til ”Brisbane” Gold Coast Airport. Tilsvarende som TRF. Den ligger ca. 100 km fra Brisbane ( har selv passert den en gang ). Da de ba om tilbud på de store flyplassene fikk de først servert den off. prisliste.
Senere har de fått bedre tilbud fra Melbourne og Sydney og har først valgt Melbourne og Perth for framtidige ruter. I tillegg ”Shanghai” Hangzhou/Suzhou for start senere i åe.
Får fortløpende levert sine 25 A333 nå til 2013. Den første nettopp kommet. Disse skal brukes på fem byer i Australia, fem i Kina, fire i India, tre i Japan og to i Korea.
355 seter i ”leather fixed shell design” 3-3-3 , no frills
28 XL seter , business seter, også no-frills.:exclaimation
AVOD $ 10 pr. flight. Wi-Fi og power senere.
Handlevogner selger alt fra Pashmina skjerf til lotto. Regner med 11 % ancillary sales , som skal økes til 20 % for så å redusere bill. prisen.
Regner med 70% load for break-even.
70 % av paxen forsetter fra KUL, men ingen interline med AirAsia. De har alle bestilt bill. videre fra LCC terminalen i KUL med AirAsia.
Prisen på reisen ligger ca. på 50% av andre selskap og folk fra Australia benytter denne filghten på handletur til Kuala Lumpur only.
Koffert t/r , 20 kg, $ 54
Stor utnyttelsesgrad, 16.5 timer dag.
60 min turnaround på Gold Coast Airport
London kommer i mars med A343. Tilsvarende ( antar jeg, men har ikke lest om config etc )