40 til 50 - en nedtelling i fly...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
40 dager +

Det er 40 dager til 50, dvs i grunnen et par til - men da er jeg vekkreist, og derfor blir det jo 40 dager til det er et par dager til 50. Man har alt håret i behold, ja attpå til alt for mye av det mener mange. Alle tennene er ens egne, og kan kan fremdels tørke seg i ræva selv! Sex er stadig viktigere enn fly, men man føler at man bruker mer tid på det ene enn det andre...! Halvveis i livet sier noen, tja - jeg har ingen planer om å bli 100 og ligge som pleietrengende på et 10-manns rom på et sykehjem i ytre verdensrom, eller deromkring. Derfor har jeg passert halvveis i livet for lenge siden...
Hvis ikke min hukommelse svekkes daglig mot det som uunngåelig nærmer seg, kommer det opp noe fotografier som betyr noe for meg personlig, som i mitt hjerte (og øyne) har akkurat det lille ekstra som gjør at jeg ser en ekstra gang på flyvemaskinen og dens fotografi, ikke fordi at de er så teknisk eller fotografisk gode, kun for at jeg liker dem... Bli gjerne med på reisen hvis dere vil, jeg garanterer ikke at dere vil like det jeg deler i disse daglige hendelser, men for meg betyr de litt ekstra - og det er godt å vite nå når alderdommen innhenter meg...

Først ute er en maskin jeg liker svært godt, spesielt godt liker jeg størrelsen - at man sitter 2+2 i stedet for 3+4+3+mye mer... Mine damer og herrer, OY-KFE:

H10_5305.jpg

H10_5294.jpg

H10_5298.jpg

H10_5302.jpg

H10_5299.jpg

H10_5301.jpg

H10_5374.jpg

H10_5303.jpg

H10_5378.jpg

H

Last edited:
<MOD>
Da har det blitt slettet et par innlegg her, som stort sett bestod av drittslenging. Fint hvis vi kan unngå mer av det
</MOD>

Flotte bilder av et nydelig fly. CRJ-900 er et av de flyene jeg har mest lyst til å få reist med, vakker design.

39 dager +

Først og fremst vil jeg beklage til alle som kom til å lese denne tråd før mod. gikk inn og rensket opp, og ble "offer" for, etter moderators utsagn, skittkasting. Det var ikke meningen at andre skulle lide av dette - kun den person det gjaldt. Denne person har lovet mod. å holde seg unna mine tråder, siden vedkommende kun er ute etter å ødelegge disse tråder. Når vedkommende da ikke gjorde så, tok det litt av i min irritasjon da jeg kun trenger å se hans navn for å bli irritert - noe jeg beklager, og håper ikke gjentar seg. Nok om det, over tiltrådens virkelige intensjon...

Min fav. Airbus flyvemaskin, er den lange og slanke A321 - og i TC sitt fargeskjema blir det en riktig flott maskin, om enn litt kjedelig etter hvert:-). Akkurat disse bilder husker jeg godt, det var faktisk min første A321 - og jeg fikk i ettertid en svært hyggelig mail/sms-kontakt med FO på akkurat denne flygningen...

H10_5456.jpg

HO9_2965.jpg

HO9_2956.jpg

HO9_2975.jpg

HO9_2976.jpg

HO9_2992.jpg

HO9_2977.jpg

HO9_2966.jpg

H10_5478.jpg

Og ja - det ble 9 bilder igjen... Og hvis noen igjen skulle irritere seg over 9 bilder fra samme maskin, så får de da heller se på 3 av dem, eller 5 av dem, eller så mange som dem gidder - og gå tilbake igjen:-)

H

Flotte bilder Harald! Du er flink!

Håper de som driver med drittkasting holder seg unna slikt. Det blir bare barnslig!

Tar gjerne og ser på 9 bilder til :)
Supre bilder, kan jo ikke bli noe annet enn imponert over deg Harald :)

38 dager +

Jeg er blitt beskyldt her på forum for å ikke like Norwegian...! Det er jo helt feil, jeg er faktisk meget stolt over at et norsk firma har klart det som Norwegian gjør. Og jeg har bare godt å si om de som jobber ombord, og de har en flypark de virkelig kan være stolte av... Hva jeg ikke kan akseptere, er den stigmatisering og på en måte, nedverdigende reglement for en bestemt gruppe mennesker. Det er nesten så en kan friste til å kalle det for diskriminering... Nok om det i denne omgang - men jeg nevner det bare fordi det ikke er firmaet og dem som jobber der jeg har fått nok av, men holdningene og tolkningene...

Uansett, her er Arne Jakobsen - som har tatt turen fra Danmark til Sola:-) Det er seint på dag på Sola, og da har man sola i ryggen...

H10_5864.jpg

H10_5867.jpg

H10_5873.jpg

H10_5877.jpg

H10_5882.jpg

H10_5885.jpg

H10_5893.jpg

H

Last edited:
Takk for at du tar oss med på denne reisen, Harald! Jeg er gjerne med! Flotte bildeserier, interessante historier (både med ord og bilder) og treffende betraktninger som vanlig. Begge deler med tydelig signatur.

Takk for at du tar oss med på denne reisen, Harald! Jeg er gjerne med! Flotte bildeserier, interessante historier (både med ord og bilder) og treffende betraktninger som vanlig. Begge deler med tydelig signatur.

Tusen takk for slike fine og rause ord - det varmer godt...

H

Fine bilder :) jeg har ikke noe problem med å se flere bilder av samme flyet slik som her. Det er jo forskjellige vinkler og utsnitt på alle, så dette sluker jeg lett :)

TK :fly

Back