Hva er dagens routing for denne maskinen?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hva er dagens routing for denne maskinen?
Det hadde vel vært mer naturlig med noe seremonielt dersom DY hadde hatt mange MDer og dersom MDene hadde vært med fra begynnelsen (av lavkost-satsingen, altså). Men MDene DY hadde var jo bare "med på kjøpet" vel flynordic-overtakelsen og har liksom aldri helt hørt til DY.
Når siste 733 forsvinner er det vel derimot på sin plass med litt stas.
Ey, ikke mobb MDen... Tar du vare paa MDer, gaar flyene som ett sveitsisk presisjonsur! Ta bedre vare paa flyene dine, Kjos
Den siste MD flighten til SAS skal jeg vaere med paa.
Den er desverre IKKE innom OSL, så jeg tipper den flyr innenlands i Sverige...
Det er ikke ønskelig å fokusere på det "gamle" i en slik konkuranseutsatt verden vi lever i.
Det er nok tankegangen til både DY og andre.
Jeg tror ikke man om noen år skal forvente at DY 733 for noen særlig markering fra DY's side ved utfasing.
Her borte er man heldigvis litt flinkere. UA markerer utfasingen av 737 .. NW hadde akkurat avskjedsparty for 'gammeljumboene' .. Delta hadde tidenes party da L-1011 ble pensjonert - for aa nevne noen ...
Dagens routing for SE-RBE som er siste dag i trafikk er:
DY474 15102009 LLA ARN SERBE 0535 0655 0539 0642
DY3855 15102009 ARN NCE SERBE 0725 1035 0739 1005
DY3856 15102009 NCE ARN SERBE 1115 1425
DY435 15102009 ARN UME SERBE 1510 1615
DY436 15102009 UME ARN SERBE 1645 1750
Har hørt noen rykter at det er LN-KKM og LN-KKN som forsvinner først
Likevel litt snodig at en og samme flytype har så forskjellig status hos to ulike selskaper
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.