Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Alitalia lanserte en ny annonsekampanje hvor 4 presidenter fra USA ble imitert. En av dem var Obama som ble spilt av en person som hadde fått godt med mørk sminke i ansiktet. Denslags kalles idag "blackface" og er ikke lengere politisk korrekt. Etter mange klager på sosial medier måtte de trekke tilbake kampanjen.

https://www.youtube.com/watch?v=U6SRHKTDNPU

SAS «pluss» er ikke mye å trakte etter i luften, det er nok heller fordelene på bakken og billettfleksibiliteten som er avgjørende for de fleste som reiser på pluss?

SAS «pluss» er ikke mye å trakte etter i luften, det er nok heller fordelene på bakken og billettfleksibiliteten som er avgjørende for de fleste som reiser på pluss?

Ja, det er helt klart fordelene i lufthavnen, som gør forskellen, men jeg
vil så tilføje, at jeg har haft. et par længere ture inden for Europa, hvor
man også blev forkælet på Plus i luften!
Til gengæld er long haul Plus i luften en helt anden historie;
det et et godt produkt, selv om alle vist er enige om, at det
er underligt at drikke sin gin & tonic af et plastikbæger....

Litt letvint å sette "SAS Pluss = Godt bemidlet". Å reise i SAS Pluss er ikke uten videre forbeholdt dem som har penger og kjører splitter ny Tesla. Også jeg har hatt bilettklasse C mellom SVG og OSL, og da utelukkende på grunn av fleksibiliteten. Har ennå til gode å besøke en lounge, og EB er stadig EBB... :p

Nokså historieløs artikkel .. innenriks på 80- og 90-tallet strakte jo ofte Euroclass seg til de bakerste fem radene, spesielt til Stockholm, og innenriks var det jo intet skille. Og da snakket man full Y-fare, som var langt høyere enn dagens Pluss .. Menmen ...

Da fikk man også ofte et fullt brett med både varm og kald mat.

Smått tabloid overskrift hos vg.no

Norwegian-drama i Ålesund: – Trodde min siste time var kommet

Ut fra det lille som står i artikkelen, så virker det vel som birdstrike, men det er bare vill gjetning fra min side..

Herlig! I 'gamle dager' var det noen steder også mulig å nappe ut nettverkskablene av arbeidsstasjonene for å plugge dem inn i private laptop'er, eventuelt finne ledige (og åpne) kontakter. Som regel det første jeg sjekket når jeg var reisende i charterfly for ATA .. :D

Men seriøst - dette virker da litt rart. Burde jo være mulig å snakke norsk først og fremst.

Norsk?! Da må du nok ganske langt opp i systemene. På gølvet går det i svensk, polsk, litauisk, arabisk og dårlig engelsk. Vært på restaurant i Oslo i det siste og snakket med en nordmann/kvinne blant de ansatte?

Kan ikke være at de bare prøver å være hyggelige? Når man står dag ut og dag inn med folk fra hele verden og man går i autopilot fordi du har snakket norsk til 20 turister som alle ikke ante hva du snakket om... Ting går fortere om man skipper den «I don’t speak norwegian».

Eller var det etterspørsel av «Don’t you know who I am?»?

https://www.nordlys.no/finnfjordbot...l-vei-det-ble-en-kostbar-tabbe/s/5-34-1268372

(bak betalingsmur) - relevante opplysninger:

"Pensjonisten Reynir Grimsson og kona tenkte at de skulle være tidlig ute med å bestille seg flybilletter til Oslo til sommeren. Nå sitter paret i Finnfjordbotn igjen med katta i sekken etter at de var uheldige og gjorde en tabbe under bestillinga.

- Vi bestilte billettene til Oslo seint om kvelden, og da vi skrev dem ut dagen etter oppdaget vi at vi hadde byttet om stedene til og fra. Vi hadde bestilt Oslo-Bardufoss i stedet for Bardufoss-Oslo, forteller Grimsson."

De forsøkte endre billetten etter at 24-timers fristen var gått ut, men fikk selvfølgelig beskjed om at det ikke var mulig. Nå slår de seg vrang og kan ikke forstå at de må forholde seg til de reglene de godtok i det de betalte for billetten:

"- Vi er rasende. Det er fire måneder før reisen, og jeg nekter å tro at det ikke kan endres på billettene uten at det betales et slikt gebyr. Dette er bondefangeri, sier han."

Grimsson har sendt skriftlig klage til SAS, men ikke fått noe svar ennå. Han sier han skjønner at det kreves gebyr for å endre billetter, men ikke at det skal bli så dyrt.

- Jeg synes dette er hårreisende. Helt sykt, sier Reynir Grimsson oppgitt."

Stor lang fyldig artikkel inkl svar fra SAS og bilder av "rasende" Grimsson hjemme i Finnfjordbotn. Her har Nordlys virkelig tatt seg tid og reist hele vegen for å få dette scoopet av en historie :)

Back