Aarets Scanair/Flyertalk DO gaar til Toulouse (med mer) 5-6. nov. Bli med du ogsaa

Puh - har fått igjen pusten etter et meget vellykket DO. Er veldig glad for at jeg ble med på dette. Store opplevelser og gøy å treffe både dere andre fra Scanair og folk fra Flyertalk. Kommer sikkert utfyllende tripreports her etter hvert, men noen av høydepunktene var:

* Frokost i SAS hangaren med god underholdning:
- Sang av en meget dyktig flyvertinne
- Folkemusikk og -danseoppvisning
- SAS B737 innredet for medevac demo med doktorer og simulerte pasienter ombord
- Demonstrasjon av oppblåsing av slide
* Flytur til TLS med god servering og underholdning av FT moderatorer (og Condor sin purser) ombord
* Loddsalg og -trekning ombord
* Meget lav Low-pass i TLS med go-around og påfølgende landing
* God mottagelse av Airbus med goodies i en bag
* Omvisning på 'A380 final assembly line' eller 'cabin mock-up'
* Flytur til FRA med servering
* Mottagelse i Lufthansa Tower Lounge med masser av drikke og spise
* Diverse give-aways
* Lang omvisning i Lufthansa Maintenance med besøk rundt og inne i A340-300, A340-600 og B747 samt motorverksted
* Besøk i Lufthansa Training hvor de trener piloter og crew
* 1,5 timers busstur overalt på FRA med diverse stopp for fotografering
* Mottagelse med lunch samt taler av diverse Lufthansa og FraPort topper
* Diverse stander med info fra Star Alliance, Swiss, Fraport, Lufthansa osv osv
* Diverse give-aways (bl.a. A380 og B787 modeller i 1:200)

Dette var bare noe av det som skjedde de to dagene jeg var med. Det var før det diverse arrangementer i USA samt hos Lufthansa dagen før.

Tommy og hans medarrangører har lagt inn utrolig mye innsats for å få dette til. Hørte bare masse positive ord om hele opplegget. Alt gikk på skinner og alle var fornøyde. Også takk til SAS og LH for deres innsats.

Mine bilder (med et gammelt compact kamera) ble så dårlige så de tror jeg ikke jeg skal plage noen med... Det kommer sikkert plenty med bilder og mer utfyllende (og utflytende) skildringer av det som skjedde. :)

SKulle gjerne vært med på dette. jaja. Hadde det ikke vært for et visst bryllup med påfølgende bryllupsreise så skulle jeg jammen vært med. Håper man kan få til noe lignende ved en senere anledning. Hva med en liten scanair-Do med en Dash 8 eller noe;)

Her er en liten bilderapport, med ett veldig kjipt mobilkamera.

LN-MOW fikk æren av å rope opp vår "flight" til SAS hangaren på bussgate utland:
Bilde0010.jpg

Ankomst SAS hangar, så var det dette som møtte oss. Condor flighten var forsinket slik at vi ventet en 25-30min før de andre deltagerne kom:
Bilde0011.jpg

Slide iferd med å blåses opp, Tommy777 kom susende ned rett etterpå til rungende latterbrøl og applaus, har dessverre ikke bilde av det.
Bilde0018.jpg

Boarding DE9254, jeg satt på sete 7C og hadde en meget hyggelig gjeng rundt meg.
Bilde0020.jpg

Vi fikk sparke litt i dekkene hos LH, var inni og utenfor og så på en A340-300 og en A340-600. Vi spøkte litt om at -600en ble tauet inn kun for vår del. Den ble nemlig tauet inn da vi var i Cockpit på -300en.
Bilde0028.jpg

Jeg og foten til LN-MOW i en A340-300 cockpit. Det vises at Airbus er kvalitet når setene til pilotene er elektrisk justerbare :colgate:
Bilde0034.jpg

LN-MOW frekt poserende foran en RR Trent 500 motor.
Bilde0035.jpg

Ein LH direktor mit seriöse meldungen. Tror dette var en marketing fyr. Fikk ikke bilde av LH toppsjef Wolfgang Mayhrüber som virket som han var tatt rett fra stortinget, for han var en ekspert i å vri seg unna å svare på alle spørsmål. Snakke rundt grøten mao.
Bilde0043.jpg

Ut på tur på flightline med FRAport.
Bilde0046.jpg

Og alle var enige om at det var en fin tur!

Bildene er litt kjipe grunnet Nokia cheepo kamera, og jeg tok litt færre enn det jeg strengt tatt kunne ha gjort, fordi jeg trodde bildene ville bli for dårlige. Angrer litt nå. Regner med flere på forumet kommer sterkere tilbake med bedre bilder.

Last edited:
Her er en videosnutt fra go-around i TLS som en på FT la ut, aldri hørt så mange juble for missed approach :lol:

Jeg trodde tradisjonen på charter var at man klappet etter landing, men dette var kanskje ikke en normal charterflight :-P

Endelig hjemme, godt aa sette seg ned paa sofaen etter en uke med totalt 15 timers soevn siden tirsdag.

Fantastiske dager ble avsluttet med en flott tur i LH F over atlanteren. Lite alkohol konsumert selv om det sto en flaske DP og en JW Blue rett foran nesen min paa buffeten

Tusen takk til alle mine Scanair venner for mange fine hilsener.

Endelig hjemme, godt aa sette seg ned paa sofaen etter en uke med totalt 15 timers soevn siden tirsdag.

Fantastiske dager ble avsluttet med en flott tur i LH F over atlanteren. Lite alkohol konsumert selv om det sto en flaske DP og en JW Blue rett foran nesen min paa buffeten

Tusen takk til alle mine Scanair venner for mange fine hilsener.

Trodde du skulle fly LX F hjem? Uansett vil vi gjerne ha trip-report!!

BF:cool2

Trodde du skulle fly LX F hjem? Uansett vil vi gjerne ha trip-report!!

Nei, Swiss F er meg og fruen paa ferie og er ikke foer om en stund.

Siden jeg sov mesteparten av turen og ikke tok bilder, tror jeg det blir daarlig med tripreport. Kort fortalt, hadde jeg C klasse billett og av en eller annen merkelig grunn fikk jeg ett nytt boardingpass ved gaten i DUS. Connecta inn fra MUC og fikk dermed ikke benyttet meg av limo, F lounger etc siden jeg fikk boardingkort ved boarding.

Vel ombord var det 4 pax totalt i F. Satt paa 1G med setet ved siden av ledig. Paa 340 er det en buffet der de lagrer alt brennevinet rett foran.

Det som er kulest er garantert Rimowa amenity kittet, jeg skal ta ett bilde av det og poste.

Jeg har i loepet av uka blitt en stor Rimowa fan. Ny koffert ble innkjoept paa LHs crew butikk, 40% off, mind you. Passet bra aa faa en liten versjon av den nye trillekofferten som amenity kit. Vanvittig kul koffert som tar rotta paa alt der ute

DP var Champersen, hadde ett par glass foer jeg slokna. Sov over hele lunchen og hadde laks og en sandwich som snack rett foer landing.

Det var pretty much it..

Tusen takk for en fantastisk tur Tommy777!

Det har vært moro å bare blitt "foret" med luftfart i 4 dager.
Lufthansa setter standarden for meg!

Toulouse med go-around var utrolig heftig!

Siden jeg sov mesteparten av turen og ikke tok bilder, tror jeg det blir daarlig med tripreport. Kort fortalt, hadde jeg C klasse billett og av en eller annen merkelig grunn fikk jeg ett nytt boardingpass ved gaten i DUS. Connecta inn fra MUC og fikk dermed ikke benyttet meg av limo, F lounger etc siden jeg fikk boardingkort ved boarding.

Trodde dere var i FRA? Fløy du MUC-DUS-ORD?
Oppgradering altså? Smisikingen med LH sjefene paid off??:colgate:

Noen som har riktige flightnummere og tid for charterflightene? Boardingkortene ligger hjemme, og jeg tenkte å få oppdatert flightmemory nå. Husker at det var samme nummer på FRA-OSL og OSL-TLS, men at TLS-FRA hadde et nytt nummer som var et hakk "større tall". På starmegado.com står det DE9254, mens i noen av epostene står det DE9524

Noen som har riktige flightnummere og tid for charterflightene? Boardingkortene ligger hjemme, og jeg tenkte å få oppdatert flightmemory nå. Husker at det var samme nummer på FRA-OSL og OSL-TLS, men at TLS-FRA hadde et nytt nummer som var et hakk "større tall". På starmegado.com står det DE9254, mens i noen av epostene står det DE9524

DE9254 og DE9255. Avgang OSL var 11:40 pluss en liten forsinkelse pga manglende vinopptrekker og de-icing. Flytiden var vel 2:40?

Husker ikke avgangstid fra TLS, så skulle gjerne hatt den selv

DE9254 og DE9255. Avgang OSL var 11:40 pluss en liten forsinkelse pga manglende vinopptrekker og de-icing. Flytiden var vel 2:40?

Husker ikke avgangstid fra TLS, så skulle gjerne hatt den selv

Tja, etter diverse sommel, blei det ikkje avgang ca 2030? ;) Me landa vel omtrent 2200, og flytid = 1,5 time.

Trodde dere var i FRA? Fløy du MUC-DUS-ORD?
Oppgradering altså? Smisikingen med LH sjefene paid off??:colgate:

Nei, DOet var over på lørdagsmorran. Vi hadde moderatrokonferanse lørdag i Munchen.

Smiskingen funket dårligere enn en systemwide upgrade fra United ;)

Flott film Tommy, har sett litt rundt på div spottesider, og så langt er det ingen som har postet bilder eller video av flyby sett fra bakken, håper derimot noen har noe slikt og legger det ut på nett.

Back