Normal avgangshastighet går selvsagt opp med økende vekt for en identisk ving, og dessuten vil et lengre fly med samme tverrsnitt få en større luftmotstand (heldigvis utgjør forskjell i luftmotstanden langs flykroppen lite ved de lave hastigheter som frem til avgangshastighet). Dermed gir skyvekraft fra motorene i forhold til maksvekt (MTOW) et godt bilde på hvor tamme de forskjellige A32X. Her er et bilde fra noen i nabolaget:
Thomas Cook Scandinavia
A320-214: Thrust 240,2 kN / MTOW 77 tonn = 3,12 kN/tonn
A321-211: Thrust 293,6 kN / MTOW 93,5 tonn = 3,14 kN/tonn
Scandinavian Airlines:
A319-131: Thrust 195,2 kN / MTOW 66 tonn = 2,96 kN/tonn
A319-132: Thrust 213,6 kN / MTOW 75,5 tonn = 2,83 kN/tonn
A321-232: Thrust 266,8 kN / MTOW 85 tonn = 3,14 kN/tonn
Hvis vi ser på A321ene til de to foran, så har Tally-Ho riktig i at deres A321 er tamme når de er nær MTOW, men det skal ikke mye reduksjon i last før de sprinter forbi SAS sine A321 (Thomas Cook Scan har 10% ekstra thrust å gå på).
Som et apropos, British Airways' A318 som flyr ut fra London City har følgende ytelse (men de tar av fra den korte rullebanen på LCY med langt under MTOW).
A318-112: Thrust 207,2 kN / MTOW 68 tonn = 3,04 kN/tonn