![]() |
|
![]() |
#61 |
EBD
|
![]()
Jeg var i kontakt med de på epost. Men så bestilte jeg også billetten over epost så det var vedkommende representant som ikke forstod at Bogdan var herrenavn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke lag så mye drama pls
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ett annet lite tips er at EK spanderer matkuponger på alle som har mer enn 4 timer transitt tid i DXB. Bare ta kontakt med en transfer eller service desk så får dere det ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg lurer på en ting. Hvis jeg har bestilt en flybillett med Thai Airways der navnet i passet står som Ann-Berit Olsen (fiktivt navn), men på billetten så står det Ann Berit Olsen(altså uten bindestrek), vil dette skape et problem?
Jeg har prøvd å finne svaret med hjelp av google, men jeg fikk ikke noe godt svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det vil ikke skape noen problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oki, takk skal dere ha
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har et tilsvarende problem som nevnt over. I en bestilling hos icelandair har Ann-Berit Olsen blitt til bare Ann Olsen, mens Berit dukker opp som mellomnavn når det skal legges inn APIS. Like uproblematisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hoi!
Jeg har over noen år vurdert å bytte etternavn og nå må passet fornyes. Det er veldig fristende å benytte anledningen, men det blir jo garantert masse tøys rundt dette. Hvordan skal jeg håndtere fremtidige reiser med 'feil navn'? Og hvordan bør jeg booke før alt er i boks? Kanskje personnummer er godt nok åkkesom... Noen?
![]() |
#75 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mulig politiet kan stemple inn en bekreftelse på nytt navn i gammelt pass? Mener å huske å ha sett noe slikt nylig, men husker ikke om det var et norsk pass... Spør politiet.
Hva navneendringer i bookinger anngår varierer det fra selskap til selskap hvor mye "hæssel" det medfører.
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det kunne man før vi fikk maskinlesbare pass. Da fikk man et stempel i passet med det nye navnet. Nå må man ha helt nytt pass :/ Last edited by mcduck; 17-07-2015 at 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Personnummeret er "verdiløst" i denne situasjonen. Reis med det navnet som til enhver tid står i passet ditt så lenge det er gyldig.
![]() |
#78 |
Newcomer
|
![]()
Byttet om rekkefølgen på etternavn!
Hei, Eg har bestilt chartertur med Ving til Mallorca og skal fly med Thomas Cook Airlines Scandinavia. Har to etternavn og kom i skade for å bytte om rekkefølgen på etternavnene og nå skal Ving ha 500kr for å endre dette! Tror dere det vil skape problemer/nektet ombordstigning fordi rekkefølgen på etternavn står annerledes på billett i forhold til passet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Så lenge navnene stemmer er det bare å droppe det. Tror aldri i livet noen vil reagere på det. Aner ikke hvor mange ganger navnet mitt har vært feil når andre har bestilt for meg, men det er mange. Og har aldri opplevd noen reagere på det. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Navnet er jo rett skrevet, bare feil rekkefølge på etternavnene så det burde jo gå greit. Begge etternavn står på billetten fra Ving også, så rekkefølge kan vel ikke være SÅ nøye. Noen andre som vet? Synes det er sykt drøyt at Ving tar 500kr for å endre dette forøvrig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 670 | Yesterday 17:42 |
Navn på billett | O-A-G | Reiseforum | 2 | 04-01-2011 15:54 |
Angående navn i pass vs navn i flybillett. | serengeti | Reiseforum | 7 | 07-05-2010 16:20 |
Navn på flybillett jfr navn i pass | foffen | Reiseforum | 8 | 23-10-2009 11:46 |