![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vil påstå at Norwegians forbedrede punktlighet i stor grad skyldes bedre ruteplanlegging. Slik jeg ser det så er DY flinkere enn SK til å justere rutetidene på avganger som sliter med forsinkelser, f.eks ved å legge inn en ekstra 5-minutter på bakken. Dessuten er Norwegians rutetider jevnt over fem minutter lengre enn SK. Medregnet at DY har 5 minuttere kortere turnaround, så gir det 5 minutter ekstra på en rundtur OSL-BGO/SVG/TRD. Det blir noen minutter «å ta av» i løpet av en hel dag.
SK har mye å hente på å legge inn litt ekstra marginer i rutetidene og redusere antall crewbytter. Ikke bare tar crewbytte ekstra tid, men det gir også forsinkelser når man ofte bare har 25 minutter å få snudd maskinen på. Last edited by NB; 11-04-2011 at 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
avsluttet
|
![]()
SK har vel Sodexho cleaning på OSL, plus gjerne normalt crewbytte; og catering bytte.
Alt på 30min; fullt inn fullt ut... Juhu.... Convertion fra innlandsrute <-> utlandsrute med påfølgende shoppingsbrosjyrer i setelommer... Tenkte seg till full 738 inn-ut. Rutetabellene viser at SK opererer med 50min turnaround på utestasjonene (kef, lon, cdg, ams osv...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"alt på 30min" : shoppingbrosjyrer tas ikke av eller lastes på for HVER flyvning. De ligger i flyene og dette er godkjent av myndighetene, selv om det er bilder og varer som selges kun på utland. Brosjyren er oppdelt i Domestic, intra-scan, europe og charter. %0 min T/A på europadestinasjoner har det vært i mange mange år, og ikke noe unormalt i det. Dette kan skyldes slot, connections inn til OSL osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.kampanje.com/pr/article5563351.ece La det her siden det var i denne tråden det var snakk om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det å forstå at det ikke er noen krav til tråddisiplin i denne "Småprat" seksjonen? Det virker som det er et nytt emne som har satt seg....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Legal Eagle
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
RWY24 ror vel ikke, om det var det du mente: http://forum.flyprat.no/showpost.php...0&postcount=30
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Også Kampanje kan begå feil ser det ut til ![]() Så tilbake til dette med å påvirke i sosiale medier. Jeg tror de fleste selskap, også innen flyindustrien, opererer med påvirkere. Noen ganger er det mislykket på grunn av at det er dumt gjennomført som det helt klart har vært gjort fra enkelte overivrige Vizeum-er. Vi skal ikke lukke øynene for at dette forumet er påvirket heller fra både den ene og den andre. Det kan også være at noen her er utnyttet som nyttige idioter. Informasjon og spesielt styrt informasjon kan farge noen og en hver. Det viktige motvåpen mot slik påvirkning er kritisk sans, nesegrus beundring er det i hvert fall ikke.
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg synes dog stadig vi mangler at se hvilke konsekvenser dette får
![]() DY har jo tidligere udtalt flg. ifm. Cimber/Anders And-billet-sagen: Quote:
Til info så drejede den sag sig om at Cimber Sterling-ansatte, venner og familie havde købt DY-kampagne billetter til 1 kroner uden at ville bruge dem. Det var også sket på eget initiativ - akkurat som Vizeums medarbejdere har gjort.
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, men tror nok at det ikke var noen privatreise som ble planlagt. Husk på at det bare er en av FB-meldingene som nevnes, det var en til på samme tema. Så det ble helt klart gjort som en del av jobben, men dermed ikke sagt at det var godkjent av ledelsen i Vizeum. De har nok en intern oppvask.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det en oversikt over hvilke grunner som forsinker flyene. Er det noe som går igjen gang for gang for f.eks DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian mest punktlig på dansk flaggrute i 2013 | LN-TIB | Flyforum | 0 | 12-02-2014 17:32 |
Norwegian - mest punktlig? En bløff...? | Seagull | Småprat | 36 | 19-01-2013 23:01 |
WF mest punktlig i juli. SK 2.pl og DY 9.pl | fluxie | Flyforum | 2 | 05-08-2011 14:07 |
Mest punktlig også i februar | FlightDeck | Flyforum | 3 | 09-03-2010 05:51 |
Widerøe mest punktlig i Europa | FlightDeck | Flyforum | 2 | 11-12-2009 18:14 |