40 til 50 - en nedtelling i fly...

Synd om du trekker deg ut H.O, jeg er en av dem som liker dine bilder og snertne innlegg.
Kan godt og legge til at jeg er dels enig med VC-10, men nå er det nå slik, at jeg foretrekker mange bilder fremfor ingen bilder;)

At noen finner glede i og svartmale eller kritisere eller sågar prøver og gjøre seg bedre er vel dessverre noe som ikke er unikt i noen sammenhenger, det
som er synd er at du trekker deg ut, da har jo Taxidriveren "vunnet".

Mitt håp er at du d....... i vedkommende og fortsetter postingen, du vet - mot tåpene kjemper selv de vise forgjeves.

Den som taper på det i det lange løp er tross alt drittslengeren.

Kom tilbake:up:

Når det gjelder det at du poster flere bilder av samme fly: Du gjør det på en måte som gir mening. Det er åpenbart gjennomtenkt, og det er elegant gjort. Du forteller historier med bildeseriene, og jeg er stor fan av måten du gjør det på.

Når det gjelder taxisjåføren: Jeg forstår &@$% ikke hvorfor ikke han er utestengt fra forumet.

Når det gjelder det at du poster flere bilder av samme fly: Du gjør det på en måte som gir mening. Det er åpenbart gjennomtenkt, og det er elegant gjort. Du forteller historier med bildeseriene, og jeg er stor fan av måten du gjør det på.

Når det gjelder taxisjåføren: Jeg forstår &@$% ikke hvorfor ikke han er utestengt fra forumet.

Kunne ikke vært mer enig.

Selv om jeg har blitt litt sløv til å kommentere bilder, leser jeg alltid hvert ord, og ser på hvert eneste bilde i trådene dine, Harald. Nettopp fordi du har en mening med det, og måten det er fremført på.

Jeg slutter meg til alle som vil du skal fortsette, og håper du ikke gir deg pga en enkelt person. Stå på, Harald. Vi vil se mye mer fra deg. :)

30 dager, and still counting...

København var mest opptatt av toppmøtet, løftet man kameraet opp på feil måte risikerte man å bli skutt, eller kanskje bare arrestert... København var på tå hev, politi og sperringer over alt! Et møte! Om klima, eller økonomi, eller politikk - så minnet det mest om en eller annen krigssone. Nei det passet ikke meg, jeg holdt meg ute av byn heller, trillet frem og tilbake mellom Kystvej og Flyvergrillen i denne sinnsykt kalde og grå dag i Kongens By. Fingrene var så kalde at jeg nesten ikke orket å løfte avtrekker-fingeren, været så grått at jeg nesten kunne ta av meg brillene - men flott var det, de få timer med dags-lys denne desemberdag i 2009. Jeg var helt fersk som fly-spotter, ja lengre har jeg ikke holdt på - så jeg syntes det var knall og få se en 744, ja noe som varmet i det pissekolde været... Fotografiene her bærer preg av både været - og nybegynner-utfordringer...

KLM-maskinen her er nå lakkert i SkyTeam-fargeskjema...
HO9_7508.jpg

HO9_7500.jpg

HO9_7528.jpg

HO9_7536.jpg

HO9_7544.jpg

(eg hadde veldig lyst til å poste 4 bilder til, men turde ikke, fordi eg syntes det ble litt for mange av samme flyvemaskin:-) )

H

Været får man ikke gjort noe med, men bildene ble bra de Harald :) (jeg liker godt bilder i litt regn, blir ofte fine effekter). Jeg fikk ikke så bra bilder av Thai når jeg var på flyvergrilen sist da den tok av på 22R og av standen da ble vel lang. Spent på hva neste maskin blir :)
TK :fly

Flotte regnbilder av Thai fuglen :)
Godt du fortsatte med nedtellinga di :up: Venter på flere bilder og historier :)

29 dager

Dagens serie, LN-WFC, dedikeres til en god venn jeg enda ikke har møtt, men som jeg føler meg på rimelig godfot med, ja - kanskje som det i min ungdom ville gått under betegnelsen "pen-pal". Det er jo ikke så lett for en vestlending å møte en som jobber i NordNorge, eh - MidtNorge og bor på feil side av Atlanterhavet, eller på riktig side alt etter hvilke briller som ser... Uansett - når man er tvangsinnlagt i de sosiale medier, så betyr jo ikke avstand så mye...
Men hadde jeg truffet han personlig en gang - skulle jeg bedt han om å overbringe en hilsen til flyveselskapets ledelse om å modernisere sitt fargeskjema, hvor fargene ser ferdig falmet ut når de er nylakkerte:-)

H10_6953.jpg

H10_6955.jpg

H10_9296.jpg

WFC hadde i 2009 denne farge-kombinasjon (ikke det at jeg syntes det var så mye bedre...!)
DSC_0781.jpg

DSC_0820.jpg

H

'Tvangsinnlagt i sosiale medier' - liker den! Litt for nærme realitetene .. LOL

Synes fargene er fine jeg, men likte også den forrige uniformen WFC bar.

LN-WFC.jpg

Kjære Harald
Hvis denne taxisjåføren får deg til å slutte med å poste dine innlegg og bilder vil eg personlig spy.
Kjenner eg blir en stor smule forbanna når eg leser dette.
Du Harald,som leverer et kjempeprodukt,må ikke la deg knekke av en ussel taxisjåfør.
Dette kan vi rett og slett ikke finne oss i.Kansje det er han som virkelig burde tenke tanken med å trekke seg ut.
Jeg blir oppriktig lei meg hvis du velger å slutte med hobbyen din Harald.
Gi deg ikkje Harald,STÅ PÅ

Selv om det er et par kvister der, liker jeg det 2. bildet av TG747 veldig godt. Fortsett slik, mye bra bilder her inne. Ikke la deg stoppe av hva andre sier, stå på !

Fine WF bilder , selv om du og MOW ikke blir enige om fargene er bra ;)
Men fortsett å levere Harald , mange her som ikke vil du skal stoppe :up:

Kjære Harald
Hvis denne taxisjåføren får deg til å slutte med å poste dine innlegg og bilder vil eg personlig spy.
Kjenner eg blir en stor smule forbanna når eg leser dette.
Du Harald,som leverer et kjempeprodukt,må ikke la deg knekke av en ussel taxisjåfør.
Dette kan vi rett og slett ikke finne oss i.Kansje det er han som virkelig burde tenke tanken med å trekke seg ut.
Jeg blir oppriktig lei meg hvis du velger å slutte med hobbyen din Harald.
Gi deg ikkje Harald,STÅ PÅ

Takk og takk... Taxisjåføren er eg ferdig med, så han får ikke ødelegge, og takk til alle for sympati, selv om det ikke er det eg er ute etter:-)

H

Fine WF bilder , selv om du og MOW ikke blir enige om fargene er bra ;)
Men fortsett å levere Harald , mange her som ikke vil du skal stoppe :up:

MOW og eg er nok ikke uenige om fargene, eg må jo provosere litt - for fargeskjemaet til Wid. gjør meg litt forvirret, hvis det nå går an å si det:-)

H

28 dager...

Det gjensto bare et leg av min reise, SAS fra Heathrow til Sola - med en Seattle-baby...! Gud forby! Er man over 1,5 m høy, må man for all del ikke reise bak i en 736! Jeg er 1.9 m høy i stående stilling, hvorav ca 85% av lengden er i beina føles det som. Og med en skinne på foten som ikke kan bøyes mer enn 90 grader sier det seg selv at at det er fysisk umulig å få mitt nedre legeme inn i seteraden i det hele tatt... Og ikke kan jeg ha beina i midtgangen heller, da blir de overkjørt av handle-traller og overtråkket av pissetrengte tungvektere på tur... Skal man gå av igjen...? Skal man amputere et par meter av beina? Skal man smile pent og håpe på et smil tilbake, fra et cabincrew...?
Joda, hun smilte tilbake - ba meg vente til vi var oppe, nær himmelen. Det var bedre ja, første seterad hadde plass til både meg og beina. SAS viste igjen service for meg på tur, jeg liker dem - så får andre si hva de vil...
Jeg vet ikke om alle 736 er slik, men denne var umennesklig trang - kan ikke forstå at det er lov å selge billetter til dem som er over 5 år, eller større enn no 36 i sko...

LN-RRY

HO9_2776.jpg

HO9_2773.jpg

HO9_2777.jpg

HO9_2781.jpg

HO9_2863.jpg

H

2
Jeg vet ikke om alle 736 er slik, men denne var umennesklig trang - kan ikke forstå at det er lov å selge billetter til dem som er over 5 år, eller større enn no 36 i sko...

Hehe ... det er vel 30 eller 31 tommer bak der, så det finnes verre .. Engelske charterselskaper tilbyr ned til 28 tommer ... DET er trangt det ... :cry:

27 dager...

Det var jo en helt spesiell opplevelse, på så mange områder. Jeg skulle fly verdens største fly, jeg skulle reise alene for første gang i rullestol - og jeg skulle fly for første gang på noen år grunnet en blodpropp jeg fikk mellom Alicante og Stv. i 2004.
Det var nytt for meg, det var nytt for Air France - F-HPJA var deres første A388 - og ja, det ble en uforglemmelig opplevelse...! Men nå har jeg prøvd det, og før jeg får penger nok til å reise på første/buissines, så holder jeg meg til mindre fly... I alle fall når deg gjelder AF... For trangt var det når man er for laaang og har for lite penger...
Bildene er tatt gjennom vindu, med et compactcamera - altså handler det om dokumentasjon - og ikke fotokonkurranse...

DSCF1105.jpg

DSCF1112.jpg

DSCF1110.jpg

DSCF1113.jpg

DSCF1118.jpg

H

Men trangt eller ikke - du fikk hvertfall fløyet verdens største passasjerfly før mange andre her på forumet. Keep'em coming, bildene altså.

Back