Mimretråd Braathens SAFE

KAB

Transportfotofil
Mimretråd Braathens SAFE

Kjære forumister. Jeg har en tanke. En mimretråd tilegnet gode gamle Braathens SAFE. Her tenker jeg at vi kan samle historier, bilder, rutehistorie og minner om flyselskapet som mange var glade i. Det kan være bilder av kopper, flymodeller og pins. Det vet jeg at mange har i skuffer og skap. Men også bilder av hvite Boeing'er med røde og blå striper og skinnende buk. Er alle med? Da er det bare å la Braathensminnene fly!

Braathens SAFE Boeing 737-500 landing in crosswind fall, 1998 by flyingkab, on Flickr

Re: Mimretråd Braathens SAFE

Kan åpne med utsikten fra kontorvinduet mitt ... jobbet hos konkurrenten, og det var jeg som bestemte at de to BU-maskinene fill stå på 23/25 ... MAKT !! :lol:

utsikt3.jpg

Midt i hjerterota med en gang MOW !
(Eller rett i flesket som 4-åringen sier :))

Herlig tråd! :up:

Boeing 737-500 var og er fantastisk vakker i Braathens S.A.F.E fargeskjema. :)

800px-Busy_Bee_Boeing_737.jpg

800px-Busy_Bee_F-27_LN-AKB.jpg

Busy Bee er jo også Braathens historie!

Last edited:

Ref dc9-21 fallskjermhopping.
Busy Bee`s B-737 var den første sivile jetmaskin som hadde godkjennelse for fallskjermhopping
Den ble godkjent etter utprøvning med norske fallskjermjegere fra Norge hos Boeing i 1979

Da vil jeg gjerne bidra med noen av mine orginale lysbilder....

LN-SUV.jpg

LN-SUE.jpg

DC-61.jpg

God påske !

Hilsen Ruben

Da vil jeg gjerne bidra med noen av mine orginale lysbilder....

DC-61.jpg

God påske !

Hilsen Ruben

Lurer på hvor dette bilde er tatt fra. Ser at det er en Garuda i bakgrunnen og det er grunnen til min nyskjerrighet.

Lurer på hvor dette bilde er tatt fra. Ser at det er en Garuda i bakgrunnen og det er grunnen til min nyskjerrighet.

Kan det være London Gatwick eller Heathrow ? Ser at det er et par fly fra British Caledonian i bakgrunnen ...

Last edited:

Hvor ble det av de fine utskjæringene med kongenavn som hang i kabinene? Hjem i stuen til tidligere ansatte?

Noen som husker disse? Denne er nettop satt i stand hos Flymuseet på Sola. Virker som en drøm. Setet er under bearbeiding. Mangler sjablong til å male på BRAATHENS S.A.F.E på siden av motor-cowling. (Noen som kan hjelpe dem?)

Attachments

• IMG_0880.jpg
    IMG_0880.jpg
    46.2 KB · Views: 2,050
  • IMG_0881.jpg
    IMG_0881.jpg
    52.5 KB · Views: 2,034

Det er nok LGW ja. Jeg klarer ikke å se noen Garuda, men en B707-3xx fra Wardaor, et knippe div. British Caledonian og en B727 som jeg ikke klarer å ta i farta!

Noen som husker disse? Denne er nettop satt i stand hos Flymuseet på Sola. Virker som en drøm. Setet er under bearbeiding. Mangler sjablong til å male på BRAATHENS S.A.F.E på siden av motor-cowling. (Noen som kan hjelpe dem?)

Husker godt de trekkerne der ja, gikk som ei kule. Husker jeg ikke feil så stod der en Volvo B-16 ( med forbehold ) motor i. Gikk litt fort engang så i møte med betongveggen flytta jeg motoren ca 2 cm.
Husker og de hadde en Kubota traktor til å trekke bagasjevogner med, men den sleit når den fikk 5-6 fulle traller på slep.

Back