Re: Air Berlin søker konkurs
Ja, det ser ut som det er slik situsjonen er. Tyskland er i likhet med f.eks. Frankrike er et ganske kompakt land og hvor toget er en stor konkurrent til flyet. I begge disse landene finnes ingen store flyselskaper lenger i tillegg til the flag carriers. Jeg tror ogsaa Easyjet kommer inn paa innenriksruter i Tyskland som de har gjort i Frankrike.
Akkurat nå vel Lufthansa gruppen nærmest de facto monopol på tysk innenriks, da det nå vel ikke er andre som flyr der? Så blir spennende å se hva som skjer her og om lavprisselskapene vil gå inn i markedet.
Selv om både Easyjet og Ryanair er tilstede i Tyskland er det vel bare utenriks de flyr såvidt jeg kan se?
Riktignok skal Luxair starte Berlin-Saarbrücken, men det er ikke akkurat blant de store rutene innen Tyskland
http://www.routesonline.com/news/38...adds-saarbruecken-berlin-route-from-jan-2018/
Ja, det ser ut som det er slik situsjonen er. Tyskland er i likhet med f.eks. Frankrike er et ganske kompakt land og hvor toget er en stor konkurrent til flyet. I begge disse landene finnes ingen store flyselskaper lenger i tillegg til the flag carriers. Jeg tror ogsaa Easyjet kommer inn paa innenriksruter i Tyskland som de har gjort i Frankrike.