14.juni

Originally posted by Someone

Originally posted by TOS

At langruter ikke regnes som en del av kjernevirksomheten til SAS - at denne ikke er viktig for SAS. At man ikke tenker å satse på denne...?

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=11832

Ifølge Dueholm blir det ingen reduksjon i langruter og han sier selv av Toronto vurderes
Og fortsatt ingen langruter fra OSL i SAS sin nye "strategiplan"..:shake :baeh

Originally posted by amatør

Og en danske overtar.. Her tynnes det ut med nordmenn i toppledelsen:skep

And so what? Forhåpentligvis ser SAS på kvallifikasjoner og ikke ting som nasjonalitet og kjønn når de setter sammen ledelsen

And so what? Forhåpentligvis ser SAS på kvallifikasjoner og ikke ting som nasjonalitet og kjønn når de setter sammen ledelsen
Eller kanskje norske kvalifiserte styrer langt unna SAS.:p

Å jo kjønn er viktig, eller så vil Karita Bekkemellem komme å ta dem..:lol

Og LH skal være interesert i både JK og SAS's 20% eierandel i BMI

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256258&cat=100

Eller kanskje norske kvalifiserte styrer langt unna SAS.:p

Nå er det ikke noe ukjent fenomen at ved større omlegginger i selskaper så skifter man ledelse utover i organisasjonen. Det er nødvendig for å drive bedriften videre i en annen form.
De som jobber med ledelse vet at slik er det og det kommer ikke som en bombe får dem at et jobbskifte er forestående.
Som regel er det den gamle ledelsen som jobber frem den nødvendige kursendringen vel vitende at andre skal ta over når ryddejobbet er satt igang.
Reitan har vært i SAS lenge og det var hans tur nå.

Originally posted by Nick Figaretto

Originally posted by MD11

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken

Det vil jeg spekulere i: Jeg gjetter på at han fikk sparken!!!! :D

Han fikk nok sparken, det sa de på TV2 nyhetene også. Men ingen grunn slik det ble oppgitt når Jansen måtte gå fra SAS Braathens. Du verden, selskapet er plaget med med det ene og det andre.

Han fikk nok sparken, det sa de på TV2 nyhetene også. Men ingen grunn slik det ble oppgitt når Jansen måtte gå fra SAS Braathens. Du verden, selskapet er plaget med med det ene og det andre.

Men det kan ikke sammenlignes. Jansen fikk sparken på dagen for illojal opptreden, mens Reiten blir sittende i 2mnd til før han slutter 15. August. Får man sparken som leder har man sjeldent noe særlig oppsigelses tid og jeg tipper at det ble klart at Reiten skulle slutte før 13/6, men at det først ble offentligjort da

Og som OJB er inne på. Ved slike omlegginger i selskap er det helt naturlig at det skjer enkelte forandringer i ledelsen. Det er endel av gamet i alle bransjer og selskaper og det er også ledere klar over. Det blåser på toppene og det skal det også gjøre!

Originally posted by Nick Figaretto

Noen som vet hvorfor Gunnar Reitan fikk sparken:question: TV2 nyhetene meldte dette i kveld på tampen i 1830 nyhetene.

Det offisielle er at han har sagt opp

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=256214&cat=66

Om det var frivillig eller om det lå press bak står det ikke noe om, og jeg vil heller ikke spekulere eller gjette årsaken

Det vil jeg spekulere i: Jeg gjetter på at han fikk sparken!!!! :D

Tror neppe TV2 nyhetene er de rette til å beskrive hvorvidt Reitan etter nesten 20år sluttet etter eget ønske, noe jeg fester mer lit til , eller fikk sparken.

Originally posted by KennethGS

Originally posted by fokkeren

Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.

Fordi man blir solgt så betyr ikke det at man får sparken

Neida, se bare på de som hadde handlingen hos Braathens... De fikk jo jobb alle sammen de... ...eller..?

Noen fikk fast, 100 prosent jobb - men de fleste ble enten sparket (med et års lønn som sluttpakke) eller tilbudt en jobb med mye lavere stillingsprosent.

Med dagens gode arbeidsmarked er det vel ikke så mye å frykte. Med flymekanisk bakgrunn er det mye å velge i der ute, også utenfor flybransjen.

Kjenner flere som har sluttet i STS siste året. De har uten unntak gått til bedre betalte jobber, bl.a i oljebransjen.

Originally posted by FlightDeck

Originally posted by KennethGS

Originally posted by fokkeren

Selvsagt er det fryktelig trist att så mange må ut å jakte på ny jobb.

Fordi man blir solgt så betyr ikke det at man får sparken

Neida, se bare på de som hadde handlingen hos Braathens... De fikk jo jobb alle sammen de... ...eller..?

Noen fikk fast, 100 prosent jobb - men de fleste ble enten sparket (med et års lønn som sluttpakke) eller tilbudt en jobb med mye lavere stillingsprosent.

Sant det, men de gamle Braathens stuerne anket jo dom på dom, og vant jo gjennom til slutt.
De som måtte gå ned i stilling har vel fått 100% stillinger igjen, samt
etterbetaling av tapt inntekt.

Jeg har fått brev fra Hr Jansson i sakens anledning.

http://www.kundcenter.se/sas/bulletin_img/EBletterNO.pdf

Originally posted by OJB

Fortsatt så fokuserer de på forretningsfolket....SAS klarer ikke å legge perioden som "The Businessmans airline" bak seg, helt utrolig. De har ingen stø kurs rett og slett. Man må satse på enten det ene eller andre, fullservice over hele fjøla eller low cost! Det er jo mye forskjellig i SAS gruppen. WF skal bli et RLC + som står for regional low cost pluss.....Air Baltic er LCC mens SAS famler fra det ene til det andre.....

Originally posted by OJB

Jeg og, men det stod ikke noe konkret hvilke forandringer som vil skje. Spesielt når det kommer til Eurobonus som de påstår de skal forbedre håper jeg at det skjer noe

Fortsatt så fokuserer de på forretningsfolket....SAS klarer ikke å legge perioden som "The Businessmans airline" bak seg, helt utrolig. De har ingen stø kurs rett og slett. Man må satse på enten det ene eller andre, fullservice over hele fjøla eller low cost! Det er jo mye forskjellig i SAS gruppen. WF skal bli et RLC + som står for regional low cost pluss.....Air Baltic er LCC mens SAS famler fra det ene til det andre.....

Vel 60% av kundene deres er forretningsreisende så det er selvsagt de de fokuserer på. Det de har sagt er at de skal øke på turistmarkedet, men uten at det går utover forretningsmarkedet. Det er faktisk mulig å to ting på en gang

Back