![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
15.oktober er det slutt!
Quote:
__________________
Lufta er for alle! Last edited by Someone; 23-09-2009 at 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, MD-80-maskinene har vel vært hos Norwegian på lånt tid. De skulle egentlig ut tidligere, men ble hos Norwegian en stund ekstra på grunn av satsingen i Danmark og forsinkelsene hos Boeing.
Forumreglene sier vel at vi bare skal sette inn ingressen eller et tilsvarende lite utdrag av artikkelen, du har jo satt inn nesten hele artikkelen. Last edited by FlightDeck; 23-09-2009 at 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Heldigvis var det DY sine siste flighter. Var ett sekund rett for at det slutt for SAS sine MD'er
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ey, ikke mobb MDen... Tar du vare paa MDer, gaar flyene som ett sveitsisk presisjonsur! Ta bedre vare paa flyene dine, Kjos
![]() Den siste MD flighten til SAS skal jeg vaere med paa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,909
|
![]()
Ja du skal vaere temmelig slapphendt med vedlikeholdet for aa faa problemer Long Beach Produktene.....
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Vel.... disse flyene gikk fryktelig dårlig lenge før Kjøs fikk dem i fanget. Om det skyldes slapphendt vedlikeholdt så har det pågått veldig lenge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 155
|
![]()
Velvel.. Ble aldri noe Norwegian MD-80 på meg, men har hatt noen turer med SAS sine MD'er. Forskjellen på flyturene er vel ikke så forferdelig stor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,909
|
![]()
De var vel OK mens de var hos Finnair (Er ikke de fleste exFinnair ??) husker aldri at AY hadde mye snag hverken paa DC-9-51 eller MD-80 ...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hva skjer med MD80-crew hos DY? Er/blir de skolet om på 737 for selskapets regning, eller må de ut med den kostnaden selv? Og er nå DY.se og DY.no på samme AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Antyder du at DY har dårlig vedlikeghold? Hva bygger du isåfall den påstanden på?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,521
|
![]()
MD'ene krever mye TLC, særlig nå som de er blitt eldre. Både DL og AA sliter med regulariteten på sine og har redusert utnyttelsen vesentlig.
Hemmeligheten er å gjøre som Allegiant: Kjøpe dem billig, fly dem forholdsvis lite og driv mye preventiv vedlikehold. Driftskostnadene blir noe høyere, men du tar det igjen i lave kapitalkostnader. Dette passer ikke inn i DY's forretningsmodell, dermed er flytypen lite egnet for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,909
|
![]()
Absolutt ikke...men disse maskinene har hatt et opphold hos en annen carrier etter Finnair....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Blir det noen form for markering av dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,595
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Skulle jo nesten tro at Kjosern ville like å gjøre et poeng ut av at de har faset ut de eldste og mest fueltørste maskinene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
Nå har han vel noen eldre 737`ere i flåten også...men det er synd om det ikke blir en form for markering. I allefall vil jeg tro at ex-flyNordic ansatte kunne ønske seg en markering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
MD-80 fra Norwegian blir ikke å se i det hele tatt på OSL i morgen, iflg. flightstats.com.
Så den siste reise til/fra Norge med MD-80 fra NAX har allerede gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Det hadde vel vært mer naturlig med noe seremonielt dersom DY hadde hatt mange MDer og dersom MDene hadde vært med fra begynnelsen (av lavkost-satsingen, altså). Men MDene DY hadde var jo bare "med på kjøpet" vel flynordic-overtakelsen og har liksom aldri helt hørt til DY.
Når siste 733 forsvinner er det vel derimot på sin plass med litt stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 288
|
![]()
http://www.tu.no/motor/article226141.ece
Quote:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Den siste Tristar' .. | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 19 | 21-07-2018 14:37 |
Siste reise for VC10 | Turtle | Flyhistorisk forum | 2 | 20-09-2013 22:34 |
Min siste studie-reise | petter380 | TripReports | 18 | 25-06-2012 00:36 |
Den siste papirbillett? | wf145 | Flyforum | 45 | 05-06-2008 11:29 |
LN-FAV på sin siste reise | SK1399 | Flyforum | 20 | 20-12-2006 19:21 |