Alting er vel ikke så sort og hvidt, som du stille det op her? Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke 100% kender konsekvenserne for miljøet af fueldump fra 2500 fod. Men i og med, at jetfuel normalt fordamper inden det når jorden, når det bliver dumpet fra ca 6000 fod og opefter, må det være en reel chance for, at en god del af det fuel, som Deltaen dumpede er fordampet. Og hvis man så kigger på et kort over det område, hvor skolebørnene blev ramt, så vil jeg vove at påstå, at det bestemt ikke er noget "pristint økosystem". Det er midt i en gigantisk by, som nok i sig selv forurener. Jeg siger ikke, at det er ok, men jeg forstår godt, at kaptajnen på flyet valgte at dumpe fuel, hvis han følte situationen var så "farlig", at passagerer og besætnings liv har været i fare. Jeg mener ikke, at jeg fremhæver situationen med Deltaflyet, som noget ekstraordinært, det må være dig, der læser mellem linjerne.
Jeg er helt enig i, at man kan kigge på et evt. ansvar for at rense op efter fuel dumpet, men det er vel for tidligt, at drage konklusioner om skyld etc. før situationen med flyet er undersøgt.
Vil du ikke også lige forklare din sidste sætning? Hvordan hænger en økonomisk sanktion sammen med, at miljøet får en chance for at komme på benene igen?