Recent content by ren flaks

  1. R

    Bot for SAS Connect kaptein som mistet radiokontakt til MAN

    Dette skjedde tidlig en formiddag, alt som skal til er at dette er på siste arbeidsdag av fem 10-11 timers arbeidsdager på rad. Da er det fristende med en powernap på vei over Nordsjøen.
  2. R

    Widerøe skal kjøpe fly? Hva blir Dash8-erstatter?

    Re: Widerøe skal kjøpe fly? Hva blir Dash8-erstatter? Kan vi bare slutte med å legge ut linker bak betalingsmur?
  3. R

    FOT ruteanbudet 2023

    Foreløpig er det kun snakk om ett regelrett oppkjøp, langt derfra til fusjon. (En fusjon betyr i økonomisk forstand at to eller flere selskaper slår seg sammen til ett selskap.)
  4. R

    SAS-maskin med hastverk i Roma 13FEB, EI-SIC

    Liten kontroll på bakgrunn og null «training records», i Europa er det den som flyr billigst som får jobben, og dermed mange fra lavkostland. Dessverre ser det ut som skandinaviske selskaper etterhvert er blitt de med lavest lønnsnivå på piloter i internasjonal trafikk.
  5. R

    Konflikt i SAS

    Kanskje greit å få med at det ikke nødvendigvis tar 3 år å bli flyger. Det er vel fremdeles mulig å få det unnagjort på ett år, det er ett valg man tar!
  6. R

    N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

    Hvorfor krav til kilde i et diskusjonsforum? Dessuten sies det vel «visstnok», så da er vel ingen påstand. Da hadde vel stått «franskmennene skaper problemer»!
  7. R

    Konflikt i SAS

    Hvorfor må det dokumenteres? Det er vel enkelt nok, de oppretter nye selskaper og sparker i de gamle uten at de tilbys jobb dette utelukkende for å få ned kostnadene. Samtidig har de avtaler og kontrakter med norske myndigheter, det er jo ikke greit. Hva slags dokumentasjon er det du etterspør?
  8. R

    Rekkevidde/ytelse på narrow-body (splittet)

    Re: Rekkevidde/ytelse på narrow-body (splittet) SAS leide inn privatair, disse opererte ikke -700. Men riktig som andre sier BBJ som er basert på -700 men med -800 vinger samt mye fuel i kroppen, endurance på rundt 14 timer. Så finnes det også BBJ-2 som er basert på -800 men igjen mye fuel i...
  9. R

    Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) Hvorfor det, sletting av reward poeng gir jo ikke mer kapital, det gir kun en bunch med misfornøyde lojale kunder.
  10. R

    Wizz Air regularitet norsk innenriks

    Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner Som sagt tidligere, med ørlite grann erfaring fra TOS vet man at dette er noe de stort sett får til å bli landingsbart i løpet av et par runder i holding.
  11. R

    Wizz Air regularitet norsk innenriks

    Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner Alle med mer enn en halv vinter i nord vet at de i TOS kan få lavere verdier i løpet av noen runder i holding, verd å vente i 9 av 10 tilfeller....!
  12. R

    Foreningen Flyprat - Medlemskontigent 2021

    Sånn, da er det vippset
  13. R

    Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

    Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner Betyr jo ikke noe, det er jo billige billetter tilgjengelig. Dessuten dreier det seg kun om ansatte som kan erstattes om det blirfortøft!
  14. R

    Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

    Re: Wizz Air med norsk innenriks Takk Wahoo, Der har vi den, så såfremt Wizz står for innkvarteringen og roterer besetningen så kan de holde på i all evighet. Det var som jeg trodde. Eneste håp for skandinavisk luftfart da blir jo mange «findings» på SAFA inspeksjoner og at folket gir de samme...
  15. R

    Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

    Re: Wizz Air med norsk innenriks Hvilket lovverk definerer eller forklarer noe om fast base, finnes nok ikke noe papirversjon som krever opprettelse av hva som kalles en base. Tror ikke det eksisterer, de kan nok gjøre dette i all evighet. Det eneste som kan vanskeliggjøre dette for Wizz er at...
Back
Top