#4000: Vueling, Las Palmas - Malaga

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
Har ikke vert så mange spennende reiser i det siste, men for å markere mitt innlegg nummer 4000 lager jeg en liten reiserapport :)

Var en tur til Gran-Canaria i Mai for å besøke min søster m/familie som hadde overvintret i Arguineguin. Merket det var lavsesong på denne tiden. Lite turister og mange stengte restauranter.
Perfekt vær og temperatur rundt 25-30.

Min søster slapp meg av på flyplassen ca 3 timer før avgang. De skulle ta en båt til Tenerife.
Leste litt i en kjedelig bok mens jeg ventet på at innsjekk skulle åpne 2 timer før avgangstid.
Jeg hadde forhåndbestillt 1 stk bagasje og innsjekk gikk smertefritt, det samme med sikkerhetskontrollen.

Jeg var inne i en butikk å kjøpte en sjokolade før jeg gikk opp på observatoriet for å ta en kikk på det ankommende Vueling A320
Mobilbilder176.jpg

Jeg bestillte reisen 21 April og avreise var 25 Mai:
Fare Price: 62.80 EUR
1 Surcharge for Optimum Seat: 6.00 EUR
1 Credit card fee: 9.50 EUR
1 Suitcases (One Way): 15.00 EUR
Taxes: 32.19 EUR
TOTAL PRICE: 125.49 EUR

Forsåvidt enkle og greie websider, men en del tillegg som er vanlig på dagens LCC & HCC.

Det koster mer å sitte på rad 1 og exit en andre rader. Jeg la merke til at de som hadde satt seg på rad 1 uten å betale for det ble fort bortvist fra plassene.
1 UM fikk sete mellom meg og en annen men hun ble flyttet en rad frem slik at jeg fikk ledig sete på siden av meg.
Mobilbilder178.jpg

Fuerteventura:
Mobilbilder179.jpg

Jeg bestillte et stykke brød med spansk omelett. Smakte ok, men ikke noe spess. De hadde samme betalingsautomater som Norwegian bruker:
Mobilbilder182.jpg

Mobilbilder180.jpg

Tjukke gode seter, dog uten plass til beina ;)
Mobilbilder181.jpg

Mobilbilder183.jpg

Afrika:
Mobilbilder184.jpg

Malaga, innflygning fra Nord og landet på bane 13
Mobilbilder185.jpg

En helt grei tur med Vueling og deres underbetalte piloter og kabinpersonale!

Vet ikke om det dette selskapet er en suksess, eller om de har problemer med finanskrisen i Spania. Virker som Iberia overfører flere og flere av flyene sine til Vueling og Iberia Express.

MountainDew :fly

Hei!
Takk for en finfin rapport :)
Spennende rute for oss som har Bergen-Oslo/Bergen-Trondheim til dagligdags.

Hører gjerne mer fra deg :)

Flydd Vueling 2 ganger selv på hhv LPA-MAD-BCN og opplever det som et bra produkt, sammelignbart med Easyjet :)

Back