Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Har mest lyst til å påstå at Nordlys har brutt Vær Varsom-plakaten punkt 3.9...

Forøvrig: been there, done that. Rett nok ikke feil retning, men feil dato. Oppdaget etter utløpt "24-timers-regel", spurte pent, og fikk som ventet et tydelig "NEI" fra selskapet. Holdt deretter kjeft og betalte det de ville ha. Og har forøvrig skamvett nok til ikke å gå til pressen for å klage når flyselskapene ikke vil ta ansvar for mine egne feil.:old

Nei, er jo prøvd før:drink

El-firma skulle ha bilskilt: – Aldri bestill bilskilt etter at du har drukket

Attachments

• 176f4312-f354-492c-9202-b78af8771e59.jpg
    176f4312-f354-492c-9202-b78af8771e59.jpg
    133.9 KB · Views: 380

Det skal godt gjøres å slå min booking på feil dato. Hadde booket retur en måned for sent. Oppdaget på vei til flyplassen i New Orleans... onsdag morgen, dagen etter mardi gras. Og jeg kan ikke skylde på å ha drukket.

Eller the Barefoot Bandit? Han ble løslatt på prøve for noen år siden ...

Det er til og med mobildeksler som disse folkene ikke liker..

gun-shaped-iphone-case1-640x533.jpg

Folk drar så lenge det ikke er forbudt. Folk flest er dumme sånn er det bare. Myndighetene må agere deretter ved å komme med reiseforbud tidligere.

Folk drar så lenge det ikke er forbudt. Folk flest er dumme sånn er det bare. Myndighetene må agere deretter ved å komme med reiseforbud tidligere.

Jada. Men at Aftenposten ikke stiller ett eneste kritisk spørsmål, men heller trykker en tåredryppende historie, er det jeg reagerer på. Hva disse folka fikk ut av å gå til pressen, vet jeg ikke. Ikke et spesielt flatterende bilde, ihvertfall :D

Det var kun reiseråd mot Wuhan da de reiste og dit skulle de jo ikke.

Det stemmer. Men spredning og tiltak var langt på vei over det hele. Thailand var vel ett av de første landene til å bekrefte smitte utenfor Kina. Tror det var så tidlig som i januar.

Men et meget begrenset antall registrert også i begynnelsen av mars.
Langt færre tilfeller i Thailand enn i Norge

Ser ikke at de har gjort noe galt i å reise, de kjøpte jo også billett OSL-GOT samme dag forsikringsselskapene gjorde det klart at de erstattet ombookingskostnader.

Skjønner jeg var heldig - jeg kom hjem via Frankfurt noen timer tidligere enn de omtalte skulle ankommet OSL samme dag.

Jeg sier ikke at de har gjort noe galt, men at de tok en sjanse og tapte.
Det er fortsatt avisartikkelen jeg slakter. Hvorfor slipper de til og hvorfor blir de ikke konfrontert med risikoen de tok?

Thailand håndterer smitten og spredningen mye bedre enn her i Europa, ville strengt tatt like gjerne sittet der som her.

Thailand håndterer smitten og spredningen mye bedre enn her i Europa, ville strengt tatt like gjerne sittet der som her.

Jada. Eller på hytta. Men det er altså ikke anbefalt.

Back