SAS Braathens AOC?

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Når kommer resten av SAS flyene over på det nye AOC´et?
Hvor mange fly er i dag over på SAS Braathens AOC
Hvor mange fly er lakket i de nye fargene?

Det virker som enkelte fly er overført det nye AOC, men fortsatt flyr med Scandinavian Airlines titles, samtidig som enkelte fly har SAS Braathens titles men flyr i Scandinavian Airlines AOC...

Noen som kan rydde opp i dette?? :laola :laola :laola

se SAS Braathens under Skandinaviske Flyselskaper på Scanair.no - der står det et lite flagg ved de maskinene som er i SAS Braathens-farger. Alle de flyene som er merket som tilhørende SAS Braathens flåte skal overføres til SAS Braathens AOC innen april 2006 (mener det er det som er fristen nå). Fly som er på SAS Braathens AOC kan du spotte lett om du ser et norsk flagg på dørene til nesehjulet. Alle BU-maskiner er på SAS Braathens AOC, men sist jeg så en oversikt var bare to SK-maskiner over. Disse flys av crew på Scandinavian Airlines AOC. Disse bruker vel etter det jeg husker fremdeles Scandinavian som callsign. Fly på SAS Braathens AOC bruker Scanor.

De to SAS-maskinene på SAS Braathens' AOC er: LN-RPJ (fra 15. april) og LN-RPK (fra 25. april).

Originally posted by SK1399
en liten pirk; RPJ og RPK(?) flys på scanor callsign :up:

hvor var det pirk?? Begge maskinene er overførst til SAS Braathens AOC, og skal derfor bruke Scanor som callsign ??:alien:

Trippel-seven, hvis du har oversikt over decalskifte også så hadde det vært et ekstra + i margen :up:

Originally posted by CK
Originally posted by SK1399
en liten pirk; RPJ og RPK(?) flys på scanor callsign :up:

hvor var det pirk?? Begge maskinene er overførst til SAS Braathens AOC, og skal derfor bruke Scanor som callsign ??:alien:

muligt jeg ikke henger helt med pga. trøthet og slike ting (en tolv timers vakt på Haugesund international tar på :zzz ) Men tolket dette som om RPJ og RPK var på Scandinavian calsign.

Alle BU-maskiner er på SAS Braathens AOC, men sist jeg så en oversikt var bare to SK-maskiner over. Disse flys av crew på Scandinavian Airlines AOC. Disse bruker vel etter det jeg husker fremdeles Scandinavian som callsign

sorry - jeg skrev i tåka. Mente å si at de andre SK-flyene fremdeles brukte Scandinavian som callsign. RPJ/RPK bruker selvsagt Scanor. Sry:p

Originally posted by tripple-seven
Beklager, men oversikt over dekal-skifte har jeg ikke. Det tror jeg ingen har.. Er bare en vanlig dødlig slave i organisasjonen jeg:p
Ser ut som om P.A. Viking er godt informert - kanskje dere får lista av ham før i morgen:up:

Nei, det er det nok INGEN som vet. Da markedsavdelingen i nevnte selskap for en tid siden ville vite hvor mange fly som var i fulle SAS Braathens-farger, og ikke Operations kunne hjelpe heller - henviste jeg dem til Plane-Spotter.com (dette var før Scanair.nos liste ble oppdatert med hvilke fly som er "merket om"

Det jeg synes er mest pussig her, er jo at av de to som da i vår ble overført til nytt AOC, LN-RPJ og LN-RPK, så er det fortsatt bare LN-RPJ som har fått SAS Braathens´ dekaler, mens LN-RPK fortsatt flyr som før...

De andre som har SAS Braathens merker på flykroppen er LN-RRY og OY-KKI, men de er altså ikke på SAS Braathens AOC...
SE-DNX hadde de nye dekalene, men er jo tatt ut av bruk.
(Av de tidligere BU flyene er det altså LN-BRH og LN-BRO som er malt om).

Bare noen pussigheter slik det sees fra utsiden....

mvh oj

Når vi først er inne på det, SE-DOT har flydd en stund nå uten "Scandinavian Airlines" på kroppen, skal denne over i SAS Braathens i løpet av høsten?

Her er det mye rot ja. Men takk til alle som har kommet med informasjon rundt dette. Kom gjerne med oppdateringer så snart de foreligger. :up:

Originally posted by CK
se SAS Braathens under Skandinaviske Flyselskaper på Scanair.no - der står det et lite flagg ved de maskinene som er i SAS Braathens-farger. Alle de flyene som er merket som tilhørende SAS Braathens flåte skal overføres til SAS Braathens AOC innen april 2006 (mener det er det som er fristen nå). Fly som er på SAS Braathens AOC kan du spotte lett om du ser et norsk flagg på dørene til nesehjulet. Alle BU-maskiner er på SAS Braathens AOC, men sist jeg så en oversikt var bare to SK-maskiner over. Disse flys av crew på Scandinavian Airlines AOC. Disse bruker vel etter det jeg husker fremdeles Scandinavian som callsign. Fly på SAS Braathens AOC bruker Scanor.

** Må bare nevne at det ikke er bare crew fra Scandinavian Airlines som flyr disse. Det er en prototypegruppe som flyr disse med ca 50/50 fra x-SK og x-bu, som flyr mixed med x-sk piloter og x-bu piloter. Vi er ca 110 crew som kun flyr disse 2 (RPJ og RPK) maskiner pr dags dato. Men det blir selvfølgelig fler jo flere som blir trent opp. Rundt den 21 okt så kommer det tredje flyet inn (737-800 LN-RCZ) i SAS Braathens AOC fra SK med medfølgende crew, og deretter så skal det overføres 1 fly og crew i uken helt frem til 1 april 2006 er i hvertfall planen.

Originally posted by LN-TUM
Originally posted by CK

** Må bare nevne at det ikke er bare crew fra Scandinavian Airlines som flyr disse. Det er en prototypegruppe som flyr disse med ca 50/50 fra x-SK og x-bu, som flyr mixed med x-sk piloter og x-bu piloter. Vi er ca 110 crew som kun flyr disse 2 (RPJ og RPK) maskiner pr dags dato. Men det blir selvfølgelig fler jo flere som blir trent opp. Rundt den 21 okt så kommer det tredje flyet inn (737-800 LN-RCZ) i SAS Braathens AOC fra SK med medfølgende crew, og deretter så skal det overføres 1 fly og crew i uken helt frem til 1 april 2006 er i hvertfall planen. Disse i prototypegruppen flyr også alle x-bu maskiner i tillegg uansett om du kommer fra x-SK eller x-bu.

Er det noen som kan forlare hva som er så spesielt me AOC bytte. Er det bare jævlig mye papir arbeid, eller innvolverer det andre elementer(utsjekk/opplæring) også??

Originally posted by LN-TUM
Originally posted by CK

** Må bare nevne at det ikke er bare crew fra Scandinavian Airlines som flyr disse. Det er en prototypegruppe som flyr disse med ca 50/50 fra x-SK og x-bu, som flyr mixed med x-sk piloter og x-bu piloter. Vi er ca 110 crew som kun flyr disse 2 (RPJ og RPK) maskiner pr dags dato. Men det blir selvfølgelig fler jo flere som blir trent opp. Rundt den 21 okt så kommer det tredje flyet inn (737-800 LN-RCZ) i SAS Braathens AOC fra SK med medfølgende crew, og deretter så skal det overføres 1 fly og crew i uken helt frem til 1 april 2006 er i hvertfall planen.

Flydd et par ganger med Braathens cockpit og SAS crew på SAS Bratahens-flyvninger så da er nok dette prototypegruppen.

Legger ellers merke til at det skal overføres 1 fly i uken helt til våren......så da er det besvart. Å holde oversikten på 1 fly i uken skal vel gå bra....

Originally posted by storg
Er det noen som kan forlare hva som er så spesielt me AOC bytte. Er det bare jævlig mye papir arbeid, eller innvolverer det andre elementer(utsjekk/opplæring) også??

Ja, x:SAS crew har 3 dagers kurs, x:BU crew har 2 dagers omskoleringskurs (snakker her om cabin crew)

Geir

Back