View Single Post
Old 08-04-2013, 19:44   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Take the long way home - Twin Otter på veldig spontan-tur.

Jeg hadde i forkant av dette en intems time surfet rundt etter en billett. Expedia tilbyr ikke noen reservasjoner på samme dag som avreise. Jeg orket ikke vente på formiddagsavgangen til British Airways heller som forsåvidt var litt dyr. Og blir nok flere sjanser til å dra via LHR når det blir planlagt litt bedre på forhånd. Hehe.

Widerøe ble redningen. Jeg surfet inn på wf.no og sjekket diverse alternativer. En interessant faktor her var at jeg hadde en avtale igjen i Stavanger på søndag i halv-tre tiden. Så en overnatting var dsessverre ikke så aktuelt selv om jeg i ettertid ser at det kanskje hadde vært en fordel… Hadde tross alt snart vært oppe i et døgn allerede. Var forøvrig avhengig av å kunne reise en plass der jeg ikke trengte pass (så der var enda en grunn til å utelukke London.

Uansett, etter en del surfing og sjekking viste det seg at Helsinki ble dagens reisemål. Prisen var ikke helt avskrekkende ifht. en del av de andre alternativene. I tillegg fikk jeg en ny flytype og et nytt flyselskap i "samlingen". Selv om Blue 1 nå er blitt en integrert del av SAS ble flightene annonsert som "SAS operated by Blue 1".

Uansett tilbake til flybussen. En tur som jeg ikke husker så mye. Men det var godt med passasjerer om bord så det var nok flere en meg som hadde tenkt seg ut på tur. Turen gikk effektivt fremover og det tok ikke lang tid før vi var på Sola.

Klokken 06:02 hadde jeg fått boarding pass og var igjennom sikkerhetskontrollen og kunne sette meg ned med følgende boardingkort på fanget.

IMG_1081 by nosalthe, on Flickr
Twin Otter is offline   Reply With Quote