HansJ
ScanFlyer Silver
På 90-talet var SAS fortfarande ganska bra på PR och insåg värdet i att göra reklam för nya MD-90 när den introducerades 1996. Broschyrer producerades och distribuerades via biljettkontoren...
Jag var själv väldigt intresserad av detta nya flygplan och körde 220 km för att bevittna leveransflygningen till Fornebu den 18 oktober 1996. Med bilen och kameran på översta våningen i p-huset inväntade jag lowpassen som skulle ske exakt kl 13 då SE-DMF kom från Long Beach via Keflavik till Oslo. Bilden blev inte särskilt bra, men det är en av de allra första på SAS MD-90 i Skandinavien och garanterat den enda på MD-90:n från denna vinkel. Jag var nämligen ensam på platsen... Det var värt 6 timmar i bil!
Jag saknar MD-90 mycket, det var en härlig flygmaskin och till min stora glädje gick samtliga i originalfärgerna ända till 2002-03!






Jag var själv väldigt intresserad av detta nya flygplan och körde 220 km för att bevittna leveransflygningen till Fornebu den 18 oktober 1996. Med bilen och kameran på översta våningen i p-huset inväntade jag lowpassen som skulle ske exakt kl 13 då SE-DMF kom från Long Beach via Keflavik till Oslo. Bilden blev inte särskilt bra, men det är en av de allra första på SAS MD-90 i Skandinavien och garanterat den enda på MD-90:n från denna vinkel. Jag var nämligen ensam på platsen... Det var värt 6 timmar i bil!

Jag saknar MD-90 mycket, det var en härlig flygmaskin och till min stora glädje gick samtliga i originalfärgerna ända till 2002-03!
Last edited: