A380 til OSL..

Paa Dagbladets TV innslag ser en tydlig at de har satt inn "gamle" Air France Business Class Seter (De graae med blaa nakke trekk)
 
Jeg drar muligens bort i morgen med C172 om det ikke blir tåke fra morgenen av, hva er muligheten for å transporteres fra GA apron over til De-Icing plattformen for å se litt nærmere på beistet? Noen her som jobber i morgen som jeg eventuelt hadde kunne tatt kontakt med? Send PM :)

God kveld alle sammen..
 
Re: A380 på Gardermoen (Film)

Hehe.. ...også skylde på lastebilen da gitt.. Det var vel heller plasseringen av kameramannen som var problemet...;)

Mye idiotisk parkering der gitt.. De tullingene som parkerte i veikanten burde ha fått inndratt førerkortene for godt, siden det i praksis er de som var skyld i hele kaoset...
:rolleyes:

Det så jo ut til å være plenty plass til mange biler på jordene..
 
hva er muligheten for å transporteres fra GA apron over til De-Icing plattformen for å se litt nærmere på beistet? Noen her som jobber i morgen som jeg eventuelt hadde kunne tatt kontakt med? Send PM :)

Gjerne til meg og, om det er muligheter for dette å få sett litt nærmere på det (PM) :)
 
Jeg drar muligens bort i morgen med C172 om det ikke blir tåke fra morgenen av

TAF (FT) 111700Z 120024 01005KT CAVOK PROB30 0315 2000 BR BKN003
PROB40 1524 0400 FZFG VV001

Spørs om det ER så lurt igrunn...
Hvis Airbus har kommet fordi man venter drittvær, så bør man kanskje ikke være der med en C172?
 
Jeg ser på bildene av A380'n som står på OSL nå at den har store ekstra plater under halen. Er det denne som har blitt brukt til testing av tailstrike under avgang?
 
Er det denne som har blitt brukt til testing av tailstrike under avgang?

Jeg tror det er samme maskinen TCAS, som vi bl.a så på tv og Discovery nå senest sist søndags kveld, den som fikk hard medfart og juling!
 
TAF (FT) 111700Z 120024 01005KT CAVOK PROB30 0315 2000 BR BKN003
PROB40 1524 0400 FZFG VV001

Spørs om det ER så lurt igrunn...
Hvis Airbus har kommet fordi man venter drittvær, så bør man kanskje ikke være der med en C172?

Vanligvis så planlegger jeg flyturen ut ifra vær og forecast samme dag som turen, og ikke på Airbus' intensjoner om testing i dårlig vær :)

Men du har rett, ut ifra værmeldingen i dag er det sjanse for at det blir dårlig sikt på OSL i dag, derfor dropper jeg det.
 
Last edited:
Re: A380 på Gardermoen (Film)

Haha!! Minner meg om da hele FedEx Norge stod på rampa for å se, og en lastebil plutselig ville kjøre forbi.. Sjefen bare ropte til sjåføren (som hadde vinduet oppe) at han pent måtte vente.. Stakkars mann turte ikke annet enn å vente, men jeg vet faktisk ikke om han fikk med seg hvorfor..:p
 
Jeg mener å ha hørt for lenge siden at rullebanen på Gardermoen ikke skulle tåle vekten av 380'n, og at det var et av problemene knyttet til å opprette 380-ruter hit

A380'n har vel ikke noe særlig større marktrykk enn 747'n. Problemet er bredden (det var dette som gjorde at de måtte søke disp. for å kunne ta i mot den.)

TCAS said:
Jeg ser på bildene av A380'n som står på OSL nå at den har store ekstra plater under halen. Er det denne som har blitt brukt til testing av tailstrike under avgang?

Det var F-WWOW (MSN 01) som ble brukt til tailstrike-testene.
 
Og hovrdan ser det ut i virkligheten på OSL idag, har det vært noe antydning til freezing fog? Står den i ro på plassen eller har den vært ute på tur?

Hilsen fra et nydelig solskinn og tindrende klar luft i hovedstaden
 
Ser nok ut til at Airbus må vente til litt ut på dagen, eller mot morgendagen for å få FZFG. Sjansen er imidlertid større enn det som lå i varselet fra i går. Gått opp fra PROB30 fra PROB40.

METAR 120810Z 01002KT CAVOK M08/M08 Q1039 NOSIG

TAF (FC) 120500Z 120615 01005KT CAVOK PROB30 TEMPO 0615 2000 BR BKN003

TAF (FT) 120500Z 121212 VRB05KT CAVOK PROB40 1412 0400 FZFG VV001
 
Last edited:
Skal 380èn på vingene?

Skal 380`en ut og fly på dagen i dag? Var akkurat borte ved den og de tok av trappa og det stod en de icing bil der?
Vet noen når den drar igjen?:D
 
Re: Skal 380èn på vingene?

Etter hva jeg har fått med meg så skal den IKKE ut og fly, men kun stå på bakken og foreta en del tester.........
 
Back
Top