Air Berlin søker konkurs

Re: Air Berlin søker konkurs

Si ikke det ... AB6048 ZRH-DUS har ETA ti minutter senere ... Ser også AB621 TXL-MUC i ferd med å ta av .. kan bli enda senere.

Last edited:

Sånn ser det ut akkurat nå ...

22860120_10154747517151036_4606494505262666146_o.jpg

Ser ut som at BER4EVR har bestemt seg for å bli sist .. han tok seg noen runder på vei inn ..

Niki (og vel LGW) flyr fortsatt videre, så inntil flyene er malt om vil man fortsatt se fly i Air Berlin farger i trafikk.

Det har vaert en utrolig dag igår for alle som ble med, spesielt for meg som ansatt i AB.

Dagen ble preget av en langt rekke av farvel-hilsen, avskjeder og like mange personlige prat med kolleger. AirBerlin ble ikke bare en firma eller flyselskap - for oss ansatte ble dette som en stort familie. De som har vært del av slik en firma-kultur vil forstå dette, og de som aldri har opplevd dette vil trolig aldri kunne forstå.

Historien har vaert stolte. De som landet PMI eller TXL vet hva jeg snakker om. Baktida har vært alt: Hektisk, tungt og ikke minst krevende. Nå kikker vi i en uvisst fremtida. Men igår så møte vil alle sammen - som en familie - ved TXL for å ha den siste moment tilsammen. Så mange tidligere kolleger møte opp. Det ble rørende.

Personlig er min fasit er ikke bittert - tvert imot: Jeg er litt stolt for å kunne være en del av dette.

Det har vært lærrike år, spennende og likesom tøffe - til dels krevende år. Jeg har truffet så månge (unge) kolleger med utrolig stort talent. Noen av dem ble ettervert gode venner. Og en dama tok seg dyp inn i mitt hjerta, fyller livet mitt og gjør meg så utrolig glad.

Jeg ble gitt mange sjanser, jeg fikk rådgiving og kritikk. Men først og fremst fikk jeg muligheter å prøve ut ting. Hvem ville har trodd i en A330 på Stockholms-ruten? Sammen som AB gjorde vi dette mulig. Og bra ble dette. Året etter "sprengte" våre passejerer nesten T2 terminalen i ARN da vi brukte 2 330 pa DUS-ARN og TXL-ARN samtidlig. Gode minner ...

Da siste flygning landet - så møtte vi opp i den beste stil vi kunne tenke oss på. Legg merke til den måte medarbeidere med de gule vester stå. (eller hvilked form de lager).

Her er bildet fra airberlin/Facebook:

Attachments

• AB_final.jpg
    AB_final.jpg
    212.6 KB · Views: 717

Tusen takk til deg BU 662 jeg foeler med deg men er samtidig sikker paa at du let finner en nye utfordringer med den erfaringen du har faatt med deg fra Air Berlin. Selv sitter jeg akkurat naa I byen der Air Berlin ble startet og hadde hovedkontor de foerste aarene, en by Air Berlin aldri har floeyet til, ja et kontinent Air Berlin ikke floey til inntil LTU ble kjoept opp ? innlemmet I Air Berlin. Dessverre fikk jeg aldri floeyet Air Berlin, noe jeg lei for meg for....igkjen takk Richard

ja et kontinent Air Berlin ikke floey til inntil LTU ble kjoept opp ? innlemmet I Air Berlin.

I følge Wikipedia fløy de en ukentlig 707 TXL-BRU-MCO på begynnelsen av 80-tallet.

Flott skrevet, BU662. Min gamle arbeidsgiver ATA fløy en del wetlease for AB og i Facebookgruppen vår var det en del mimring i dag. Alle som var involverte minnes det med glede.

I følge Wikipedia fløy de en ukentlig 707 TXL-BRU-MCO på begynnelsen av 80-tallet.

Jeg mener aa ha lest at den ikke kom I gang, men er langt I fra 100% sikker - uansett har Air Berlin aldri floeyet eller operert hit hvor hovedkontoret befant seg I flere aar :D Byen er I dag mer kjennt for Mikrobryggerier og kalles lokalt for Beervana !!

Last edited:

Synd det er over. Et så stort land som Tyskland burde ha flere store flyselskaper enn LH. Det gikk jo galt p.g.a. for mye gjeld over lang tid og fadesen rundt BER har ikke bidratt i riktig retning heller. Jeg prøvde Air Berlin på tre reiser, og som selskap var det bra i luften, men det sviktet på bakken og med bagasjen på 2 av 3 reiser. Richard, jeg håper og tror du får jobb et annet sted og det er definitivt ikke den enkelte ansattes feil at dette ikke gikk lenger.

Det er altid aergerligt naar et stort selskab som AirBerlin forsvinder. Men jeg kommer ikke til at savne dem. Produktet ombord var ok, men servicen paa jorden var helt haabloes. Endeloese forsinkelser - specielt paa Q400 flyvninger, problemer med double charge paa kreditkort og en kundeservice med samme niveau som Ryanair.

Men spaendende hvad som sker paa det tyske marked nu. Ville vaere aergerligt hvis Lufthansa & co kommer til at dominere endnu mere.

Synd det er over. Et så stort land som Tyskland burde ha flere store flyselskaper enn LH.

Akkurat nå vel Lufthansa gruppen nærmest de facto monopol på tysk innenriks, da det nå vel ikke er andre som flyr der? Så blir spennende å se hva som skjer her og om lavprisselskapene vil gå inn i markedet.
Selv om både Easyjet og Ryanair er tilstede i Tyskland er det vel bare utenriks de flyr såvidt jeg kan se?

Riktignok skal Luxair starte Berlin-Saarbrücken, men det er ikke akkurat blant de store rutene innen Tyskland

http://www.routesonline.com/news/38...adds-saarbruecken-berlin-route-from-jan-2018/

Mon ikke EasyJet kommer til at flyve en del indenrigs med de 25 fly de nu får i TXL? Jeg ved godt det bliver et amputeret program de vil flyve denne vinter, men når efterspørgslen på tysk indenrigs er så stor at Lufthansa har brugt b744 til Berlin, så kan jeg ikke forestille mig at EasyJet ikke vil gå ind på dette marked.

Back