Recent content by SH 7

  1. S

    Bjørn Kjos; Høyt og Lavt

    Re: Bjørn Kjos; Høyt og Lavt AKC tok av fra Haugesund. Rett ett avgang eksploderte et brennkammer i høyre motor. Varmeutviklingen var så stor, høyre hjuldør ble "sveiset fast". De bestemte seg for å lande på Sola, der banen lengre og det er mye bedre topografi langs banen
  2. S

    Cimber legger ned all drift f.o.m. april 2015

    Hvordan er pilotlønninger i Cimber kontra Jettime
  3. S

    Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden) En av tingene som kreves er at det skal serves mat til alle for å kunne fly over Russland
  4. S

    Tafikktall Norwegian aug 2013

    Hadde en tur med DY fra Torp til London på en torsdag og retur på mandag. Ca 80 pax til London , og ca 65 tilbake. Kun Spaske crew i cabinen, og ingen som snakket Norsk fra cockpit. Kansje en grunn til at cabinfaktoren blir lavere
  5. S

    Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

    Re: Norwegians første longhaul-flight (OSL-JFK) Når det gjelder forbud mot Thaicrew,så gjelder det bare på fly som er registrert i Norge
  6. S

    Det var dager det, på Flesland

    Re: Det var dager det......på Flesland Ja Jeg fløy DC-8 med SAS så tidlig som høsten 1965 fra JFK til BGO og deretter Convair 440 fra BGO til FBU. DC-8 fortsatte til CPH
  7. S

    Mimretråd Braathens SAFE

    Re: Mimretråd Braathens SAFE Ref dc9-21 fallskjermhopping. Busy Bee`s B-737 var den første sivile jetmaskin som hadde godkjennelse for fallskjermhopping Den ble godkjent etter utprøvning med norske fallskjermjegere fra Norge hos Boeing i 1979
  8. S

    Norwegian: Vil droppe nye langruter fra OSL

    De vurderer hvilket land de skal registrere flyene i. Ryktene sier Irland, Luxemburg eller Sverige. Det er de totale kostnadene ved registrering som avgjør. Når det er gjort, så kan asiatiske cabincrew fly på Norge.
  9. S

    Oppgradering av SAS-businessklasse lagt på is

    Re: Oppgradering av SAS-businessklasse lagt på is... Har i det siste fløyet med både SAS og Thai Business. Det er ikke bare stolene som må oppgarders Servicen når det gjelde mat og drikke på SAS er under en hver kritikk, dårlig utvalg av matrette.etc. TV skjermene er nesten halvparten av de hos...
  10. S

    Norwegian vs Color line

    Prøv å snakke med reklameavdelingene i NAS eller Color line.
  11. S

    Max flyhøyde

    Re: Max flyhøyde Maks høyde for B-737-200 med strek 17 motorer er 37000 fot
  12. S

    Cpt Hansen, last flight ARN-EWR-ARN..

    Kom fra EWR på fredag til ARN, med en kaptein som fløy sin siste tur. Etter landing ble dette opplyst over PA, men det var ikke noen form for hyggelig overaskelse på bakken etter landing. Ingen brannbiler eller kake og blomster ved ved gate. Kansje standard for SAS etter mange års tjeneste?
  13. S

    US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

    US Airways er det selskapet jeg har fløyet med i sommer som har den dårligste servicen. De tar 15 dollar for hver innsjekket koffert o g ikke nok med så forlanger de 5 dollar for vann under reisen. Hvis du sier du trenger vann til medisiner så får du det gratis. Dette er en virkelig high cost...
  14. S

    Falcon

    Takk for opplysningen.
  15. S

    Falcon

    Dårlig sjekk. Selføgelig fraktselskap
Back
Top