14.juni

Originally posted by TOS

Originally posted by fredrik propell

Originally posted by ph-ndr

Denne artikkelen har noen interessante setninger på slutten:

SAS har blant annet måtte se at lillebror Finnair har stukket av med en stor del av Asia-trafikken.

- Gir dere opp kampen om de skandinaviske Asia-reisende?

- Nei, tanken er ikke å gi opp noen ting, men den delen av vårt rutenett er såpass marginell at den ikke blir noen kjernevirksomhet.

-A

Og hva menes med det da?

At langruter ikke regnes som en del av kjernevirksomheten til SAS - at denne ikke er viktig for SAS. At man ikke tenker å satse på denne...?

Eller at de har mer fokus på USA enn Asia. det mener jeg også de har sagt for en stund tilbake. Og til USA er AY omtrent "ikke-eksisterende"
 
Som jeg har skrevet tidligere blir SAS et flyselskap med flyvene personale og en admistrasjon til å passe på under leverandørene sine.
Når de kunne legge ned BTS på Sola som gikk i pluss så kan de likke godt legge ned tungt velikehold de andre plassene sine.BTS var nok den letteste å legge ned først.
Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.
 
Her er materiale fra SAS

http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/CMSForeignContent/Strategy%202011-folder.pdf

http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/CMSForeignContent/S11_teleconference_13jun07.pdf

Blir forresten spennende å se hva som skjer med Eurobonus
 
Originally posted by Someone

Originally posted by fokkeren

Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.

Fordi man blir solgt så betyr ikke det at man får sparken

Helt klart... Det er et meget smart trekk av SAS å selge ut SGS/Technical. Grunnen er enkel: Man eliminerer streik faktoren totalt på bakken..
 
Det gjør man vel ikke? Streik kan jo hende i alle selskaper uavhengi om SAS er eier eller ikke!
 
Originally posted by MartinL

Det gjør man vel ikke? Streik kan jo hende i alle selskaper uavhengi om SAS er eier eller ikke!

Er enig i den tanken. Hva slipsene tenker og tror er vel tanken om at da er de noen andre sine ansatte og noen andre sitt problem, da SAS bare har en SLA som leverandøren skal levere i forhold til.

Og de som husker siste store catering-streiken på Heathrow ser jo hvordan det kan gå? :p

-A
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Someone

Originally posted by fokkeren

Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.

Fordi man blir solgt så betyr ikke det at man får sparken

Helt klart... Det er et meget smart trekk av SAS å selge ut SGS/Technical. Grunnen er enkel: Man eliminerer streik faktoren totalt på bakken..

Vet ikke om jeg er helt enig. Og som det blir nevnt her så eliminerer ikke det streikefaren. Men som jeg har vært inne på før så tror jeg det er ikke spiller noen rolle hvor stuerene er ansatt, men bakkepersonalet som har kontakt med pax bør være ansatt i SAS.

Men når man leser hva Wikestad sier så vil han tydeligvis fortsatt være ansatt i SAS, så da bør han også være villig til å ofre litt...
 
Det er klart at streik fortsatt vil være en faktor, men i mindre grad. SAS kan ikke si opp folk som streiker, men de kan si opp avtaler med handling selskap meget enkelt.. Jeg tror ansatte i handling selskaper vil tenke seg om både en to og tre ganger før de går til drastiske trekk. Nå vet de at jobben er sikker selv om de streiker...

Mener det er alt for seint å komme nå og si at man er villig til å ofre litt for å få jobbe i SAS... Det toget er gått for ca. 50 streiker siden...
 
Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.
 
Originally posted by MD11

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken
 
Originally posted by Someone

Originally posted by MD11

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken

Det vil jeg spekulere i: Jeg gjetter på at han fikk sparken!!!! :D
 
Originally posted by Someone

Originally posted by fokkeren

Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.

Fordi man blir solgt så betyr ikke det at man får sparken

Neida, se bare på de som hadde handlingen hos Braathens... De fikk jo jobb alle sammen de... ...eller..?
 
Originally posted by Nick Figaretto

Originally posted by Someone

Originally posted by MD11

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken

Det vil jeg spekulere i: Jeg gjetter på at han fikk sparken!!!! :D

Tipper han fikk med seg et par hundrelapper til smågodt
 
Mer nytt fra "Extreme Makeover" ala' SAS :colgate:

Lang salgsliste i SAS

Sakset fra Stavanger Aftenblad

SAS-sjef Mats Jansson presenterer en helt ny strategi for det skandinaviske flykonsernet i Stockholm onsdag.
Flere datterselskaper står sannsynligvis på salgslisten. Utenom bakkeselskapet SAS Ground Services og muligens SAS Technical Services vil den nye konsernsjefen kvitte seg med eierskapet i det spanske flyselskapet Spanair og det britiske selskapet British Midland som nå heter BMI.
 
Originally posted by OJB

Det spørs om det er så mye å flytte på når slankeprosessen er ferdig.
Aktivitetene blir nok flyttet/fordelt over til NO og DK og så klarer man seg med en liten "west-ving" et eller annet sted i Stockholms traktene for corporate.

Arlanda verkar vara den mest troliga placeringen för SAS framtida HK:

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69953017___,00.html

Alltså, ingen flott adress inne i City för operativa ledningen (som är så populärt) som det verkar...
 
Frøsundavik er vel alt for topptungt - så dette lyder jo også meget bra!!!
 
Spansk flyselskab byder på Spanair

Det spanske flyselskab Marsans vil byde på Spanair, der onsdag blev sat til salg af SAS.

Det spanske flyselskab Marsans vil købe virksomheden Spanair, som SAS satte til salg onsdag. Det oplyser en talsmand fra selskabet. Han kommer dog ikke ind på, hvor meget spanierne vil byde på selskabet.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters er Marsans og bestyrelsesformanden hos Spanair Gonzalo Pasqual kommet med et bud på Spanair, og Pasqual venter nu på en salgspris fra SAS.

Marsans har tidligere kontrolleret Spanair og ejer i forvejen Aerolineas Argentinas, Pullmatur og Air Comet.

Ritzau

http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article968959.ece
 
Originally posted by TOS

At langruter ikke regnes som en del av kjernevirksomheten til SAS - at denne ikke er viktig for SAS. At man ikke tenker å satse på denne...?

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=11832

Ifølge Dueholm blir det ingen reduksjon i langruter og han sier selv av Toronto vurderes'


Og 15/9 skal det bli bestemt hva som skjer med SGS og STS

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=11829
 
Originally posted by Nick Figaretto

Originally posted by Someone

Originally posted by MD11

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken

Det vil jeg spekulere i: Jeg gjetter på at han fikk sparken!!!! :D
Og en danske overtar.. Her tynnes det ut med nordmenn i toppledelsen:skep
 
Back
Top