![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hoi.
Jeg flyr SAS Biz fra Minneapolis til Oslo via Dulles og København snart. United tar seg av strekket fra Minneapolis til Washington, da blir det jo kjipingklassen den strekket. Vet noen hvordan det er med baggasjebegrensning på den delen United tar seg av? Gjelder 2 x 23 kg der også eller må jeg betale United sitt baggasjegebyr på MSP-IAD strekket? Beste hilsner, Roy Johansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med mindre du har Star Gold, må du nok opp med kredittkortet ....
https://www.united.com/CMS/en-US/tra...edBaggage.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Søren klype, bikker Gull når jeg er fremme i Oslo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Logg deg inn på United.com > My Reservation så står det der hvor mye du har lov å ha med (scroll ned til bunnen). Basert på min erfaring (Som overhodet ikke trenger være normen og var en stund siden) så vil du få 2 bagger gratis på din innenriksflight også, til tross for hva kalkulatoren sier. (Jeg fikk 3 med *G).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Legg merke til, om den første flygingen din er en såkalte”codeshare”-flyging, dvs.om det er et annet selskap som faktisk flyr. Det vil være bagasjereglene til det flyselskapet som du har bestilt og som står i din billett som gjelder på hele reisen (ikke det selskapet som faktisk flyr)" Jeg tolker det dithen at vi har 2 stk inkludert da vi kjøpte billettene og fly i prinsippet SAS(selv om United(Skywest) tar seg av MSP-IAD. Jaja, får ta den krangelen i skranka på MSP
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"Ved reiser til/fra USA er det litt annerledes: Første flyselskaps bagasjeregler gjelder både ut og hjem, uansett reisens varighet og stopp underveis" ifølge SAS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er helt bingo, og varierer (Tror det er avhengig av hvilken flyplass du sjekker inn på). Jeg har opplevd at de i USA sjekker inn bagasjen i henhold til intercont reglene selv med connecting først og fått 2 bag gratis uten problem i pluss. Sist jeg reiste var det derimot stikk motsatt. Hadde gjennomgående reise, og sjekket alt inn hele veien, men fikk beskjed om at jeg hadde 0 bag inkludert og måtte betale for BEGGE koffertene mine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er flott med allianser som skal gjøre livet enklere for de reisende...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har 2*23 kg på min bestilling i Oktober. Denne ble gjort på United hjemmeside i biz (Domestic First ). Jeg la inn mitt EBG ved bestilling, og er derfor ikke helt sikker på om det er EBG eller biz som gir 2 kolli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Kalkulatoren deres derimot tar det: http://www.united.com/CMS/en-US/trav...edBaggage.aspx PS Husk å velg "Any flight" (Ikke bruk refnr/my flights) og fyll inn informasjon der. Det kan du velge "Star Alliance Gold" og da får du opp 3 bagger. "Check up to three bags at no charge" Last edited by mcduck; 08-08-2014 at 02:17. Reason: Litt faktafeil fra egen hukommelse fjernet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På United.com sin kalkulator får jeg opp to gratis og SAS svarte følgende " @royajohansen Hej Roy, det är reglerna för den längsta sträckan i din resan som ska gälla för hela resan. // Jim" Så da skal ikke United melke meg for mer $$ ihvertfall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Flyklapper
|
![]()
Synd Jim ikke spurte UA ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bruker ikke UA most significant carrier ved gjennomgående billett? Trodde det var en IATA-regel...
![]() |
#114 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Flyklapper
|
![]()
UA bruker DOT's regelverk. First carrier rules ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal ikke være lett gitt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DOT sine regler sier at det er de reglene du har fått presentert av "first marketing carrier" for hele din "itinerary" (dvs. om du har kjøpt t/r så betyr det første på utreise) når du kjøpte billetten. Siden det ser ut som du har kjøpt billetten av SAS, med SAS som marketing carrier så er det hva de opplyste deg når du kjøpte billetten som gjelder. Om SAS endrer reglene i ettertid, så kan ikke det gjøres til din disfavør. SAS sine bagasjeregler følger prinsippet i IATA 302 om "Most Significant Carrier". Om United ikke velger å følge det som er opplyst i billetten din så er det brudd på "49 U.S. Code § 41712 - Unfair and deceptive practices and unfair methods of competition" som er basis for det som kalles for "DOT Baggage Rules". Det som er verdt å merke seg er at tillegg som følge av status (f.eks. som EBG) kommer i en gråsone og det er reglene som gjelder for billetten i seg selv som reguleres.
![]() |
#118 |
Flyklapper
|
![]()
Den der har jeg ikke sett før, men du har helt rett ... Faen for en jungel .. forvirrer selv gamlinger som meg ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og reglene tolkes vel ulikt av hver enkelt innsjekkingsagent, så man vet aldri hva man ender opp med ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS MD 82 Star Alliance | Gulboble | Samlerhjørnet | 0 | 07-06-2015 21:40 |
SAS MD 82 og 343 Star Alliance 1:400 | Gulboble | Samlerhjørnet | 0 | 13-10-2014 15:48 |
Star Alliance: Oppgradering på SAS-poeng | BårdK | Reiseforum | 12 | 23-03-2014 15:00 |
SAS Braathens og Star Alliance... | LTH | Flyforum | 4 | 24-02-2006 10:26 |
SAS Braathens / Star Alliance | LN-BIZ | Flyforum | 7 | 26-06-2005 12:01 |