100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Dette høres jo bra ut. Jeg har noen spørsmål her som kanskje er besvart på noen av de foregående 26 sider men jeg prøver meg allikevel... :-)

Hvor mange poeng kan man kjøpe?
Hvor mange poeng trenger man til feks Japan for 2 personer T/R i business/first ?
Bestilles bonusturene på Star alliance sine sider ??

Hilsen en svett mann i varme Florida...

Hvor mange poeng kan man kjøpe?
Dette tlbudet gjelder for max 50.000 miles, som gir en bonus på 50.000 miles, eller 100.000 miles totalt.

Hvor mange poeng trenger man til feks Japan for 2 personer T/R i business/first ?
Finnes en grei oversikt her:
http://flights.usairways.com/en-US/...dividendmiles/GoAwards_partnerawardtravel.pdf

For 100K miles, kommer man seg f.eks. til Nord-Asia i F, og det inkluderer Japan

Bestilles bonusturene på Star alliance sine sider ??

Du bestiller hos US Airways. Har forstått det sånn at man må ringe de for å bestlle hos partnere (*A).

Pokker og. Får feriepenger neste uke. Fristende.
Med dollarkursen, blir det ca. 7400 NOK for 100K miles

Last edited:

Mon man skulle overveje at bestille 100.000 point til både fruen og sig selv.

Har ikke fulgt så godt med på disse 29 sider, så måske nogen kan oplyse om man stadig kan se availability hos ANA (eller evt. andre steder) på *A?

Har ikke fulgt så godt med på disse 29 sider, så måske nogen kan oplyse om man stadig kan se availability hos ANA (eller evt. andre steder) på *A?

Ja, du ser det hos ANA, dog er det ofte feil med det du ser hos Swiss. Det er vanskelig dersom man skal ha tak i to F-seter på samme fly. A380 får du ikke F-seter på award hos LH.

Sjekket litt rundt etter to F-seter og man må tilpasse seg godt. HKG og CPT var rimelig håpløse med LH på de datoene jeg forsøkte. Asiana har en god del på 747en.

Jøsses. Overrasket over at de kjører nok en runde. Må si at dette frister!

Det at man kan se availability hos ANA, vil det si på deres websider, ved å melde seg inn i deres bonusprogram?

Ja, du ser det hos ANA, dog er det ofte feil med det du ser hos Swiss. Det er vanskelig dersom man skal ha tak i to F-seter på samme fly. A380 får du ikke F-seter på award hos LH.

Sjekket litt rundt etter to F-seter og man må tilpasse seg godt. HKG og CPT var rimelig håpløse med LH på de datoene jeg forsøkte. Asiana har en god del på 747en.

Jeg fandt CPH-LH-C-FRA-OZ-F-ICN-UA-F-NRT-LH-F-MUC-LH-C-CPH i April for 2 personer på samme flight hele vejen....

Hvordan er reglerne med stop-over på disse billetter?

Jeg fandt CPH-LH-C-FRA-OZ-F-ICN-UA-F-NRT-LH-F-MUC-LH-C-CPH i April for 2 personer på samme flight hele vejen....

Hvordan er reglerne med stop-over på disse billetter?

1 destinasjon
1 stopover (*A hub)
Flybytte på under 24 timer kan du ha mange av.

Dvs du kan bruke ICN og NRT både som stopover og destinasjon, ta så mange dager du vil i de to byene.

Sikkert bekfreftet opptil flere ganger i tidligere post.

A) Hvordan er det med å melde seg inn i US-programmet, går det lang tid før man får aktiv konto og er klar til å kjøpe miles?

B) Fuel surcharge på bonusreiser påløper ikke sant? Dette kan jo være betydelige beløp på lange sektorer.

Sikkert bekfreftet opptil flere ganger i tidligere post.

A) Hvordan er det med å melde seg inn i US-programmet, går det lang tid før man får aktiv konto og er klar til å kjøpe miles?

B) Fuel surcharge på bonusreiser påløper ikke sant? Dette kan jo være betydelige beløp på lange sektorer.

A) 12 dage iflg. vilkårene når man køber point

B) Her må nogle af eksperterne vel hellere svare præcist, men afhænger vel af flyselskab. Hos LH opkræves ( som nævnt flere steder i denne tråd) ikke fuel-surcharge...

B) Her må nogle af eksperterne vel hellere svare præcist, men afhænger vel af flyselskab. Hos LH opkræves ( som nævnt flere steder i denne tråd) ikke fuel-surcharge...

Det er ikke fuel-surcharge, kun vanlige skatter og avgifter. Typisk rundt 800kr.

Jeg er ikke helt inni dette, men jeg forstår det slik at man kjøper miles og disse kan igjen brukes til å bestille tur? Om mulig, hvor mange miles trengs det for å komme seg fra Stavanger til New York? i økonomi, extra eller biz?

Jeg er ikke helt inni dette, men jeg forstår det slik at man kjøper miles og disse kan igjen brukes til å bestille tur?

Ja.

Om mulig, hvor mange miles trengs det for å komme seg fra Stavanger til New York? i økonomi, extra eller biz?

Ligger en fin oversikt i linken i midt forrige innlegg. Husker i farten at det er 100K miles per person i biz mellom Norge og USA.

Det at dollaren er billig gjør ikke dette tilbudet akkurat dårligere!

Frister dette, men så langt jeg kan se, så er Biz som virkelig gjør det lukrativt. 60k miles til USA i økonomi om jeg leser rett. Kjøper jeg 2x60k (meg og fruen) så tilsvarer det en billettpris på 4400 kroner. Det er en bra pris, men igjen priser som dukker opp fra tid til annen.

100k miles/kr 7300,- for biz derimot er en knallpris!

Jeg får prøve å bearbeide fruen. :)

er det noen fare å brenne inne med poengene? Feks at * partnerne setter ned foten og nekter poenguttak?

Frister dette, men så langt jeg kan se, så er Biz som virkelig gjør det lukrativt. 60k miles til USA i økonomi om jeg leser rett. Kjøper jeg 2x60k (meg og fruen) så tilsvarer det en billettpris på 4400 kroner. Det er en bra pris, men igjen priser som dukker opp fra tid til annen.

100k miles/kr 7300,- for biz derimot er en knallpris!

Jeg får prøve å bearbeide fruen. :)

Som det er skrevet mange ganger før, biz til USA er ikke en god utnyttelse av dette tilbudet. Derimot er first til Nord-Asia for samme sum, evt Sør-Asia for 1500kr ekstra, et stjernetilbud. Skal man bruke poengene på biz til USA kan man like gjerne kjøpe en billig økonomi-billett og satse på optiontown.
I tillegg kommer dårlig tilgjengelighet i business til USA.

er det noen fare å brenne inne med poengene? Feks at * partnerne setter ned foten og nekter poenguttak?

Faren er at US går konkurs eller blir sparket ut av *A. Små sjanser med andre ord. Det har vært snakk om blokkering av seter fra bl.a. Lufthansa, men problemet er først og fremst på transatlantiske flighter. Østover er det plass i massevis.

Last edited:

Faren er at US går konkurs eller blir sparket ut av *A. Små sjanser med andre ord. Det har vært snakk om blokkering av seter fra bl.a. Lufthansa, men problemet er først og fremst på transatlantiske flighter. Østover er det plass i massevis.

En større mulighet er at USAirways devaluerer poengene/setter opp prisene fra Europa.

Status
Not open for further replies.
Back