100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Meld deg inn i ANA-klubben og sjekk selv, enklere enn å få andre til å gjøre det. LH fra FRA til HKG er liten sjanse, NRT er null (A380) hvis du sikter på F. MUC er et bedre alternativ evt. ZRH og LX. Evt. LH/OZ via FRA-ICN.

Er du flex på datoer og klasser så finner du nok et eller annet den veien, ja. DU kan også fly C en vei og F andre veien (koster F-pris hele veien)

A380 til NRT åpner opp dagen før på KVS, men jeg er usikker på om det er tilgjengelig via Dividend Miles.
For to personer går det greit å finne seter i F hvis man er fleksibel på dato og reiserute.
HKG ser ut som den verste destinasjonen fra FRA/MUC/ZRH dersom man vil reise direkte i F.
Det aller enkleste å finne er Tokyo via Seoul. Tokyo fra MUC er heller ikke noe stort problem.

Last edited:

Hei og hå!

Jeg søkte litt på ANA sine sider og kom frem til at følgende ruter hadde ledig i biz og first:

5/1-12 BGO-FRA-PVG med LH i deres A346 (first)

9/1-12 PVG-PEK med CA i deres A330 (biz)

12/1-12 PEK-ARN med CA i deres 777 (first)

og tilslutt hjem til BGO fra ARN med SK i 736 (biz) fredag 13 januar 2012.

Leser at noen her inne mener det er "bortkastede" poeng å bruke de på CA first. Gjelder dette i alle deres fly, eller er det i hovedsak 747 som er den stygge andungen her?
Dette er et eksempel på en rute jeg kunne tenkt meg, men det var ikke lett å finne annet enn CA hjem i first. I biz på retur gikk det ann å velge A380 med LH. Tenker litt på den og istedfor CA og SK via ARN. Hva ville du valgt? Forøvrig er det ikke så nøye hvor ferden går, da jeg egentlig er ute etter mest luksus for poengene på denne turen. Flere datoer og destinasjoner skal sjekkes opp i.

Last edited:

Bare en kort kommentar, en kammerat som har fløyet i CA First car ikke særlig imponert over hverken service, mat eller sete. Så hvis det er luksus du er på jakt etter ville jeg forsøkt LX hjem fra PVG, ANA hjem fra NRT (LHR/FRA/MUC/CDG) eller Asiana hjem fra ICN (tror det kun er FRA som har F). Ellers er det jo muligheter med LH tilbake også.

Ett spørsmål om ANA sine sider: På flere av søkene mine står det ok på first men man får ikke valgt select. Er disse setene tilgjengelig om man ringer US Airways?

Bare en kort kommentar, en kammerat som har fløyet i CA First car ikke særlig imponert over hverken service, mat eller sete. Så hvis det er luksus du er på jakt etter ville jeg forsøkt LX hjem fra PVG, ANA hjem fra NRT (LHR/FRA/MUC/CDG) eller Asiana hjem fra ICN (tror det kun er FRA som har F). Ellers er det jo muligheter med LH tilbake også.

Fløy også PEK-ARN i CA First, som eneste passasjer. Hyggelig nok (hyggeligere og hyggeligere; konstant påfyll av champis), men ville nok valgt annet selskap om mulig. (jeg måtte´ta til takke´med CA, bestilte tur få dager før avreise). Kabinbetjeningen kom etter en stund bort og gjorde meg oppmerksom på at deres måltid var hovedretten(e) jeg valgte bort; inneforstått at det hadde vært fint om jeg kunne bestemme meg/ bestille snart ...

Last edited:

Da var min tredje US airways sponsete first tur i boks. Reisefølge fra første tur sa ikke nei til mer luksus, så etter litt om eg men klarte jeg å snekre denne turen for 2 personer.

LH i C og F på SVG-FRA-PVG, noen dager i Shanghai, SQ i C på PVG-SIN, halv dag i SIN, LH i F på SIN-CGK, maaaaange dager i Jakarta, TG i C CGK-BKK, one night in Bangkok, TG i F på BKK-CDG, one night in Paris, LH i C på CDG-FRA-SVG

Så går alt etter planen så får en prøvd Thai sine suiter i 77W, og etter å ha prøvd de i F på Turkish, så vett jeg at det er bra

Da var min tredje US airways sponsete first tur i boks. Reisefølge fra første tur sa ikke nei til mer luksus, så etter litt om eg men klarte jeg å snekre denne turen for 2 personer.

LH i C og F på SVG-FRA-PVG, noen dager i Shanghai, SQ i C på PVG-SIN, halv dag i SIN, LH i F på SIN-CGK, maaaaange dager i Jakarta, TG i C CGK-BKK, one night in Bangkok, TG i F på BKK-CDG, one night in Paris, LH i C på CDG-FRA-SVG

Så går alt etter planen så får en prøvd Thai sine suiter i 77W, og etter å ha prøvd de i F på Turkish, så vett jeg at det er bra

Regner med at dette kostet 110 000 poeng?

Som reisefølge kan jeg svare på denne. Ja, det ble 110000 poeng, hadde 87500 poeng fra forrige us kampanje, og nå 100000 nye poeng :)

Bra rute det, den minner meg om noe (selv om jeg helst vil unngå CDG).

Ett spørsmål om ANA sine sider: På flere av søkene mine står det ok på first men man får ikke valgt select. Er disse setene tilgjengelig om man ringer US Airways?

Det står ikke "select" fordi du har en rute som består av et segment som ikke har den klassen tilgjengelig. Du må bare se på flightene individuelt, om det er "-" (finnes ikke), "x" (fullt), "ok", "rq" (request) eller "wl" (wait list)

Takk for svar ;) Får satse på at min solbergske engelsk får sikret meg den turen jeg vil da :D

Beklager hvis dette spørsmålet har litt newbie-preg over seg, men dog:

Jeg booket en tur i C med SAS til New York (i august) med dividend miles for ca. et halvt år siden. Jeg har bare bookingkoden til US airways, samt billettnummeret, men ingen Amadeus-kode. Da jeg ringte SAS idag, kunne de ikke se bestillingen i det hele tatt. US airways-koden kom jeg ingen vei med, ei heller mitt navn eller billettnummeret. Er det påkrevd å ha en Amadeus-kode ved check-in hos SAS, eller vil de finne meg der (selv om de på 05400 ikke klarte det)? Hvis ja, kan jeg risikere at heller ikke US klarer å generere noen Amadeus-kode så lenge etter booking?

Beklager hvis dette spørsmålet har litt newbie-preg over seg, men dog:

Jeg booket en tur i C med SAS til New York (i august) med dividend miles for ca. et halvt år siden. Jeg har bare bookingkoden til US airways, samt billettnummeret, men ingen Amadeus-kode. Da jeg ringte SAS idag, kunne de ikke se bestillingen i det hele tatt. US airways-koden kom jeg ingen vei med, ei heller mitt navn eller billettnummeret. Er det påkrevd å ha en Amadeus-kode ved check-in hos SAS, eller vil de finne meg der (selv om de på 05400 ikke klarte det)? Hvis ja, kan jeg risikere at heller ikke US klarer å generere noen Amadeus-kode så lenge etter booking?

Om SAS ikke finner deg når du oppgir reisedato/flight, navn og billettnummer er det noe alvorlig galt et sted. Egentlig bare to forklaringer som er plausible; enten inkompetanse hos SAS-agenten eller at billetten din har blitt kansellert. Ville undersøkt dette ASAP om jeg var deg.

Om SAS ikke finner deg når du oppgir reisedato/flight, navn og billettnummer er det noe alvorlig galt et sted. Egentlig bare to forklaringer som er plausible; enten inkompetanse hos SAS-agenten eller at billetten din har blitt kansellert. Ville undersøkt dette ASAP om jeg var deg.

Aldri undervurder hva som kan skjule se i SAS sitt IT-system. Mest sannsynlig ligger billetten der et eller annet sted, den er bare ikke synlig :rolleyes:

Aldri undervurder hva som kan skjule se i SAS sitt IT-system. Mest sannsynlig ligger billetten der et eller annet sted, den er bare ikke synlig :rolleyes:

Presis. Jeg ringte SAS igjen, fikk en hyggelig herremann på tråden som fant reservasjonen fordi han kjente til "et triks". Fikk sågar vite at det fantes en intern sas-kode på bestillingen, som jeg nå har skrevet ned. Men den er ikke synlig noe sted på nettet, visstnok. Noen her som vet om denne interne sas-koden medfører at jeg får mail dagen før avreise etc.?

(Jeg får helt nerver av dette her, har en F-tur til Asia også inne med dividend miles, men her har jeg heldigvis sikret med en amadeus-kode)

(Jeg får helt nerver av dette her, har en F-tur til Asia også inne med dividend miles, men her har jeg heldigvis sikret med en amadeus-kode)

Som tidligere nevnt - når man booker via USAirways så be alltid om å få referansekode for de involverte selskapene. Evt. kan man ringe tilbake og be om det. (Til tross for dette så blir det nesten alltid surr hos SAS, men sånn er det bare). Om du får mail eller ikke fra SAS spiller jo liten rolle - har du reservert sete på forhånd er det jo heller ikke noe hast med å sjekke inn på nett.

Som tidligere nevnt - når man booker via USAirways så be alltid om å få referansekode for de involverte selskapene. Evt. kan man ringe tilbake og be om det. (Til tross for dette så blir det nesten alltid surr hos SAS, men sånn er det bare). Om du får mail eller ikke fra SAS spiller jo liten rolle - har du reservert sete på forhånd er det jo heller ikke noe hast med å sjekke inn på nett.

Jepp, jeg ba også US om dette da jeg booket (har da lest mitt dividend-pensum!), men ble avfeid av en nokså brysk kundebehandler som sa at noen amadeus-kode ikke fantes. Der og da orket jeg ikke protestere - men moralen får være at dette bør etterspørres om og om igjen, inntil man får det.

Status
Not open for further replies.
Back