Originally posted by Superhai
Man bør ikke stole på lokalavisene ettersom de vil være pro sitt lokalmiljø. Og jeg tror ikke det er noe fare for at noen vil gå arbeidsledige.
Originally posted by EB
Men trenger man to tekniske baser i Norge? Har man dette f.eks i Sverige? Nå må det heller ikke bli slik at fordi det er et eks-Braathens verksted så kan det ikke røres...
Originally posted by BU662
@Sevenseas:
Det har noe a gjöre med om jeg ser pa ting optimistisk eller pessimistisk.
Om ledelsen i STS er optimistisk, ville de har sagt, la oss pröve a fylle opp de kapasiteter vi har. La oss markedföre vare kapasiteter ogsa hos Norwegian, tilby dem noe. (DY ma jo flyr dyre ferries til Lasham for maintenance)
Men STS er pessimister, de valgte en kortsiktig valg
Originally posted by Canopy
OSL har en god del bevegelser flere i året enn Sola. Da er det lettere og legge vedlikeholdet i forbindelse med en rute flight. Å fly et fly som ferry for og ha vedlikehold er DYRT.
Originally posted by Pooh
Nå får man bestemme seg om SAS skal være en statsstyrt bedrift eller en privat bedrift, om de statlige eierne skal være aktive eller passive eiere, og om SAS skal få konkurrere på like vilkår som sine konkurrenter eller ikke.
Om STS samlet eller om STS på Gardermoen eller BTS på Sola tjener mest penger er i den sammenheng fullstendig irrelevant. Prisen de tar er uansett for høy, og det er på grunn av overprisingen man klarer å vise pluss i regnskapet.
Når STS tydeligvis klarer å levere sine tjenester til eksterne kunder til en konkurransedyktig (dvs lav) pris, er det bare én årsak til dette: SAS subsidierer sine konkurrenter (eksterne kunder) på sine "egne" verksteder gjennom overprisingen.
Når STS har et kostnadsproblem, som etter hvert blir et inntekstproblem når SAS må begynne å kjøpe tjenester fra andre leverandører, er STS nødt til å gjøre noe med dette problemet for å få ned kostnadene og beholde sin største kunde.
Det som i alle fall er helt sikkert er at om Jens Stoltenberg og Odd Eriksen skal begynne å stikke tentaklene sine oppi dette vil dette være en svært utidig innblanding av Staten i en privat bedrift. For SAS er en normal, konkurranseutsatt privat bedrift, selv om staten eier 14 % av aksjene.
Originally posted by LN-BRK
Hadde det vært valgår så hadde mange politikere vært på banen for lengst, ref Union.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.