Originally posted by BU662
Spanair salg apner for en rekke nye muligheter. LH kunne kjöpe, mens siden Spanair har ingen langrute-nettverk er det svaert uinteressant. Om LH beslutter a spise IB, vil det ikke lengre oppsto problemer med konkurranse-myndigheter.
Originally posted by TOS
Originally posted by BU662
Spanair salg apner for en rekke nye muligheter. LH kunne kjöpe, mens siden Spanair har ingen langrute-nettverk er det svaert uinteressant. Om LH beslutter a spise IB, vil det ikke lengre oppsto problemer med konkurranse-myndigheter.
Richard, kan du forklare dette nærmere? Jeg antar at du ikke mener at et oppkjøp av IB betyr at LH ikke får problemer i forhold til konkurransemyndighetene med et oppkjøp av Spanair. Jeg ville vel tro at det var stikk motsatt.
Jeg synes pressemelding var klar og tydelig nok.Originally posted by P.A. VIKING
Altså , flere detaljer 17:00 i dag.
"...we will be scaling back the central administration and moving the headquarters from Frösundavik as soon as this is practicable."
Originally posted by ph-ndr
Originally posted by TOS
Originally posted by BU662
Spanair salg apner for en rekke nye muligheter. LH kunne kjöpe, mens siden Spanair har ingen langrute-nettverk er det svaert uinteressant. Om LH beslutter a spise IB, vil det ikke lengre oppsto problemer med konkurranse-myndigheter.
Richard, kan du forklare dette nærmere? Jeg antar at du ikke mener at et oppkjøp av IB betyr at LH ikke får problemer i forhold til konkurransemyndighetene med et oppkjøp av Spanair. Jeg ville vel tro at det var stikk motsatt.
Det han sikter til er at det har jo ryktes at LH kan være interessert i IB, og siden SK nå ikke lengre skal eie Spanair så er da ikke det noe problem for konkurransemyndigheter siden *A ikke blir så enerådende på det spanske markedet?
-A
Det spørs om det er så mye å flytte på når slankeprosessen er ferdig.Originally posted by jikswoboB
Från SAS pressmeddelande:
"...we will be scaling back the central administration and moving the headquarters from Frösundavik as soon as this is practicable."
Hmm, flytta huvudkontoret... Var går flyttlasset tro?
Flere direktelinjer og avganger:
SAS har som mål at kundene skal få mest igjen for pengene hos selskapet, og at kunden skal få stor makt til å utforme innholdet.
Målet er at SAS' kundekontakt og punktlighet skal være blant de ledende i bransjen.
Mest interessant er det kanskje at SAS skal få flere direktelinjer og avganger, samtidig som et nytt opplegg for privatreiser skal spikres sammen.
Originally posted by Isbamse
Før var strategien å bli et "house of brands", nå er det kjernevirksomhet. Mye rart som kan være strategi!![]()
Originally posted by ph-ndr
-AOriginally posted by Isbamse
Før var strategien å bli et "house of brands", nå er det kjernevirksomhet. Mye rart som kan være strategi!![]()
Originally posted by BU662
De 2 fagforeninger som streiked fikk lönnshopp pa 10% innen 3 ar. Dette er mye TNT for selskap.
Originally posted by BU662
Salg av Spanair vil gir noen penger i kassa. Mens den store spörsmal er hvorfor bruker de dette?
SAS har blant annet måtte se at lillebror Finnair har stukket av med en stor del av Asia-trafikken.
- Gir dere opp kampen om de skandinaviske Asia-reisende?
- Nei, tanken er ikke å gi opp noen ting, men den delen av vårt rutenett er såpass marginell at den ikke blir noen kjernevirksomhet.
Originally posted by ph-ndr
Denne artikkelen har noen interessante setninger på slutten:
SAS har blant annet måtte se at lillebror Finnair har stukket av med en stor del av Asia-trafikken.
- Gir dere opp kampen om de skandinaviske Asia-reisende?
- Nei, tanken er ikke å gi opp noen ting, men den delen av vårt rutenett er såpass marginell at den ikke blir noen kjernevirksomhet.
-A
Originally posted by Someone
Ett salg av JK vil vel også øke sjansen for at DK og SE vil begynne å fly til Spania (itillegg til de 2 ukentlige fra ARN og GOT)
Originally posted by fredrik propell
Originally posted by ph-ndr
Denne artikkelen har noen interessante setninger på slutten:
SAS har blant annet måtte se at lillebror Finnair har stukket av med en stor del av Asia-trafikken.
- Gir dere opp kampen om de skandinaviske Asia-reisende?
- Nei, tanken er ikke å gi opp noen ting, men den delen av vårt rutenett er såpass marginell at den ikke blir noen kjernevirksomhet.
-A
Og hva menes med det da?
Originally posted by TOS
Originally posted by fredrik propell
Originally posted by ph-ndr
Denne artikkelen har noen interessante setninger på slutten:
SAS har blant annet måtte se at lillebror Finnair har stukket av med en stor del av Asia-trafikken.
- Gir dere opp kampen om de skandinaviske Asia-reisende?
- Nei, tanken er ikke å gi opp noen ting, men den delen av vårt rutenett er såpass marginell at den ikke blir noen kjernevirksomhet.
-A
Og hva menes med det da?
At langruter ikke regnes som en del av kjernevirksomheten til SAS - at denne ikke er viktig for SAS. At man ikke tenker å satse på denne...?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.