Egentlig lite flyrelevant artikkel, men VG introduserer her en Airbus Boieng 777 (se utklipp)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...-til-ni-millioners-konsert-og-superkonferanse
Forøvrig er selskapet omtalt her: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=139826
Egentlig lite flyrelevant artikkel, men VG introduserer her en Airbus Boieng 777 (se utklipp)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...-til-ni-millioners-konsert-og-superkonferanse
Forøvrig er selskapet omtalt her: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=139826
Ser SAS får en god del tyn om dagen ... både på Facebook/media osv...
Dette burde SAS ha tenkt seg frem til på egenhånd og innarbeidet gode rutiner for lenge siden (Typ i mars måned!). Nå er vi ute i mai og først NÅ kommer beslutningene: B737-700 byttes ut med -800 for å få mer ‘space’ og midtsetet blokkeres. Absolutt bra tiltak dette, men kommer aaaaaaltfor sent og oppleves mer som et resultat av press fra kunden enn handlekraft og klokskap fra SAS-ledelsen. Kommunikasjonsavdelingen til SAS ‘fekter i luften’ etter noen plausibel forklaring, men treffer ikke. Pinlig!
Det vil også bli forbudt med flyreiser som varer inntil tre timer dersom det finnes togforbindelser på samme distanse som bruker kortere tid.
Fra Østerrike på E24: Man kan jo fly til Nice på under 3 timer, hvilket tog skulle gjort en slik distanse på samme tid ? Det er vel omtrent det samme med distanser fra Wien. Ny regel fra østerrikes blå-grønne regjering.
Svenske måtte vise godkjent ID for å få reise til Spania:
https://www.dagbladet.no/nyheter/ju...skjed-pa-flyplassen--diskriminerende/72640013
Hun forteller at beskjeden kom brått på, og responderte med å legge fram dokumentasjon, blant annet spanske identifikasjonspapirer.
- Da var jeg heldig og fikk slippe igjennom. Hvis jeg ikke hadde hatt disse papirene med meg, hadde de ikke latt meg komme om bord, sier hun.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/7KWJ7W/rumensk-diktatorfly-solgt-for-12-millioner-kronerRumensk diktatorfly solgt for 1,2 millioner kroner
Den tidligere rumenske kommunistdiktatoren Ceauşescus brukte flyet til offisielle reiser på 80-tallet. Den rumenske stat fikk langt mer for etterfølgerens fly av samme type.
Begge flyene regnes som nasjonalskatter i nasjonens kulturarv og potensielle kjøpere forplikter seg til å vedlikeholde dem og beholde dem i Romania.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.