40 til 50 - en nedtelling i fly...

37 dager +

2009, fullstendig nybegynner som flyspotter, mitt første besøk på Vollen, min første 345 festa til en minnebrikke. Og det ble en minnerik opplevelse for en traust vestlending som dro helt alene mot hovedstaden, ja sågar nord for hovedstaden... 345 er en herlig maskin, virker uendelig mye større enn 343 med sine store motorer og større understell. Og helt fremme i den store maskinen, satt det 2 bitte, bitte-små thai-piloter... :-)

HO9_0005.jpg

HO9_0012.jpg

HO9_0016.jpg

HO9_0018.jpg

HO9_0022.jpg

HO9_0015.jpg

HO9_0021.jpg

HO9_0020.jpg

HO9_0025.jpg

H

Last edited:
36 dager +

Jeg hadde nettopp mistet min mor, noe av det siste hun gjorde før hun døde - var å gi meg penger til en OSL-tur. Været var i mot meg alle 750 km jeg kjørte første dagen, været var i mot meg under hele oppholdet, ja sågar kunne man ikke en gang se flyvemaskinene, kun høre dem inni tåkeheimen.
Stein Putz og jeg, satt under bagasjeroms-luken på min Sud Aviation Caravelle og gumlet på påske-snop, luka fungerte som paraply - plutselig ble det et hull i tåke, og våre kamera kunne vise flyvemaskiner i søkeren. Disse bilder inneholder ikke mange spennende motiver, jeg liker dem så godt kun av den enkle grunn at jeg syntes de var så flotte og hvite (regn fungerer jo som verdens største vaskemaskin når det kommer i så store mengder som denne dag...), og rene & pene, og hvitfargen ble en velkommen og fin kontrast til den manglende himmelen...

H10_1141-1.jpg

H10_1143-1.jpg

H10_1145-1.jpg

H10_1146-1.jpg

H10_1147-1.jpg

H10_1149-1.jpg

H

Last edited:
Du verden som jeg savner Thai med A340-500 og aller mest 600, en fin reiseskildring i tiden dette. Morsomt å følge med på:D Tenk at Lufthansa bildene var fra påska i fjor, legger med et minne fra påska i år til sterk kontrast.

IMG_0173 by stein380, on Flickr

35 dager +

Jeg husker det enda, etter at min far hadde overbevist meg om at den fullstendig uutholdende lyden fra en DC9 som tok av, ikke var farlig - vi sto jo på riktig side av gjerdet, om enn med nesen gjennom de små rutene i gjerdet, slik at øynene kunne se fritt. Så ble jeg enda litt eldre, og ble mest imponert over hvor bratt den flotte maskinen steg mot himmels. Ja i mitt unge sinn var jeg overbevist om at den måtte stige med minst 90 gr, altså måtte det nesten karakteriseres som en månerakett med folk ombord...!

Vel - den bråker ikke så mye lengre, den stiger fremdeles bratt, om enn kanskje "miljø/økonomi-bratt" - men har stadig dens vakre profil, og mine følelser vekkes enda hver sjelden gang jeg ser en, og det smerter meg at det nå ubønnhørlig går mot slutten i vårt skandinaviske flyveselskap. Få meg inn i 2-seteren langt fremme i flyvemaskinen, så kan jeg love et smil som sier at bedre går det ikke an å fly i dag...!

LN-RMO
H10_4100.jpg

H10_4083.jpg

CPH_10_06_15182202.jpg

CPH_10_06_15193700.jpg

H10_4085.jpg

H10_4123.jpg

H10_4091.jpg

HO9_7362.jpg

HO9_7365.jpg

H

Fine bilder og god tekst som vanlig Harald. Artig å se og lese, men jeg undrer meg litt på hvorfor du har så mage bilder av samme objekt - i mine øyne hadde dette vært enda bedre om du hadde holdt deg til et par tre bilder hver dag dersom det ikke er noe spesielt som skal framheves :fly

Fine bilder og god tekst som vanlig Harald. Artig å se og lese, men jeg undrer meg litt på hvorfor du har så mage bilder av samme objekt - i mine øyne hadde dette vært enda bedre om du hadde holdt deg til et par tre bilder hver dag dersom det ikke er noe spesielt som skal framheves :fly

Takk... Som jeg skrev tidligere, se på hvor mange bilder du/dere ønsker, og klikk "tilbake"... For dem som ikke vil se så mange bilder, så er det jo så enkelt som bare det å la være å se på alle bildene...
Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor dette til stadighet påpekes, det er jo opptil den enkelte å se på hvor mange bilder en vil:-) Og jeg sliter med å forstå at antall bilder i hver post blir bedre eller dårligere ut i fra hvor mange bilder som postes... Og jeg mener det uten det minste snev av surhet når det fremkommer så voksent og greit som her, jeg forstår det bare ikke... Men så forstår jo ikke jeg alt heller da, jeg som verken abbonerer på Aftenposten eller har vindu ut mot verden...

H

Henger meg på LN-MOW her - du kan´ke stoppe her.
Selv om du har fått noe kritikk, så regner jeg denne, i hvertfall fra min side, som velmenende og konstruktiv!
Stå på :fly

Nei, nei, ikke stopp nå. Fortsett til 50, du har sikkert mer en nok til å holde på til godt over 50 :)

TK :fly

Nei, nei . Får ikke lov å stoppe nå ass. Gleder oss til resten her vi nå så bare kom med flere :) :up:

Bare let them come Harald
vi er mange som nyder dine billeder
og jeg synes det er perfect
med et object fra flere vinkler og andre sider av det samme

HURRA for Harald

Ulf Scanhorse

Veldig mye bra bilder her inne :D Er så kjekt og bla gjennom en slik kjekk gruppe med bilder, gleder meg til og jobbe på SVG. Kanskje noen bilder fra meg også da.

Henger meg på LN-MOW her - du kan´ke stoppe her.
Selv om du har fått noe kritikk, så regner jeg denne, i hvertfall fra min side, som velmenende og konstruktiv!
Stå på :fly

Hei igjen! Takk for hyggelige ord. Som eg skrev lengre oppe, når "kritikk" kommer så velmenende som du gjorde, så har eg intet problem med å akseptere det, selv om eg ikke kan forstå det...! Så akkurat hva du skrev var ikke den direkte årsaken til at eg ikke gadd lengre, kun den "berømte dråpen"...
Eg er ikke, og kommer aldri til å bli, den som er oftest inne her i forum med kommentarer og poster - mest av alt av den enkle grunn at eg like at de bilder eg poste, og de ord eg skriver - skal fortelle noe, bety noe - altså laster eg ikke opp bilder kun fordi eg har så mange bilder (eg har nok bilder til å laste opp daglig i resten av mitt liv i allefall:-) ), men fordi eg ønsker å dele MINE fotoopplevelser med dere. Hvis ikke bildene betyr noe for meg, så kan de jo heller ikke være interessante for dere...
Altså bruker eg veldig lang tid på hver tråd, ja enkelte tråder eg har starta har eg brukt en halv dag på, og vel så det... MEN - eg vet jo at andre også gjør slikt, så dette gjør meg på ingen måte unik - det skal bare forklare hvorfor eg ikke gadd mer. Og for å forklare hvorfor, går eg kanskje i grenseland for å bli moderert...
Det finnes en taxisjåfør ute rundt flyplassen på Sola, jo - eg innrømme at det ikke skal mer til enn hans navn før eg kjenne irritasjonen i kroppen (etter alt idiotiet han har stelt i stand). Han klarte i løpet av trådens første post å nok en gang ødelegge gleden med hele tråden, med vedkommendes intetsigende og patetiske kommentar. Og selvsagt lar eg meg irritere, og tar igjen med hele mitt ord-forråd, noe eg selvsagt ikke burde ha gjort når en er blitt så gammel som meg:-). Eg forsatte tråden etter moderators inngripen (som har helt ok...), men uten verken glød eller glede, og da er eg ikke i det humør eg trenger for å lage en god tråd. Og når eg i tillegg får vite fra flere hold at samme taxisjåfør t.o.m. synker så dypt og bruker FB til å ordlegge meg i negative ordelag, på en måte som gjør det umulig for meg å ta igjen, ja da synker min fly-interesse ned på et så lavt nivå at eg ikke ønsker å bidra.

Så da du kom med din lille kommentar, så ville eg ikke lengre - det tar for lang tid i en hverdag hvor eg har så mye annet å bruke tiden på... Det var ikke hva du skrev, men det du skrev gjorde at eg fikk vedkommende taxisjåfør i tankene igjen, og fullstendig mistet interessen - og nå er jo nedtellingen og dens "barnslige" glede ødelagt, så derfor ble den også avsluttet...

Eg håpe ikke mod. finner hva eg nå har skrevet upassende, dette er en forklaring og ikke et "personangrep" - så slipper eg å svare på de relativt mange PM eg har fått på hvorfor eg stoppet opp...

H

Last edited:
Back