• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det noen flyselskap som fortsatt flyr -100 griser?

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
I foelge Boeing er det kun produsert 30 737-100. Er det fortsatt noen som flyr?

Takker
 
Mener bestemt det er en del år siden siste maskin ble satt på bakken, America West eller noe.
 
Tror det var et selskap i Sør-Amerika, men ja - jeg husker at jeg leste at siste maskinen ble parkert for et par år siden.

Sist jeg fløy med en var CO midt på nittitallet ... flere av kabinpanelene var løse og klapret hele veien fra Daytona til Newark og det kom en stø pipelyd fra framdøra ... ^_^
 
Tror AeroContinente i Peru var siste opertør, men de la vel inn årene for noen år siden. Så vidt jeg vet er det ingen som flyr -100 i dag.
 
Det sto noen 737 i en hangar i Lima, "nedstøvet, men tror et var -200 men umulig å se..

Mine to flighter var med SQ i 1974 KUL-SIN-KUL
 
Det var vel luftforsvaret i Mexico (Fuerza Aerea Mexicana) som var operatør av den siste 100, en 112 L/N 217 og ble merket TP-03 september 2002 og solgt videre i september 2004 til Jetran International. Den skal fremdeles være lagret (sist info hos airlinerlist) og ble sist sett på TUS i mars 2006 i all white med reg N772WH.
 
Godt at -100 er loggført sammen med -200, -300, -400, -500, -600, -700, -800 og -900. Har vel litt tid på å få med meg -900ER.
 
Eldre fly??? First flight for 717 var i 1998!

717 er Boeing sin korte versjon av MD90, MD95
 
717 er Boeing sin korte versjon av MD90, MD95

717 er MD-95, som den ble døpt om til, etter at Boeing kjøpte MD.

Det jeg forøvrig lurer på, er hvorfor Boeing i sin tid hoppet over et nummer i serien.
 
Tilbake til -100.. Blingset litt gjennom "biblioteket" og fant ut at LH mottok 22, kansellerte to, en gikk til National Aeronaautical & Space Adm, to til Avianca og fem til Malaysia-Singapore Airlines ( Senere SQ ). Siste levert 31.10.69..
 
Back
Top