• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Aberdeen-Stavanger – 17 rader business

Fjordheim

ScanFlyer Blue
Aberdeen-Stavanger – 17 rader business

Reiste ABZ-SVG i går ettermiddag med 15:55 avgangen. Har tatt denne noen ganger det siste året, og i går igjen var det 17 rader med business og kun 4 rader economy, og det var fullt i economy også. Denne gangen reiste jeg selv i economy og for den billetten måtte vi ut med nesten 6 tusen (t/r selvsagt).

Må være en veldig god rute for WF dette, men det burde kanskje vært enda mer konkurranse på denne strekningen, samt også fra/til BGO?

Det var forresten nordmenn som okkuperte alle plassene på The Globe på ABZ i går, noen gikk rett på vodkafylla så jeg (det var sjøfolk på vei hjem), sikkert vel fortjent…

Mvh
Fjordheim

Re: Aberdeen-Stavanger – 17 rader business

Mye plus/flex på endel avganger til ABZ. Har selv fløyet ABZ-CPH med SAS og Cimber sin CRJ-200 med en rad economy og resten Plus

Mye plus/flex på endel avganger til ABZ. Har selv fløyet ABZ-CPH med SAS og Cimber sin CRJ-200 med en rad economy og resten Plus

Ja, fløy CPH-ABZ med SK's CRJ-900 på mandag, tror det var 12 eller 13 rader med Plus på den.

Reiste ABZ-SVG i går ettermiddag med 15:55 avgangen. Har tatt denne noen ganger det siste året, og i går igjen var det 17 rader med business og kun 4 rader economy, og det var fullt i economy også.

Det er mye båt- og offshorefolk som skifter onsdagene i ABZ. Er nok god inntjening for WF disse rutene :)

Reiste ABZ-SVG i går ettermiddag med 15:55 avgangen. Har tatt denne noen ganger det siste året, og i går igjen var det 17 rader med business og kun 4 rader economy, og det var fullt i economy også. Denne gangen reiste jeg selv i economy og for den billetten måtte vi ut med nesten 6 tusen (t/r selvsagt).

Må være en veldig god rute for WF dette, men det burde kanskje vært enda mer konkurranse på denne strekningen, samt også fra/til BGO?

Det var forresten nordmenn som okkuperte alle plassene på The Globe på ABZ i går, noen gikk rett på vodkafylla så jeg (det var sjøfolk på vei hjem), sikkert vel fortjent…

Mvh
Fjordheim

Jeg tør påstå det er ganske god konkurranse allerede med 5 avganger daglig svg-abz med sas, 2 med eastern og da widerøe sine tre. Men god business er dette nok definitivt!

Jeg tør påstå det er ganske god konkurranse allerede med 5 avganger daglig svg-abz med sas, 2 med eastern og da widerøe sine tre. Men god business er dette nok definitivt!

Mener å ha lest et sted at denne ruta er proppet med cargo i tillegg. Sikkert mye deler som skal over sjøen og ut til innstallasjoner på begge sider.

5 avganger med SAS mellom SVG og ABZ?
Da jeg var på jobb denne uke hadde vi i SAS 2 avganger (SK4611 og SK4615) og 3-4 (WF361/364/368/366)med Widerøe (dags avhengig) og Eastern med et par også.

Og ja det er mye cargo på denne ruten.

Back