Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Prøver å legge inn bud om Plusgrade-oppgradering på en reise med 907/908 neste måned, men får bare opp "Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking." - Er det fordi det er booket på WF 701-billett eller fordi vi er for mange på samme PNR (4) eller hva er greia :p Plz help

Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Kan man legge inn bud på oppgradering med "Sas Plus Saver" billetter? Har ikke bestilt noe ennå, men vurderer OSL-HKG-BKK t/r og om plus saver er restricted så ser jeg heller på GO til vanlig pris og legger inn oppgradering derfra.

Ser ut som det må bli en layover i HKG men det er vel ingen ulempe å klemme inn en overnatting eller to her på vei hjem.

Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Kan man legge inn bud på oppgradering med "Sas Plus Saver" billetter? Har ikke bestilt noe ennå, men vurderer OSL-HKG-BKK t/r og om plus saver er restricted så ser jeg heller på GO til vanlig pris og legger inn oppgradering derfra.

Ser ut som det må bli en layover i HKG men det er vel ingen ulempe å klemme inn en overnatting eller to her på vei hjem.

Du kan by på oppgraderinger fra/til alle klasser. Plus Saver er vel restricted uten at jeg husker begrensningene i detalj. Fløy samme ruten i fjor, og du må ha en overnatting i Hong Kong på returen ja.

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg betalte drøyt 2.500 kr for å oppgradere fra Go til Plus fra EWR til OSL ved innsjekk på EWR. Tre andre i reisefølget betalte ca 4.000 kr/pers for å oppgradere fra Plus til Business ved gate på samme flight. De hadde først prøvd gå gi bud på SAS sin hjemmeside, men budene ble ikke akseptert. En slektning som jobber i SAS hadde sjekket og sagt at det var noen seter ledig i Business, så de prøvde å oppgradere ved innsjekk, men fikk beskjed om at det ikke var noen seter tilgjengelig og at de kunne gi det et siste forsøk ved gaten. (Ingen av oss hadde nok poeng til å oppgradere med det.)

Noen som vet hvorfor de først fikk til å oppgradere ved gaten? Holder SAS igjen noen seter i tilfelle det kommer passasjerer med veldig edle kort som skal oppgraderes eller noe sånt? Det ordnet seg jo til slutt og det ble noen tusenlapper billigere enn om budene på hjemmesiden hadde gått gjennom, så det var jo ingen krise, men de syntes det var merkelig at de ikke fikk kjøpt setene tidligere når de var ledige.

Last edited:
J
Noen som vet hvorfor de først fikk til å oppgradere ved gaten? Holder SAS igjen noen seter i tilfelle det kommer passasjerer med veldig edle kort som skal oppgraderes eller noe sånt?

Antagelig noen med full-flex billetter i Business som er no-show. Setene kan jo ikke slippes før innsjekk stenges, derav oppgradering ved gate. Litt usikker på online check-in i USA, men i f.eks HKG trenger man kun ha digitalt boarding pass. Så i teorien kan flyet gå med tomme flyseter i C hvis full-flexbilletter.

Last edited:
Mange av SAS' viktigste kunder har klaget over at alle oppgraderinger er "gitt bort" før de kommer på flyplassen. I følge Eivind Roald skal SAS nå prioritere at EBP og EBD får muligheten til å oppgradere på flyplassen før røkla slipper til. Sånn tolket i hvert fall jeg referatene fra de siste ukers Møt & Grøt i ARN, CPH og OSL. I tillegg har du full-flex no-shows, som jeg bl. a. har hatt stor glede av (snappet absolutt siste sete i C etter en sen no-show).

Fant det ut. 25' fra go til plus og 50' til business. Mente det var 15' og 40' sist vi fløy...
Dei auka prisen i det stille for litt sidan. Go til Plus var jo eit kupp, not so much lenger kansje.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Det Eivind Roald sa på Meet & Greet var at de holdt igjen "noen seter" til siste slutt i tilfelle det var noen av oss om måtte reise i siste liten. Ikke en dum tanke, bortsett fra at business-setene er for ettertraktet.

Dei auka prisen i det stille for litt sidan. Go til Plus var jo eit kupp, not so much lenger kansje.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Nei, 25' er mer enn vi gidder å bruke, og at det koster like mye med oppgradering som å bestille bonusbilletter i utgangspunktet er også litt heftig...

Nei, 25' er mer enn vi gidder å bruke, og at det koster like mye med oppgradering som å bestille bonusbilletter i utgangspunktet er også litt heftig...

Derfor bør man søke om oppgradering på forhånd, da er prisen lavere og i tillegg får man poeng ut fra oppgradert klasse.

Har skjønt det slik at status teller med når man gir bud. Bruker få tilslag med laveste bud, er EBG,

Back