12000 poeng for Diners Club kort

Ble faktisk nødt til å slå inn PIN både på Elkjøp (Tromsø) forrige uke og på Clarion OSL Hotel idag. Måtte grave langt bak i hjernerøttene da :-)

Ble faktisk nødt til å slå inn PIN både på Elkjøp (Tromsø) forrige uke og på Clarion OSL Hotel idag. Måtte grave langt bak i hjernerøttene da :-)

Det skal komme opp ett valg som heter "signer" el i terminalen. Da får du brukt kortet uten kode, men må vise legitimasjon om du handler på en seriøs plass.

F1 trykker jeg da hver gang jeg bruker Dinerskortet til å betale med på Rimi...

Kom kodekonvolutt i dag, inneholdet både PIN-kode og tlf-nummer med kode for å endre PIN. Bra! (De har et 800-nummer for PIN-kode-endring, samt instruks for å kun bruke norsk mobil til å kontakte dem med er jo bare bortkasta penger for alle parter unntatt telelskapet)

Da er perioden over, og det er bare å vente på de 12.000 poeng. Kan vel fort ta litt tid tenker jeg :)

Jeg fikk mitt kort i Desember 2010, og fikk
beskjed at mine poeng vil komme inn 7. mars -
dvs. etter at man har mottatt sin andre faktura.

Noen som har fått poengene sine, eller må alle vente til 7 mars? Jeg har ikke fått noe slikt brev, men fikk faktura, og der fikk jeg opplyst at jeg til nå har opptjent rundt 500 EB-poeng på bakgrunn av mine kjøp, men de 12000 poengene var ikke nevnt!
Rart..

Jeg fikk det samme, og sendte en e-post til kundeservice på torsdag. Har ikke fått noe svar ennå, men skal poste her når (hvis?) det kommer.

Fått testet kortet en måneds tid - var skuffet over dekningen i USA. Småsteder tok ikke Diners (greit nok), men steder som skulle ta det (merket med "Diners" eller "Discover") var en hit-n-miss og rundt halvparten greide ikke å lese kortet.

Jeg har brukt mitt en måned. Dekningen i Sveits er ganske bra, brukte det på vanlige butikker, i skianlegget osv. Dessverre funket det ikke når jeg skulle kjøpe espresso-maskin her i Norge.
Dinerslounge er også et pluss.

Jeg skal poste oppdatering, så fort vi kommer til 7. mars -
når poengene (forhåpentligvis) kommer. Jeg forstod det
slik, at EB-poengene vil komme xx antall dager ette at
andre faktura har gått til forfall - om dette gjelder kun
meg (evt. avhengig av når man fikk kortet osv.) eller alle
vet jeg dog ikke.

Fikk nettopp svar fra kundeservise. Poengene kommer på konto i mars, men de vil ikke vises på fakturaen.

Last edited:
Fått testet kortet en måneds tid - var skuffet over dekningen i USA. Småsteder tok ikke Diners (greit nok), men steder som skulle ta det (merket med "Diners" eller "Discover") var en hit-n-miss og rundt halvparten greide ikke å lese kortet.

Har akkurat samme erfaringen. Først rister de på hodet når de ser Dinerskortet. Når du så snur det og viser fram Discover-logoen, prøver de likevel. Men så virker det ikke i terminalen deres uansett. Argh!

Fikk nettopp svar fra kundeservise. Poengene kommer på konto i mars, men de vil ikke vises på fakturaen.

På min første faktura står det ca. midt på fakturaen
flere steder: "Inngående poengsaldo: 12.000"
"Diverse justering: 12.000" samt, "12.000 Extra point" -
så er tydeligvis at disse poengene er i "systemet"
i allefall.

12.000 poeng har kommet inn på EBB-kontoen!

Så dukket det plutselig opp 12.000 blanke fine
EuroBonus-poeng inn på kontoen, enda jeg fikk
beskjed om at dette ikke skulle komme inn før
ca. 7. mars 2011. Nu vel, jeg klager ikke - har
kun brukt kortet tre ganger og ikke fått noen
faktura enda (Svensk kort, hvor det ikke var
knyttet noen regler for bruk av kortet - for å
få poengene)

Diners_EBB.jpg

Uansett fint å se at dette gikk såpass smidig, pluss i margen
til Diners!

Back