100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Hvilke flytyper hos LH og SQ er eksplisitt utelatt fra førsteklasse?
Går det ellers an å booke førsteklasse hos alle andre i StarAlliance forutsatt at de har dette tilgjengelig?

Når det gjelder LH så er det vel på 380 at det kreves LH Senator-kort for å kunne reise på bonus i F. Lurer på hvor lenge den regelen skal vare, ettersom 380 blir et mer og mer vanlig fly. For en som ikke er flynerd slik som oss vil det jo virke meningsløst at noe går an hvis man flyr et fly med to etasjer på halve flykroppen og ikke på et fly som har to etasjer i hele flyets lengde.

For øvrig lurer jeg på om noen har tenkt på å reise på F til Afrika? Skal man ha mest igjen for pengene så er jo Sør-Afrika best. LH flyr jo til JNB med 380, så den er jo utelukket:headbang, men jeg kan ikke finne ett eneste F-sete ledig til CPT der de jo flyr med 747. Og SA har vel ikke F hvis jeg har forstått det rett..

Når det gjelder LH så er det vel på 380 at det kreves LH Senator-kort for å kunne reise på bonus i F. Lurer på hvor lenge den regelen skal vare, ettersom 380 blir et mer og mer vanlig fly.

SQ definerte vel sin F-klasse som "noe for seg selv", og den har vært utilgjengelig siden (eller noe i den duren)

For øvrig lurer jeg på om noen har tenkt på å reise på F til Afrika? Skal man ha mest igjen for pengene så er jo Sør-Afrika best. LH flyr jo til JNB med 380, så den er jo utelukket:headbang, men jeg kan ikke finne ett eneste F-sete ledig til CPT der de jo flyr med 747. Og SA har vel ikke F hvis jeg har forstått det rett..

Booket CPT før A380 ble satt inn (OLS_FRA-JNB-CPT), så det er testet ;)

Har du sjekket LX til JNB?

Har selv sjekket en del FRA-CPT/ZRH-JNB for to pax, så godt som håløst. Tror jeg fant en eller to dager ila. vinteren med ledige plasser den ene veien. Vet at CPT også er en trøblete award-rute med BA så det er nok generelt populært med svipp-turer dit.

SA har ikke F-klasse, men er jo mye ledig i C-klasse, og den er jo sikkert ikke dårlig. TK flyr også nedover, med A330 uten F og MS flyr vel nedi der uten alkohol. Ellers er det jo mange andre spenstige rutinger i C-klasse man kan få ned dit, via Entebbe, Dar es Salam, Luanda eller Libreville :8: Vi ser gjerne en trip-rapport "på kryss og tvers i Afrika" :lol:

SQ definerte vel sin F-klasse som "noe for seg selv", og den har vært utilgjengelig siden (eller noe i den duren)

Booket CPT før A380 ble satt inn (OLS_FRA-JNB-CPT), så det er testet ;)

Har selv sjekket en del FRA-CPT/ZRH-JNB for to pax, så godt som håløst. Tror jeg fant en eller to dager ila. vinteren med ledige plasser den ene veien. Vet at CPT også er en trøblete award-rute med BA så det er nok generelt populært med svipp-turer dit.

SA har ikke F-klasse, men er jo mye ledig i C-klasse, og den er jo sikkert ikke dårlig. TK flyr også nedover, med A330 uten F og MS flyr vel nedi der uten alkohol. Ellers er det jo mange andre spenstige rutinger i C-klasse man kan få ned dit, via Entebbe, Dar es Salam, Luanda eller Libreville :8: Vi ser gjerne en trip-rapport "på kryss og tvers i Afrika" :lol:

Skal til Sør-Afrika med en kompis neste sommer er planen, så ikke plant ideer i hodet mitt nå. Uheldigvis er reisekassa ganske skrapet i forbindelse med Tanzania på fredag, så håper dette tilbudet dukker opp senere.

Nei, LX har jeg ikke tenkt på til Sør-Afrika, takk for tipset! Søkte først bare generelt på rutinger OSL-CPT og fikk ingen forslag via Sveits.

Hehe, Afrika rundt kunne vært artig. Men tror ikke jeg vil bruke penger på reise på C nedover dit. Da blir det heller ny tur til Asia på F evt.

Ser det kreves 150 000 poeng i F til "South Pacific". Det er er vel til Australia/New Zealand det? Ikke så galt tilbud det heller; blir dobbelt pris men så er det nesten dobbelt så langt. Eller så kan man vente til neste kampanje og skaffe seg de resterende 50000 da.

Nei, LX har jeg ikke tenkt på til Sør-Afrika, takk for tipset! Søkte først bare generelt på rutinger OSL-CPT og fikk ingen forslag via Sveits.

Hehe, Afrika rundt kunne vært artig. Men tror ikke jeg vil bruke penger på reise på C nedover dit. Da blir det heller ny tur til Asia på F evt.

Ser det kreves 150 000 poeng i F til "South Pacific". Det er er vel til Australia/New Zealand det? Ikke så galt tilbud det heller; blir dobbelt pris men så er det nesten dobbelt så langt. Eller så kan man vente til neste kampanje og skaffe seg de resterende 50000 da.

South Pacific er absolutt på ønskelista ;)

Det er ikke så bra tilgjengelighet fra ZRH til JNB, men tilgjengeligheten er bedre til NBO og videre til JNB eller CPT med SA i C.

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale KVS pga de mange ekstra funksjonene. Prisen er uansett småpenger.

For tilgang til FCT og FCL gjelder samme regler, F i Lufthansa-gruppen eller HON.

Tilgang til F hos SQ er egentlig bare mulig i 744, og da er det få ruter igjen. 388 og 77W sin 1.kl er booking-klasse R, og den er utilgjengelig for partnere. 773 på regionale ruter har F med booking-klasse O, men jeg har aldri sett noen tilgjengelighet.

Til Someone:
Du bør vurdere ANA, selv om det er vanskelig å få 2 ledige seter langt i forveien. Det går an å booke en person på hvert selskap, og så bytte når det blir ledig. ANA er absolutt verdt det. ;)

da er jeg tilbake i landte igjen og tenker videre på om jeg skal fleske til med 100 000 points til meg og madammen...

Men det virker som det er veldig vanskelig å finne 2 seter på samme flight ?? Da ble jeg litt skeptisk. Vi tenker da på Hong Kong, eller beijing eller singapore eller noe i den duren...

Ja, må ha to ;)

Og husker jeg rett må man fly LH for å ha tilgang til F-lounge i FRA/MUC?

QUOTE]

Ja, bare LH som duger. Bortsett fra at du får bruke den om du mellomlander i FRA og skal fly LX F senere på dagen.

Senator loungene er jo egentlig greie med godt utvalg mat/drikke, men altfor folksomme.

Hvordan er det med transfer av miles mellom kontoer, f.eks. om en kollega kjøper miles på sin konto og overfører til meg?
Edit: Fant det ut.

Last edited:

Noen som i farten har kontroll på varigheten av poengene? Om man kjøper nå, når må de brukes innen ??

Hva fant du ut?

Miles are shared for $0.01 per mile plus a processing fee of $30 and a tax recovery charge of 7.5%. GST/HST will be charged to Canadian residents. Miles purchased through Buy, Share or Gift Miles do not count towards Dividend Miles Preferred status. All other Dividend Miles Terms and Conditions apply. Please note that Dividend Miles accounts less than 12 days old are not permitted to Buy, Share or Gift miles. All purchases are non-refundable.

For meg så ser det ut til at dette er mulig ved å betale 1030$ for å få overføre 100 000 miles.
Noen andre som vet om dette stemmer?

å betale 1030$ for å få overføre 100 000 miles.
Noen andre som vet om dette stemmer?

Ja, det er mulig å overføre ved å betale for det (de hadde jo tildigere et tilbud med dobling av poeng ved overføring).

Om beløpet stemmer skal jeg ikke uttale meg om, det er vel bare å logge inn og se på overføringsskjemaet så får du opp prisen.

Noen som i farten har kontroll på varigheten av poengene? Om man kjøper nå, når må de brukes innen ??

Mile Expiration
US Airways Dividend Miles do not expire provided there is activity on the account at least once in an 18 month period. This can be accomplished by earning miles or redeeming them. Members do not necessarily have to take a flight to earn miles. Miles earned through purchases, rental cars or credit cards can also be used to keep an account active.

http://www.flyertalk.com/articles/a...d-miles-frequent-flyer-program-explained.html

Please note that Dividend Miles accounts less than 12 days old are not permitted to Buy, Share or Gift miles. All purchases are non-refundable.

ahhhhhhhhhhhhhh overså selvsagt dette, skulle til å kjøpe idag men siden jeg ikke har fått knødd meg til å opprette konto før nå er det vel bare å ta springfart og drite i. Får vente til 29. Juni :(

Noen som tilfeldigvis vet hvilken bookingklasse LX bruker på bonus i F? :spin

Samme som LH, Oscar. Ser ut som det er samme for de fleste (som jeg har sett) i *A. India for C-klasse hvis noen lurer.

Bare så jeg forstår brukerveiledningen til KVS korrekt...

"Availability FS+" = tilgjengelig award på F?

Da har jeg sikret meg 100.000 miles.
Tror jeg går for OSL-FRA-ICN-NRT-ZRH-OSL.
Dette er A4, men skal man få sett litt trenger jeg litt tid. Og jeg får jo prøvd også Swiss sin first som jeg også har hørt mye bra om. Hadde tenkt å titte på Turkish, men det ser ut som de har utryddet sin 1 klasse flåte nærmest. Mellom ICN og NRT blir det United business slik det ser ut på ANA tool. Får ikke opp noen Asiana flighter, men er en feil i systemet til ANA såvidt jeg har skjønt det så da tar jeg heller noe som er tilgjengelig.

Status
Not open for further replies.
Back