100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Jepp, jeg ba også US om dette da jeg booket (har da lest mitt dividend-pensum!), men ble avfeid av en nokså brysk kundebehandler som sa at noen amadeus-kode ikke fantes. Der og da orket jeg ikke protestere - men moralen får være at dette bør etterspørres om og om igjen, inntil man får det.

Opplevde omtrent det samme, derfor ordlyden om at "be om referansenummer til de involverte selskapene" (det er ikke alle som bruker Amadeus) ;)

Kommer meg ikke inn på ANAs sider for å sjekke availability, det står at jeg trenger en "certain" level of milage!
Løsning noen???

Takk for raskt svar, nå har jeg bestilt tur på business t/r Australia for hele familien.
Men på ANAs sider så får jeg opp SQ på business, men de får de ikke opp når jeg ringer. Er det sånn at US ikke har noen som helst tilgang på SQ award seats?
Hos Thai og Lufthansa derimot virker det som de fleste ligger inne hos US også, bortsett fra et leg mellom OSL-FRA så stemte alt på ANAsidene.

Men på ANAs sider så får jeg opp SQ på business, men de får de ikke opp når jeg ringer. Er det sånn at US ikke har noen som helst tilgang på SQ award seats?

SQ, US og LX er vel kjente for at inventory ikke stemmer 100% ifht. ANA og andre søkesaker. Sist jeg booket stemte faktisk LX, men LH hadde en trøblete longhaulflight.

Er det noen som har erfaring fra Expert Flyer og KVS Tool versus ANA?
Er det verdt å betale for disse verktøyene, og hvilket er evt. best?

Takk for raskt svar, nå har jeg bestilt tur på business t/r Australia for hele familien.
Hos Thai og Lufthansa derimot virker det som de fleste ligger inne hos US også, bortsett fra et leg mellom OSL-FRA så stemte alt på ANAsidene.

Hvor mange poneg trengte du for dette ?? tenker på det samme selv, med det som da blir 4 voksne, på business class fra Norge/Europa til Australia..

Hmm. Noen som vet hvoran det fungerer? Er det slik at man far hele turen med stopovers pa en PNR? Kan jo bli litt dritt om man ma bestille seperat og hele turen gar i vasken fordi det flyet ditt fra Oslo til Frankfurt er forsinka. For slik jeg kan forsta det her kan man ikke lete opp OSL-FRA-PEK pa ANA, men man ma lete opp OSL-FRA forst ogsa FRA-PEK? Bare et par enkle sporsmol altsa fra min side.

Alt går på en pnr. Det må den pga 'betalingen'.

Hvilke flytyper hos LH og SQ er eksplisitt utelatt fra førsteklasse?
Går det ellers an å booke førsteklasse hos alle andre i StarAlliance forutsatt at de har dette tilgjengelig?

Til Australia koster det 120k poeng t/r på business class.
Men ikke regn med å få alle fire på samme flighter hele veien, nå har jeg brukt både ANAs, og kvs sider for å finne billetter i et par dager, og synes ANA virker best og enklest.
Vurderer å betale 150$ for å bytte hjemreisen min fra TG/LH til TK, da den gir meg en bedre reiserute.
Turen mellom BKK-IST går da med 77W, er dette å anbefale foran LH/TG? Setene ser ihvertfall mye bedre ut!

100k DM er kjøpt både til meg og frua, så da starter planleggingen. Hvilke verktøy er lettest å bruke for å få sydd sammen en tur?

Sånn, da var både samboer og jeg innmeldt, så da er det bare å vente 12 dager før vi kan kjøpe poeng :)

Har sjekket litt rundt, bl.a.påsken neste år. LH via ICN samt FRA-OSA/MUC-NRT ser greit ut. LX har også en del ledig i F ;)

Hva gjør ANA til bedre enn KVS?

Det er gratis og virker ordentligt på Mac ;) Vel ikke den store grund til at betale for KVS når ANA fint finder pladserne.

At KVS derudover er så old-fashion (og ikke Webbaseret) at det får SAS IT til at de up-to-date ud gør jo heller ikke lysten til at betale for det større ;) Men det var jo selvfølgelig OT.

Last edited:

Hvordan er den generelle tilgjengligheten på ANA og Asiana sine ruter til Europa? Ser på en kombinasjon av Seoul og Tokyo i oktober, uten at vi har konkludert noe ennå

Hvordan er den generelle tilgjengligheten på ANA og Asiana sine ruter til Europa? Ser på en kombinasjon av Seoul og Tokyo i oktober, uten at vi har konkludert noe ennå

ANA har lite i F lang tid i forveien. OZ relativt god. (Regner med at du snakker om 2 x F)

Jepp, jeg ba også US om dette da jeg booket (har da lest mitt dividend-pensum!), men ble avfeid av en nokså brysk kundebehandler som sa at noen amadeus-kode ikke fantes. Der og da orket jeg ikke protestere - men moralen får være at dette bør etterspørres om og om igjen, inntil man får det.

...og da opplevde jeg det samme. "Noa other reference coda you need for tha flight with Luftahansa." Får forsøke å ringe dem senere og ta opp tråden.

ANA har lite i F lang tid i forveien. OZ relativt god. (Regner med at du snakker om 2 x F)

Ja, må ha to ;)

Og husker jeg rett må man fly LH for å ha tilgang til F-lounge i FRA/MUC?

Uansett bør kombinasjonen ICN og NRT lå seg gjøre for 2, selv om man kanskje må via noe (f.eks BJS, Osaka eller PVG)

Status
Not open for further replies.
Back