![]() |
|
![]() |
#381 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og der kom det første permisjonsvarselet: En kompis i ingeniøravdelingen i STS har fått varsel om permittering fra onsdag.
![]()
#382 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Røros Flyservice har visst også varslet permitteringer
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#383 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så en notis på FB om at også Menzies-medarbeidere hadde fått beskjed om å holde seg hjemme ..
|
![]() |
![]() |
#384 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
MOW, ang "to ukers varsel", så tok jeg litt feil. Det gjelder visstnok ikke ved f.eks. naturkatastrofer om jeg har forstått det riktig.
|
![]() |
![]() |
#385 |
Flyklapper
|
![]()
Ser dette ..... NAV får det nok travelt fremover ... kanskje de trenger flere medarbeidere?
|
![]() |
![]() |
#386 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
NAV trenger *alltid* flere medarbeidere. Men det er en annen 20-siders diskusjon!
|
![]() |
![]() |
#387 |
OSL Slave
|
![]()
Sjekk denne
http://www.komplett.no/k/k.aspx?acti...pic=gratisbuss Et lite PR stunt kan man vel si hehe Edit: Siste info jeg fikk nå var at SAS på OSL,ARN og CPH har ingen avganger før tidligst 13:00 (CET) i morgen 17 April Last edited by Shadow; 16-04-2010 at 15:30. |
![]() |
![]() |
#388 |
OSL Slave
|
![]()
SGS har sendt ut permiteringsvarsel i dag .... fra mandag
|
![]() |
![]() |
#389 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Får håpe vulkanen sovner snart. |
|
![]() |
![]() |
#390 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Også Avinor har varslet at de vil gjøre en vurdering på mandag mht permiteringer. Ved naturkatastrofer og andre uforutsette hendelser kan de permitere med 2 dagers varsel.
Ingen grunn til å ha 15-20 flygeledere pr. skift på Røyken når luftrommet er stengt. |
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg mener at det er i selve konsentrasjonen i aske skyen problemet ligger. Har lest at det er fare område 120 NM fra utbrudet. Når distansen er 800-1000 NM vekke så mener jeg at det kan vurderes flyging. Boeing og Airbus burde komme på banen og fortelle hvor trygge flyene er. Det er fagpersoner i meterologien som tar disse avgjørelsene nu idag. Har stor respekt for forbudet, men for diskusjonens og opplysning sin del tar jeg dette opp. På bakken går det mye dritt og støv inn i motoren bla.
|
![]() |
![]() |
#392 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Mine venners tur til Bolivia for å fly Curtiss Commando, Super DC-3, 727 mm. henger i en tynn tråd nå. Har ergret meg lenge over å ikke finne rom til å dra, og på en måte ikkje skjønt helt hvorfor det ikke gikk opp, men er akkurat nå glad til, hadde kanskje røket solid mye kroner i urefunderbare billetter i Sør Amerika.
|
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser at paraglidere har flyforbud også. http://www.abcnyheter.no/node/108015
|
![]() |
![]() |
#394 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
C172:
Nå fløy finske F-18 på tokt i Nord-Finland igjennom askeskyen på torsdag, og i etterkant kom det fram at motorene ble skadet. http://www.aftenbladet.no/utenriks/1...ulkanaske.html ...men dette hører vel inn under motor-tråden. |
![]() |
![]() |
#395 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#396 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers har siste utgave i 2009 av bladet "flygelederen" flere siden om temaet.. Anbefales! http://natca.no/_files/gallery/74f0d...ett_4_09_2.pdf
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 16-04-2010 at 18:24. |
|
![]() |
![]() |
#397 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser SAS nå har satt opp busser fra Paris til København
|
![]() |
![]() |
#398 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
#399 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er bilder av skadene på de finske jagerflyet.
http://www.flightglobal.com/articles...-volcanic.html |
![]() |
![]() |
#400 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må si jeg synes det er uklokt av Stormorken å uttale seg på NRK nyhetene om at han synes flyforbudet er overdrevet
![]() En instruktør i flyklubb er en person som aspirerende flyvere ser opp til. Da synes jeg slike uttaleleser blir bare tull! I luftfarten skal INGENTING være overlatt til tilfeldighetene. Holdningene burde være at myndighetene tar gode forhåndsregler å ikke bagatelisere alvorligheten av askeproblemene. ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for vulkanutbrudd på Island | SE_DDL | Flyforum | 127 | 17-03-2024 18:57 |
Vulkanutbrudd på Island - forsikring, billettrefusjon o.l. | Concorde | Flyforum | 61 | 16-05-2010 22:53 |
Vulkanutbrudd på Island - KEF stengt | LN-MOW | Flyforum | 32 | 22-03-2010 11:58 |