Recent content by Nick Figaretto

  1. Nick Figaretto

    SAS CRJ-900 i bakkekollisjon på Kastrup, OY-KFC 4FEB16

    Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2 Det høres veldig lite sannsynlig ut. I verste fall kan man feilberegne og slå vingetippen bort i noe som står litt for nærme. Men at understellet skulle kollapse på grunn av dette virker veldig rart. Her må et eller annet ha havnet innunder...
  2. Nick Figaretto

    A340 på Evenes i morgen 21FEB

    A340 på Evenes i morgen 21FEB Hei og takk for sist til alle. :) Jeg fikk denne mailen ramlende inn i postkassen i natt. Og siden det er litt knapt med tid her, bare limer jeg den inn i en ny tråd. Noen som kan hjelpe M med bilder på Evenes i morgen? Så oppretter han sikkert profil her og...
  3. Nick Figaretto

    JAL flyr ikke Dreamliner i bygeskyer

    Det er vel strengt tatt snakk om flyging i CB'er (tordenværsskyer), og på de strekningene det her er snakk om kan disse være rimlig heftige. Men det er jo litt trist at en splitter ny flytype tydeligvis har dårligere motoravisningssystem enn det man etter hvert har fått utviklet på moderne jetfly.
  4. Nick Figaretto

    IT-revolusjon i SAS

    Ja, de har jo til og med stavet selskapsnavnet sitt feil... ;)
  5. Nick Figaretto

    Wideroe skal selges

    Re: Swissport vil kjøpe SAS Ground Handling Om man kjøper en bedrift, er målet å få større avkastning på investeringen totalt sett enn man ville ha fått om man plasserte pengene i noe annet. Ikke nødvendigvis å nedbetale lån man eventuelt måtte ta opp for å kjøpe.
  6. Nick Figaretto

    Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa

    Re: Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa Det var da en pussig greie...
  7. Nick Figaretto

    Lista Flyplass - hvilke muligheter er det der?

    Lista har (hadde) i alle fall norges bredeste rullebane. Det er noe å ha med på neste nerdequiz. :)
  8. Nick Figaretto

    Nytt stort SAS sparprogram

    Dette er et framlegg fra foreningene som organiserer de gamle SAS-pilotene. BU- foreningens underskrift har ikke noe på akkurat det papiret å gjøre.
  9. Nick Figaretto

    Nytt stort SAS sparprogram

    Hva i all verden er det du prøver å si? Når norske fagforeninger (les: de gamle Braathensforeningene) sier ja til å "bli rævpu..." skal de andre foreningene å dilte etter, i solidaritetens navn? Og hvorfor i all verden skal Scannor/Parat (dvs de gamle Braathensforeningene) som er...
  10. Nick Figaretto

    Nytt stort SAS sparprogram

    For å sammenligne med et annet operativt yrke, ligger toglederlønnen på ca 600.000 i året, inkludert tillegg. En del tjener betydelig mer, men da på grunn av overtid og ekstravakter. Veien til å bli togleder går via stilling som togekspeditør, men minimumstid fra man starter i Jernbaneverket til...
  11. Nick Figaretto

    Nytt stort SAS sparprogram

    Jammenherrejeminidamann. Om et selskap "skal gå konkurs" eller ikke er da ikke noe man "mener" eller "ikke mener". Jeg mener at Nille skal gå konkurs. De har bare dårlige produkter og de har dårlig service også. Og så hater jeg gult. Det er sikkert masse rot og rør med fagforeninger og...
  12. Nick Figaretto

    SAS ikke helt fornøyd med DY sin deicing

    Re: SAS ikke helt fornoyd med DY's sin deicing. Den problemstillingen er jo den samme uansett hvor de er ansatt.
  13. Nick Figaretto

    Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

    Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop Kanskje de tror at selskapet er konkurs innen sommerprogrammet er over, så det trenger de ikke å tenke på?
  14. Nick Figaretto

    Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

    Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - Flynonstop Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, så beklager om det er blitt trukket fram før. Men jeg synes denne var litt søt: "Flysikkerhet er også en del av besetningens opplæringsprogram, hvor de også blir lært opp i sikkerhetsrelaterte...
  15. Nick Figaretto

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Det er akkurat det som er poenget. Det er ikke noen prinsipiell forskjell. Det eneste som har skjedd er at at MOL og Kjosern har forstått at de kan utnytte akkurat den samme desperasjonen hos unge pilotspirer for å bemanne sine 737'er som BenAir og TransWing i sin tid brukte på å bemanne sine...
Back
Top