• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Air Thaiti Nui all c-class ATR

krølle

ScanFlyer Dusty
Går inn med ren business versjon mellom øyene





Air Tahiti Nui. ATR forretningsjet fra desember
Air Tahiti Nui – et flyselskap som hovedsakelig er kjent for sine langdistanseflyvninger mellom Fransk Polynesia, Nord-Amerika og Paris – tar et nytt skritt fremover i å utvide sitt regionale tilbud. Flyselskapet har begynt å selge billetter til flyvninger operert av ATR-fly i en business-only-konfigurasjon – en løsning man sjelden ser innen luftfart, spesielt i turbopropsegmentet.

Beslutningen om å introdusere ren forretningsreise på regionale ruter stammer fra den økende etterspørselen etter komfortabel transport mellom øyene i det franske oversjøiske samfunnet. Tidligere brukte passasjerene utelukkende økonomiklasseflyvninger, der høy kapasitet var en prioritet. Ledelsen i Air Tahiti Nui bestemte seg for å sikte seg inn mot premiumsegmentet – luksusturister, gjester på luksusferiesteder og forretningskunder. Den

nye ATR-kabinkonfigurasjonen vil tilby: brede seter med bred seteavstand, en lydisolert kabin, et begrenset antall seter, dedikert business class-service og utvalgte premium snacks og drikkevarer. Det polynesiske flyselskapet understreker at den reduserte passasjerkapasiteten vil gjøre flyopplevelsen mellom øyene «privat», «boutique» og «eksklusiv». Salget har nettopp startet for flyvninger planlagt å starte 8. desember 2026.

Å gå inn i det regionale segmentet med et premiumprodukt er en utvidelse av flyselskapets tradisjonelle forretningsmodell. ATR 72-600-flyene med 26 passasjerer og en 1-1 setekonfigurasjon vil operere 16 flyvninger per uke mellom Tahiti (Papeete) og Bora Bora og Raiatea. Dette tiltaket vil gjøre det mulig for Air Tahiti Nui å integrere hele reiseveien – fra flyavganger fra Paris, Auckland eller Los Angeles, til passasjerens ankomst på det valgte atollferiestedet, uten behov for å bruke et annet flyselskap, som for eksempel Air Moana
 
Back
Top